قرار بوده است تا به جای کریتوس، از پروتاگونیست جدیدی در God of War استفاده شود

یکی از بزرگترین موفقیت‌های داستانی God of War جدید، چرخش و تغییر شخصیت اصلی‌اش می‌باشد. بعد از حضور به عنوان یک ضدقهرمان بی‌رحم در چند نسخه‌ی ابتدایی، کریتوس در نسخه‌ی جدید مجموعه، تبدیل به یک پروتاگونیست باورپذیر شد. این تغییر شخصیت کرتوس، کاری شگفت‌انگیز بود که کارگردان God of War "کوری بارلاگ" و تیم Santa Monica به خوبی از پس انجام آن برآمدند، اما به نظر می‌رسد که این تصمیم یعنی نگه داشتن کریتوس به عنوان کارکتر اصلی، خیلی آسان نبوده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Pushsquare، "کوری بارلاگ" در مصاحبه‌ای با وبسایت Gamelab در شهر بارسلون، گفت که بسیاری از اعضای تیم توسعه‌دهنده در استودیوی Santa Monica می‌خواستند که به جای کریتوس، از شخصیت جدیدی برای یک شروع تازه استفاده کنند:"در بحث‌های اولیه، بسیاری از افراد می‌گفتند که ما باید کریتوس را حذف کنیم. مثلا می‌گفتند که کار او تمام است و یا او آزاردهنده می‌باشد."

ظاهرا، در اوایل مراحل ساخت God of War بیشتر بر روی این موضوع بحث می‌شد که کریتوس، God of War نیست، بلکه اسطوره شناسی یونان، God of War می‌باشد. بارلاگ، ایده‌ی دیگری برای نیمه خدای این مجموعه داشت؛ اینکه کریتوس تبدیل بیشتر شبیه به انسان‌ها باشد، اما این ایده با مخالفت دیگر اعضا روبه‌رو شد. بارلاگ در این مورد می‌گوید:

"آن‌ها واقعا دیگر کریتوس را دوست نداشتند، آن‌ها خواستار کارکتر جدیدی بودند. قانع کردن آن‌ها مبنی بر اینکه ایده‌ی مذکور خوب است، زمان و زحمت زیادی برد."

همچنین، قرار بود تا آتریس به طور کلی از بازی حذف شود که بارلاگ درباره‌ی این موضوع بیان نمود:"این حذف کردن بیشتر بخاطر مسائل مالی و بودجه بود." اما خوشبختانه، در God of War به عنوان ابزاری برای توسعه‌ی کریتوس به عنوان پروتاگونیستی قابل باور و انسانی، استفاده شد. God of War به دلیل تمرکز بر روی کریتوس و زندگی جدیدش در سرزمین نورث، تاثیرگذارتر از همیشه می‌باشد. یک پروتاگونیست جدید می‌توانست نیروی تازه‌ساز و طراوت بخش برای فرنچایز باشد، اما فاقد بار احساسی به اندازه‌ی کافی می‌بود. اکنون، کریتوس، کارکتر بسیار بهتری نسبت به گذشته‌اش می‌باشد تا جایی که حتی فکر کردن به حذف او، بسیار مسخره به نظر می‌رسد.

God of War هم‌اکنون به صورت انحصاری بر روی PS4 در دسترس می‌باشد. به تازگی، یکی از طرفداران بازی، ایده‌های خود برای دنباله‌ی آن را به صورت تصاویری به اشتراک گذاشته است که در اینجا می‌توانید تماشا کنید.

منبع متن: pardisgame