کمپانی Bethesda که از سال 2015 شروع به برگزاری کنفرانس‌های سالانه کرده بود، امسال باری دیگر در E3 2019 حضور یافت تا از جدیدترین پروژه‌های قابل نمایش خود، رونمایی کند! همانطور که چند روز پیش کنفرانس مایکروسافت را بررسی کردیم، امروز قصد داریم تا دیدگاه نویسندگان پردیس گیم در رابطه با کنفرانس امسال بتزدا را مشاهده کنیم. پس تا ادامه‌ی مطلب، با ما همراه باشید!

«دیدگاه سینا ربیعی»

به طور کلی معمولا در هر E3، به جز کنفرانس‌های سونی، نینتندو و مایکروسافت، سایر کنفرانس‌ها بیشتر برای طرفداران و فن بیس آن برند جذاب و موردانتظار هستند و این شامل بتزدا هم می‌شود؛ اما آیا کنفرانس بتزدا توانست که انتظارات طرفدارانش را برآورده کند؟ از دید من بتزدا تا حد زیادی به این هدف دست پیدا کرد، نه صرفا بخاطر معرفی پروژه مرموز و جذاب میکامی و یا ورود Arkane به یک جهان جدید و جذاب، بلکه بیش از همه بدلیل ارتقا و گسترش پروژه‌های قبلی من جمله Fallout 76 که نمایشگر تسلیم نشدن بتزدا برای تبدیل بازی به آن چیزیست که وعده داده بود و طرفداران انتظارش را داشتند. در مجموع، کنفرانس بتزدا از دید محتوا کنفرانس خوبی بود، بازی‌های جدید و زیبایی معرفی شدند و اخبار خوبی در مورد پروژه‌های پیشین شرکت منتشر شد اما کماکان ضعف همیشگی کنفرانس‌های بتزدا در آن نمایان بود، یعنی کارگردانی بد و خسته‌کننده رویدادها در حالی که شاید اگر کنفرانس 20 یا 30 دقیقه کمتر به طور می‌انجامید، به مراتب شاهد جذابیت بیشتر و خستگی کمتری در بین مخاطبین بودیم.

با این حال دوست دارم از سه نقطه جذاب کنفرانس برای خودم بیشتر بگویم، نخست پروژه جدید میکامی که به واقع در نمایش معرفی، خود را طوری معرفی کرد که در این روزها مشتاق تجربه‌اش هستیم، اثری به غایت مرموز، درگیرکننده با تم و ساختاری که عمیقا پتانسیل روایت داستانی بکر و رازآلود را دارد، اینکه گیم‌پلی بازی چگونه است، داستان از چه قرار است و چندین سوال دیگر هنوز جوابش را نمی‌دانیم اما قطعا پروژه میکامی در زمره موردانتظارترین بازی‌های سال پایانی نسل هشتم قرار گرفته است. نقاط طلایی دیگر این کنفرانس نیز نمایش "دووم" و "ولفنیشتاین" بودند که بار دیگر عطش ما برای تجربه‌ی شوترهایی خونین که در عین حفظ ساختار کلاسیک، مدرن‌سازی شده‌اند و از استانداردهای جدید صنعت گیم برای سرگرم کردن مخاطبشان استفاده کرده‌اند را سیراب کنند.

امتیاز سینا به کنفرانس بتزدا : 3 از 5

«دیدگاه علی قربانی»

از چند روز قبل محوریت کنفرانس با Doom Eternal مشخص شده بود. کمتر کسی فکرش را می‌کرد که نسخه 2016 آنقدر خوش‌ساخت و لذت‌بخش از آب دربیاید، اما اینکه دنباله بازی بتواند حتی همان فرمول را هم بهبود ببخشد، آرزوی دست‌نیافتنی‌ای بنظر می‌رسید که با Eternal ممکن شده است. نمایش کاملی از ویژگی‌های جدید گیم‌پلی در کنار گا‌ن‌پلی سرعتی، هرچیزی بود که هواداران بخاطر آن‌ به تماشای کنفرانس نشسته بودند. تنوع محیط‌ها، پرداخت بیشتر داستانی و بخش چندنفره‌ای که این‌بار به دست خود id ساخته می‌شود، می‌تواند معجون Eternal را تبدیل به بیادماندنی‌ترین محصول پاییز کند. یکی دیگر از معدود سورپرایزهای کنفرانس، تلاش تاد هاوارد برای بازگشت از شکست فالوت 76 بود. بسته الحاقی جدیدی که بازی را تبدیل به همان چیزی می‌کند که از آن انتظار می‌رفت. محیط و خط داستانی جدید به همراه NPCها! بازی‌ای که سال گذشته و در همین کنفرانس قرار بود به کمک بازیکن‌ها، بی‌نیاز از NPCها باشد، حالا برای نجات از سقوط اجتناب‌ناپذیرش، دست به دامن ریشه‌های مجموعه شده.

با نیم‌نگاهی به کارنامه کارگردان Ghostwire Tokyo، که سابقه کار برروی Okami را دارد، این سورپرایز از پیش لو رفته کنفرانس را می‌شود در کنار معرفی بازی جدید Arkane Lyon یعنی DeathLoop، جزو نقاط روشن پرونده کنفرانس Bethesda قرار داد. دو عنوان جدیدی که جز یک نمایش سینماتیک، اطلاعات دیگری از آن‌ها در دسترس قرار نگرفت، تا دست ناشر خالی‌تر از هر زمان دیگه‌ای بنظر برسد. اما چخبر از نکات منفی کنفرانس؟ قطعا بازی‌های موبایل! کمتر کسی پیدا میشود که کیفیت یا حتی سودآوری بازی‌های موبایل را نفی کند، اما مخاطبین بازی‌های موبایل، تماشاگران کنفرانس‌ یک ساعت و نیمه ناشرین بزرگی همچون Bethesda در E3 نیستند! بازیکنانی که منتظر نمایش گیم‌پلی بازی‌های موردعلاقه‌شان و AAA جدید هستند، قطعا با نمایش پی‌در‌پی بازی‌های موبایل ناامید شده‌اند. بازی‌های موبایلی که با تشویق بدون توقف حضار همراه شدند. حضاری که بیشتر از مدیریت جو سالن، موجب عدم‌تمرکز بینندگان معمولی و حتی ارایه‌دهندگان روی استیج شده بودند. بنظر جلسات توجیهی دقیق‌تر برای سیاه لشگرها، باید یکی از برنامه‌های Bethesda برای کنفرانس‌های آینده باشد!

امتیاز علی به کنفرانس بتزدا : 3 از 5

«دیدگاه متین نصیری»

شاید بزرگ‌ترین اشتباه Bethesda رونمایی زودهنگام از دو عنوان بزرگ و محبوب Starfield و The Elder Scrolls VI بود؛ این مسئله نه تنها باعث شد که شرکت بتزدا امسال با دستان تقریبا خالی به نمایشگاه بیاید، بلکه غیاب این دو بازی موردانتظار، کنفرانس امسال را ناامید کننده‌تر هم کرد!

فارغ از این مسئله، کنفرانس بتزدا مملوء از قسمت‌های خسته کننده بود؛ ویدیوهای تبلیغاتی پی در پی که در عده‌ای صرفا از خاطراتشان لذت بخششان از بازی‌های بتزدا صحبت می‌کردند، تریلرهای سینماتیک از عناوین منتشر شده‌ای نظیر The Elder Scrolls Legends ، صحبت‌های طولانی سازندگان برروی صحنه و ... راستی! چه بر سر بتزدا آمد که یکی از خبرهای خوشحال کننده‌ی آن‌ها در E3 باید "اضافه شدن NPC" به یک بازی باشد؟!!

از جمله نکات مثبت این کنفرانس، نمایش نفسگیر DOOM Eternal و معرفی شدن اثر جدید شینجی میکامی بود. همچنین نکته‌ی جالبی که همیشه درمورد بتزدا دوست داشتم، تلاش آن‌ها برای ورود به تمامی قسمت های صنعت بازی است. برای بتزدا فرقی نمی‌کند که درمورد کنسول ها صحبت می‌کنیم، یا VR و یا گوشی‌های هوشمند! در هر صورت می‌تواند محتوای سرگرم کننده‌ای متناسب با هر پلتفرم خلق کند! دو بازی Wolfenstein Cyberpilot برای عینک‌های واقعیت مجازی و The Elder Scrolls Blades برروی Nintendo Switch مصداق بارز این موضوع هستند!

امتیاز متین به کنفرانس بتزدا : 2 از 5

خب از همراهی شما عزیزان تا پایان مقاله و مطالعه‌ی دیدگاه نویسندگان پردیس گیم در رابطه با کنفرانس شرکت بتزدا در E3 2019 متشکریم. در روزهای آینده، با بررسی سایر کنفرانس‌های رویداد امسال در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

امتیاز نهایی پردیس گیم به کنفرانس بتزدا در E3 2019 برابر است با 2.6 از 5

نظر شما چیست؟ آیا از E3 امسال راضی بودید؟ آیا از تماشای نمایش عناوین امسال لذت بردید؟ در پایان، شما نیز دیدگاه خود درمورد کنفرانس بتزدا را به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame