همان طور که می‌دانید، بازی Dying Light 2 قرار است در سال آینده‌ی میلادی منتشر شود. تاکنون اطلاعات و جزئیاتی از این عنوان منتشر شده است، اما چیزی که در این بازی بسیار مورد تاکید گرفته، انتخاب‌های بازی‌باز است. استودیوی تکلند (Techland)، به عنوان سازنده‌ قصد دارد تاثیر انتخاب‌های بازی‌باز را در جهان بازی بیشتر […]

Dying Light 2 | انتخاب‌های بازی‌بازان ظاهر جهان بازی را تغییر خواهد داد

همان طور که می‌دانید، بازی Dying Light 2 قرار است در سال آینده‌ی میلادی منتشر شود. تاکنون اطلاعات و جزئیاتی از این عنوان منتشر شده است، اما چیزی که در این بازی بسیار مورد تاکید گرفته، انتخاب‌های بازی‌باز است. استودیوی تکلند (Techland)، به عنوان سازنده‌ قصد دارد تاثیر انتخاب‌های بازی‌باز را در جهان بازی بیشتر کند.

در مصاحبه‌ای با وب‌سایت GameIndustry، آقای تایمون اسمکتالا (Tymon Smektala)، طراح ارشد بازی، در خصوص تکامل بازی در طول زمان توضیحاتی ارائه داد. وی اشاره کرد که از برخی عناصر موفق در نسخه‌ی اول برای دنباله‌ی بازی استفاده است. همچنین وی گفت که آن‌ها می‌خواهند که جهان بازی بر اساس انتخاب‌های بازی‌باز به طور قابل توجهی تغییر کند.

وی اظهار داشت:

ما در ابتدا، تنها به داستان و روایت بازی فکر می‌کردیم. اما با پیشرفت‌های فنی موتور گرافیکی جدید ما، The C-Engine، متوجه شدیم که قادر به انجام کارهای بیشتری هستیم. با خود گفتیم اگر این تصمیمات به جای آنکه داستان و روایت را عوض کند، باعث تغییر جهان شود، چه طور خواهد بود؟ ما برروی آن کار کردیم و متوجه شدیم که این روش یک احساس قدرتمند به بازی‌باز می‌دهد؛ چرا که آن‌ها تصمیم می‌گیرند و جهان اطرافشان را اکتشاف می‌کنند و به همین دلیل موجب تغییر می‌شود.

آن‌ها می‌توانند به بلندترین نقاط ساختمان‌ها صعود و به اطراف نگاه کنند و با خود بگویند: “وای! من این کار را انجام دادم. آنچه که مرا احاطه کرده نتیجه‌ی انتخاب‌های من است”. این واقعا ما را هیجان‌زده کرد و این ایده‌ از ابتدا برای پروژه‌ی ما طراحی نشده بود. اما حدود دو سال پیش متوجه شدیم که این چیزی است که می‌توانیم آن را انجام دهیم.

با توجه به اینکه بازی‌بازان همیشه عواقب انتخاب‌های خود را نمی‌دانند، این ایده‌ی مطرح شده بسیار جالب خواهد بود. بازی Dying Light 2 در بهار سال ۲۰۲۰ میلادی برای کنسول‌های اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

 

منبع متن: gamefa