آقای تیم سویینی (Tim Sweeney)، مدیرعامل شرکت اپیک گیمز (Epic Games)، در توییتی از سیاست‌های این شرکت در مورد عرضه‌ی انحصاری بازی‌ها برروی فروشگاه خود دفاع کرد. وی گفته است که این تنها راه مناسب برای تغییر آنچه که آن را وضعیت موجود صنعت بازی‌های ویدئویی می‌نامد، خواهد بود و این برای بازی‌بازان خوب است. […]

مدیرعامل اپیک گیمز از استراتژی انحصارگرایانه‌ی این شرکت دفاع می‌کند

آقای تیم سویینی (Tim Sweeney)، مدیرعامل شرکت اپیک گیمز (Epic Games)، در توییتی از سیاست‌های این شرکت در مورد عرضه‌ی انحصاری بازی‌ها برروی فروشگاه خود دفاع کرد. وی گفته است که این تنها راه مناسب برای تغییر آنچه که آن را وضعیت موجود صنعت بازی‌های ویدئویی می‌نامد، خواهد بود و این برای بازی‌بازان خوب است.

سویینی در پاسخ به برخی بازی‌بازان که در توییتر در مورد انحصارگری بحث می‌کردند، نظر خود را در مورد این موضوع در قالب جزییاتی در چند توییت قرار داد.

وی توضیح می‌دهد که سیاست‌های موجود استیم در قبال ناشران و سازندگان تنها در صورتی تغییر خواهد کرد که فروشگاه‌های آنلاین دیگری بتوانند سلطه‌ی استیم بر بازار را کم کنند. وی گفت تا به حال، فروشگاه‌های مستقل قادر نبوده‌اند حتی به معیار ۵ درصد استیم برسند.

صحبت‌های تیم سویینی:

این سیاست منجر به استراتژی انحصارگرایانه شده است و با وجود اینکه با بازی‌بازان اختصاصی استیم محبوب نیست، کار خود را می‌کند. همان‌طورکه فروشگاه‌های توسط ناشران بزرگ (مانند فروشگاه‌های Uplay و EA Origin) ایجاد شده است و با ایجاد فروشگاه اپیک گیمز با طرح‌های مالی فروشگاه استیم مقایسه می‌شود.

سویینی سپس در مورد سیاست سود ۳۰ درصدی استیم در فروش که آن را مالیات فروشگاه نامیده، صحبت کرد و گفت این یک وضعیت خطرناک برای ناشران و سازندگان است.

وی ادامه داد:

من اعتقاد دارم که استراتژی انحصاری راه حل مناسبی برای این مشکل است.

سویینی اظهار داشت که سیاست فروش و سود ۸۸/۱۲ درصدی اپیک گیمز منجر به سرمایه‌گذاری بیشتر در بازی‌ها و کاهش قیمت آن خواهد شد و این مزیت‌های زیادی برای بازی‌بازان خواهد داشت.

سیاست انحصاری شرکت اپیک گیمز در میان بازی‌بازان بحث‌برانگیز بوده است، به ویژه در بازی‌های مثل Metro Exodus. سویینی اشاره کرد که اگر شرکت ولو (Valve) استراتژی مالی خود در قبال سود حاصل از فروش بازی‌ها را تغییر دهد، اپیک گیمز استراتژی انحصاری را متوقف خواهد کرد.

وی در انتها گفت:

اپیک گیمز برای حل همه‌ی مسائلی که برای بازی‌بازان و شرکای ما رخ داده است، کاملا متعهد هستیم.

نظر شما همراهان گیمفا در این خصوص چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: gamefa