یکی از جالب‌ترین مواردی که در جدیدترین مصاحبه‌ی صورت گرفته با تیم سازنده‌ی بازی Doom Eternal به آن اشاره شد، عدم وجود حالت Deathmatch در بخش چندنفره این بازی است. به نظر می‌رسد برخلاف بازی Doom که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، بخش چندنفره‌ی جدیدترین نسخه‌ی سری تنها حالت Battlemode که در مراسم E3 معرفی […]

بخش چندنفره‌ی Doom Eternal شامل حالت Deathmatch نمی‌شود

یکی از جالب‌ترین مواردی که در جدیدترین مصاحبه‌ی صورت گرفته با تیم سازنده‌ی بازی Doom Eternal به آن اشاره شد، عدم وجود حالت Deathmatch در بخش چندنفره این بازی است. به نظر می‌رسد برخلاف بازی Doom که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، بخش چندنفره‌ی جدیدترین نسخه‌ی سری تنها حالت Battlemode که در مراسم E3 معرفی شد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تهیه‌کننده‌ی بازی، اقای مارتی استراتون (Marty Stratton)، در این مصاحبه بیان کردند:

حالت‌های سنتی و قدیمی در بخش چندنفره حضور نخواهند داشت. Battlemode حالت اصلی ما در بخش چندنفره خواهد بود. نکته‌ی جالب این حالت این است که مستقیما از سری Doom استنتاج شده است. این همان مبارزاتی است که بازی‌بازان می‌خواهند و آن را دوست دارند. شما با گیم‌پلی آن یعنی بازی کردن در نقش یک Slayer به خوبی آشنا هستید.

ایشان در ادامه به دلیل عدم استفاده از حالت Deathmatch در بازی Doom Eternal پرداختند.

اگر به عقب برگشته و به بازی Doom 2016 نگاه کنید متوجه می‌شوید که ما بیشتر به سراغ روش‌های سنتی رفته بودیم؛ مهارت فردی در مقابل مهارت فردی. این بخش هیچ یک از المان‌های بخش کمپین سری Doom که هواداران عاشق آن هستند را با خود به همراه نداشت. این حالت شامل شکارچی (Slayer) یا شیاطین به شکلی معنی‌دار نبود. این حالت کمی یکنواخت به نظر می‌رسید و به همین دلیل ما آن را تغییر داده و به این نتیجه رسیدیم که نیاز داریم این بخش را از درون خود سری و براساس همان ریشه‌های Doom طراحی کنیم؛ به عبارتی شیطان در مقابل شکارچی.

تیم سازنده زمان زیادی را صرف طراحی و توسعه‌ی ایده‌ی Battlemode کرده است. براساس صحبت‌های کارگردان نوآوری این بازی، آقای هیوگو مارتین (Hugo Martin)، قرار دادن دو شیطان در مقابل یک شکارچی بهترین راه بود تا مطمئن شوند که تنها تفاوت در مهارت به یک مسابقه‌ی یک‌طرفه ختم نمی‌شود.

ما نتوانستیم راهی پیدا کنیم تا بدون تبدیل کردن مسابقه به یک رقابت مهارت در مقابل مهارت، یک شکارچی دیگر را نیز به این حالت اضافه کنیم؛ زیرا این همان کاری بود که دفعه‌ی قبل انجام داده بودیم. زمانی که به عنوان دو شکارچی در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرید، اگر مهارت و سرعت‌ عمل شما بهتر از من باشد، من به هیچ شکل نمی‌توانم به شما غلبه کنم. با این حال، به وسیله‌ی شیاطین من می‌توانم با استفاده از استراتژی و کار تیمی به مهارت‌های فردی دیگران غلبه کنم و این دلیل اصلی ما برای این تصمیم بوده است.

مشاهده‌ی این موضوع که یک تیم بازی‌سازی به دقت به بازخوردهای بازی‌بازان گوش فرار می‌دهد و حاضر است برای جذب رضایت آن‌ها زمان و انرژی بسیار زیادی را صرف توسعه‌ی یک حالت جدید کند، جای خوشحالی و تقدیر دارد. با توجه به نمایش این بازی در مراسم E3، به نظر می‌رسد بازی Doom Eternal در همه‌ی زمینه‌ها نسبت به نسخه‌های پیشین پیشرفت داشته است.

بازی Doom Eternal در تاریخ جمعه ۱ آذر ماه سال جاری (۲۲ نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. شما می‌توانید دیگر اخبار مربوط به این عنوان تیراندازی و آخرالزمانی را از طریق وب‌سایت خبری گیمفا دنبال کنید.

منبع متن: gamefa

ADs

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید