برای اولینبار طی یک دههی گذشته شاهد معرفی نسخهی جدیدی از سری Forza طی E3 نبودیم که این امر باعث تعجب بسیاری از طرفداران و بازیبازان در جامعهی گیم شد. حال فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر بخش اکسباکس شرکت مایکروسافت، توضیحاتی را در رابطه با این موضوع طی مصاحبهی جدید به طرفداران ارائه کرد. فیل […]
برای اولینبار طی یک دههی گذشته شاهد معرفی نسخهی جدیدی از سری Forza طی E3 نبودیم که این امر باعث تعجب بسیاری از طرفداران و بازیبازان در جامعهی گیم شد. حال فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر بخش اکسباکس شرکت مایکروسافت، توضیحاتی را در رابطه با این موضوع طی مصاحبهی جدید به طرفداران ارائه کرد.
فیل اسپنسر طی این مصاحبه توضیح داد که در واقع دلیل عدم معرفی بسیاری از بازیهای پیشروی استودیو اکسباکس، در اختیار گذاشتن وقت کافی به سازندگان این عناوین برای ارتقا کیفیت آثارشان بوده است:
ما در حال حاضر چهارده بازی فرست پارتی را در دست توسعه داریم که اگر اشتباه نکنم دوازدهتای آنها طی سال آینده منتشر میگردند. ما در حال حاضر این توانمندی را داریم تا برروی همهی این عناوین تمرکز کنیم که این خود بسیار عالی است و بعد در اربطه با استودیوهایی که در حال توسعهی عناوین خود هستند فکر میکنم. بسیاری این سوال را داشتند که طی E3 2019، ترن ۱۰ (Turn 10) کجا بود؟ چرا تیم دوم پلیگراند (Playground)، حضور نداشتند؟ استودیو اینشیتیو (Initiative) نیز چرا در E3 حضور نداشت؟ باید بگویم که ما این اختیار را داریم که همهی عناوین فرست پارتی خود را یکجا معرفی نکنیم.
وی افزود:
در رابطه با Forza نیز تصمیمی را مشابهی ۳۴۳ اینداستریز (۳۴۳ Industries) اتخاذ کردیم، یعنی ارائه زمین بیشتر به تیم سازنده برای بهبود کیفیت بازی پیشروی خود. برای ترن ۱۰ ما تصمیم گرفتیم تا این زما را در اختیارشان بگذاریم تا در رابطه با نقشههایی که دارند فکر کرده و بهترین کیفیت را ارائه دهند. شما همیشه باید این توانایی را داشته باشید تا به حرف استودیوهای خود گوش کرده و در صورت نیاز، زمان کافی را در اختیار آنها برای تمرکز برروی مسائل متفرقه را در اختیارشان قرار دهید.
با توجه به صحبتهای اسپنسر، سال آینده، سال بسیار شلوغی برای پلتفرم اکسباکس خواهد بود. در سال ۲۰۲۰ احتمالا عرضهی برخی عناوین مهم مایکروسافت از جمله نسخهی هشتم Forza Motorsport و همچنین عنوان Fable 4 که احتمالا توسط تیم دوم استودیوی پلیگراند در حال توسعه میباشند، شاهد باشیم. به نظر میرسد با توجه به صحبتهای مایکروسافت طی روزهای گذشته در رابطه با بازگرداندن عناوین قدیمی این شرکت به عرصهی بازیهای ویدئویی، شاهد آیپیهای جدید زیادی نباشیم.
به صورت کلی استودیوی اکسباکس با عدم معرفی عناوین پیشرو خود در E3 2019 به گونهای قصد داشت تا با کاهش فشار بر تیمهای توسعه دهنده و در اختیار گذاشتن زمان کافی برای آنها، کیفیت عناوین خود را بیش از پیش ارتقا دهد. همچنین به نظر میرسد که زمان عرضه و دسترسی این بازیها برای استودیوی اکسباکس و شرکت مایکروسافت نسبت به کیفیت بازیها، اهمیت چندانی ندارد. با این حال باید برای فهمیدن برنامههای مایکروسافت برای نسل نهم و همچنین معرفی عناوین جدید تا E3 2020 صبر کنیم. بر اساس توضیحات فیل اسپنسر در هفتههای گذشته، شاهد E3 هیجانانگیزی در سال ۲۰۲۰ خواهیم بود.
منبع متن: gamefa