دو روز قبل اطلاعیه‌ای از سوی شرکت تیک‌تو (Take Two)، شرکت مادر دو استودیوی راک‌استار (Rock Star) و ۲کی‌گیمز (۲K Games)، منتشر گشت که در آن به مواردی مانند کوتاه‌تر شدن بخش داستانی در عناوین آینده‌ی این استودیو‌ها اشاره داشت. حال رئیس این شرکت، استروس زلنیک (Strauss Zelnick)، طی مصاحبه‌ای به ارائه توضیحاتی در رابطه […]

رئیس تیک‌تو: ممکن است شاهد بخش داستانی کوتا‌ه‌تری در Red Dead و GTA بعدی باشیم

دو روز قبل اطلاعیه‌ای از سوی شرکت تیک‌تو (Take Two)، شرکت مادر دو استودیوی راک‌استار (Rock Star) و ۲کی‌گیمز (۲K Games)، منتشر گشت که در آن به مواردی مانند کوتاه‌تر شدن بخش داستانی در عناوین آینده‌ی این استودیو‌ها اشاره داشت. حال رئیس این شرکت، استروس زلنیک (Strauss Zelnick)، طی مصاحبه‌ای به ارائه توضیحاتی در رابطه با این تصمیم شرکت تیک‌تو اقدام کرد.

بر اساس توضیحات زلنیک، ممکن است عناوین آینده‌ی این شرکت مانند نسخه‌های بعدی دو مجموعه‌ی محبوب Grand Theft Auto و Red Dead از نظر محیط و داستان نسبت به عناوین قبلی دارای وسعت کمتری باشند اما پس از عرضه، محتویات بیشتر و باکیفیت‌تری را چه در بخش تک‌نفره و چه در بخش چندنفره نسبت به قبل دریافت کنند.

البته این تنها هدف تیک‌تو نیست. این شرکت تصمیم دارد تا با اتخاذ این تصمیم، فاصله‌ی میان عرضه‌ی بازی‌های خود را نیز کاهش دهد.

این حالت وجود دارد تا نسخه‌ی هنگام عرضه‌ی یک بازی، گیم‌پلی و داستان کوتاه‌تری را ارائه دهد اما این افت میزان گیم‌پلی باعث می‌شود تا تیم‌های توسعه دهنده با دست بازتری به ارائه‌ی محتواهای پس از عرضه به تعداد زیاد و همچنین باکیفیت‌تر نسبت به گذشته اقدام کنند.

وی در ادامه افزود که برای کاهش فاصله میان عرضه‌ی دو نسخه از یک مجموعه بزرگ، تنها دو راه وجود دارد؛ اولین راه این است که تعداد کارمندان و اعضای تیم توسعه را بیشتر کنیم و راه دوم نیز کوتاه‌تر کردن بخش داستانی‌ است. به نظر می‌رسد که شرکت تیک‌تو با رد راه اول که علاوه بر هزینه‌های بسیاری که برروی دوش کمپانی قرار می‌دهد، ممکن است با عدم وجود هماهنگی لازم بین افراد زیاد تیم باعث کاهش کیفیت اثر نهایی شود، راه دوم را ترجیح داده است.

البته با توجه به افزایش هزینه‌های روز افزون در توسعه‌ی بازی‌های ویدئویی مخصوصا عناوین AAA، به نظر می‌رسد که دیگر شرکت‌های توسعه‌ی بازی‌های ویدئویی نیز نسبت به این نوع شیوه‌ی فروش ترغیب شوند و با عرضه‌ی بازی‌های بزرگ اما با محتوای کم و سپس فروش بسته‌های الحاقی فراوان، دست به دریافت سود بزنند.

با این حال و با توجه به برنامه‌های احتمالی شرکت راک‌استار، به نظر می‌رسد که این نوع ارائه بازی را حداقل طی نسل آینده از سوی این استودیو شاهد نباشیم.

منبع متن: gamefa