به‌نظر می‌رسد بازی Elden Ring، حاصل همکاری استودیوی فرام‌سافتور (From Software) و خالق داستان سریال بازی تاج و تخت یعنی جورج مارتین، برروی یک جهان غربی فانتزی و نابودشده‌ای شبیه به عناوین Dark Souls اما در مقیاس بسیار بزرگ‌تر تمرکز دارد. همچنین بعد از آن‌که بازی اخیر استودیوی فرام‌سافتور یعنی Sekiro Shadows Die Twice و […]

هیدتاکا میازاکی: عنوان Elden Ring شخصیت اصلی ثابت ندارد

به‌نظر می‌رسد بازی Elden Ring، حاصل همکاری استودیوی فرام‌سافتور (From Software) و خالق داستان سریال بازی تاج و تخت یعنی جورج مارتین، برروی یک جهان غربی فانتزی و نابودشده‌ای شبیه به عناوین Dark Souls اما در مقیاس بسیار بزرگ‌تر تمرکز دارد. همچنین بعد از آن‌که بازی اخیر استودیوی فرام‌سافتور یعنی Sekiro Shadows Die Twice و عنوان انحصاری واقعیت مجازی پلی‌استیشن ۴ به‌نام Deracine دارای شخصیت اصلی ثابت و تعیین‌شده بود، به‌نظر می‌رسد بازی Elden Ring دوباره به‌‌سراغ همان سیستم ساخت شخصیت‌ به‌دست بازی‌بازان می‌رود.

مالک استودیوی فرام‌سافتور در یک مصاحبه طولانی با سایت IGN، به طراحی فلسفی بازی Elden Ring که اخیرا با پخش تریلری در مراسم E3 2019 معرفی شد اشاره کرد:

شخصیت اصلی تعیین‌شده‌ای در Elden Ring وجود ندارد. ما معمولا بازی‌بازان را رها می‌کنیم تا خودشان تصمیم بگیرند که چگونه شخصیت و ویژگی‌هایشان را بسازند.

برخلاف عنوان Sekiro Shadows Die Twice، به‌نظر می‌رسد که قهرمان بازی Elden Ring، همانند عناوین Dark Souls و Bloodborne قرار است فعالیت‌های مختلف و دیالوگ‌های کوتاه را پیشه کند.

البته تضمینی وجود ندارد که Elden Ring دارای ابزارها و آیتم‌های شخصی‌سازی مجموعه‌ی Dark Souls باشد. اما اجازه دارید هرگونه شخصیت عجیب و غریب یا قهرمانانه‌ی خود را به‌دلخواه خودتان بسازید. اما میازاکی Elden Ring را «یک عنوان تکامل‌یافته‌تر از سری Dark Souls» می‌داند که در یک دنیای جهان‌باز جریان دارد.

گیم‌پلی بازی چندان فاصله‌ای با مجموعه‌ی Dark Souls ندارد. البته این بدان معنا نیست که شاهد گیم‌پلی یکسانی خواهیم‌بود، اما می‌توان هردو عنوان را از یک سبک دانست.

در مصاحبه‌ی اخیر، میازاکی دلیل و نقش مشارکت جرج مارتین را این‌گونه بیان کرد:

برای اینکه بازی‌بازان به‌طور مستقیم درگیر داستان نشوند، او برای نویسندگی آزاد است تا خلاقیتش را به‌نحو دلخواه به نمایش بگذارد. علاوه‌براین، قصد نداشتیم که داستان خطی و تجربه‌‌ای سرراست برای Elden Ring ایجاد کنیم. هردوی این موارد با وجود مارتین به عنوان نویسنده خیال مارا راحت می‌کند.

همچنین بازی Elden Ring برای سهولت گشت‌و‌گذار در جهان بازی، قابلیت اسب‌سواری را نیز اضافه می‌کند. البته مانند عنوان The Witcher 3 در شهرهای پرازدحام غرق نخواهیدشد.

روستاها، درواقع ویرانه‌هایی هستند که می‌دانیم شما از ما انتظار دارید. ساخت یک عنوان بزرگ‌تر برای ما چالش خیلی بزرگی محسوب می‌شود. اگر ما شهرهای شلوغ و پرجمعیت را به بازی می‌آوردیم جالب به‌نظر نمی‌رسید. به‌همین دلیل، تصمیم گرفتیم عنوان جهان‌بازی را خلق کنیم که ترکیبش با سبکی که در آن خبره هستیم بی‌نظیر شود.

میازاکی که در مراسم Golden Joystick در سال ۲۰۱۸ برنده‌ جایزه‌ی Lifetime Achievement شد، حتی درمورد این‌که چرا دنیای بازی‌های استودیوی فرام‌سافتور ترکیبی از ناامیدی و طعم خوش امید در دل تاریکی هست صحبت کرد:

نور در دل تاریکی زیباست. وقتی زیبایی در میان برهوت باشد ما به وجد می‌آییم. یک تکه‌ی جواهر وقتی که تعداد زیادی از آن را دارید زیبا نیست؛ اما اگر آن تکه را درمیان گل‌و‌لای بیابید ارزش آن را خواهید فهمید.

منبع متن: gamefa