اگر بازی Gears of War 4 را تجربه کرده باشید، حتماً می‌دانید که استودیوی کوالیشن (Coalition) در اولین ساخته‌ی خود تصمیم گرفت تا خیلی از فرمول این مجموعه‌ دور نشود. این موضوع سبب شد تا انتقاد‌هایی به بازی وارد شوند. اما حالا با وجود Gears 5، تیم توسعه دهنده قصد دارد تا بیشتر از گذشته […]

اطلاعات جدیدی از بازی Gears 5 منتشر شد

اگر بازی Gears of War 4 را تجربه کرده باشید، حتماً می‌دانید که استودیوی کوالیشن (Coalition) در اولین ساخته‌ی خود تصمیم گرفت تا خیلی از فرمول این مجموعه‌ دور نشود. این موضوع سبب شد تا انتقاد‌هایی به بازی وارد شوند. اما حالا با وجود Gears 5، تیم توسعه دهنده قصد دارد تا بیشتر از گذشته ریسک کند.

در طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت کوتاکو، آقای راد فرگوسن (Rod Fergusson) در مورد روند ساخت نسخه‌ی چهارم صحبت کرد و توضیحات جالبی را ارائه داد:

ما با خود گفتیم: خوب، ما به فرمول Gears وفادار می‌مانیم و خیلی آن را تغییر نخواهیم داد. ما نمی‌خواستیم مردم بگویند آن‌ها نمی‌دانند چه کار می‌کنند. البته بازخوردی که دریافت کردیم این بود: بازی به اندازه‌ی کافی نوآوری ندارد. ما این بازخورد را به این شکل پذیرفتیم: ما (بازی‌بازان) به شما اطمنیان داریم، لطفاً تغییرات بیشتری اعمال کنید. به همین خاطر، ما این تغییرات را به Gears 5 آوردیم.

این‌ طور که به نظر می‌رسد شاهد تغییرات ریز و درشت متعددی خواهیم بود؛ از تغییر کلید استفاده از اره برقی که حالا به دلیل کنترل بهتر دوربین با RB انجام می‌شود، گرفته تا اضافه کردن نوار سلامتی برای دشمنان. به گفته‌ی آقای فرگوسن، مورد دوم کمک می‌کند تا بازی‌بازان متوجه شوند که چه زمانی برای شکست دادن دشمنان ضعیف‌تر باید ریسک کنند. البته شما می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید.

یکی دیگر از تغییرات اعمال شده به هِدشات کردن و نقاط ضعف دشمنان مربوط می‌شود؛ برای مثال، رنگ نشانه‌ی سلاح شما با توجه به شرایط تغییر خواهد کرد (سفید برای شلیک به بدن، قرمز برای هِدشات و طلایی برای Perfect Reload). همچنین نام سطح‌های مختلف سختی بازی نیز دچار تغییراتی شده‌اند؛ این بار به جای Casual/Normal/Hardcore/Insane، شاهد Beginner/Intermediate/Experienced/Insane هستیم. علاوه بر این، بازی‌بازان می‌توانند در پائین‌ترین درجه‌ی سختی از سیستم Lock on استفاده کنند؛ قابلیتی که برای اولین بار است در سری Gears of War پیاده سازی می‌شود.

باید یادآور شویم که اطلاعات بیشتری از حالت Versus Mode بازی Gears 5 در ماه آینده منتشر خواهد شد. علاوه بر این، توسعه دهندگان قصد دارند تا در رویداد Gamescom 2019 نیز جزئیات بیشتری را از Horde به اشتراک بگذارند. همچنین مدتی پیش متوجه شدیم که این عنوان فاقد سیزن پس و یا Gear Pack است. 

بازی Gears 5 در تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۸ (۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسول اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

بازی Gears 5 در تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۸ (۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسول اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

منبع متن: gamefa