توسعه‌دهندگان حاضر در صنعت بازی‌های ویدئویی بسیار نسبت به دسترسی به کنسول‌های نسل بعد یعنی پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس اسکارلت هیجان‌ زده هستند. اکثر توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی نسبت به پتانسیل‌هایی که حافظه‌ی SSD برای توسعه و بهبود عملکرد بازی‌ها در کنسول‌های نسل بعد به وجود می‌آورد، اطمینان دارند اما برخی دیگر نیز نظر متفاوتی دارند. […]

نظر توسعه‌دهنده‌ی Sparklite در رابطه با حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵

توسعه‌دهندگان حاضر در صنعت بازی‌های ویدئویی بسیار نسبت به دسترسی به کنسول‌های نسل بعد یعنی پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس اسکارلت هیجان‌ زده هستند. اکثر توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی نسبت به پتانسیل‌هایی که حافظه‌ی SSD برای توسعه و بهبود عملکرد بازی‌ها در کنسول‌های نسل بعد به وجود می‌آورد، اطمینان دارند اما برخی دیگر نیز نظر متفاوتی دارند.

توسعه‌دهنده‌ی بازی اکشن و البته ایندی Sparklite توضیح داد که حافظه‌ی SSD یک امتیاز بسیار عالی برای کنسول‌های نسل بعد به حساب می‌آید اما از نظر وی چیزی که به توسعه‌دهندگان در امر ساخت بازی بیشتر کمک می‌کند، حافظه‌ی گرافیکی است:

دسترسی به یک حافظه‌ی پر سرعت در حین توسعه نیز ابزار خوبی است اما در حال حاضر ما به این نوع حافظه زیاد وابسته نیستیم زیرا حافظه گرافیکی بیشتر و سریع‌تر، کمک بیشتر در امر توسعه به ما می‌کند. با این‌حال حافظه‌ی SSD به کاربران در هنگام اجرای بازی نهایی کمک بسیار زیادی می‌کند.

همچنین وی در ادامه نظرات خود را در رابطه با قابلیت «پشتیبانی از نسل قبل» کنسول‌های نسل بعد به اشتراک گذاشت:

در حال حاضر حق مالکیت بازی‌ها به عنوان یک بحث بزرگ در صنعت بازی‌های ویدئویی به حساب می‌آید. در واقع موضوع این است که در گذشته ما بازی‌ها را می‌خریدیم و نه مدرک حق استفاده از آن‌ها و وقتی شما یک محصول را می‌خرید، باید در آینده نیز از آن استفاده کنید. پس قطعا نسبت به وجود چنین قابلیتی در کنسول‌های نسل بعد هیجان‌زده هستیم و همچنین مشتاق هستیم ببینیم که چگونه دیگر شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی بازی نیز از این قابلیت استقبال می‌کنند.

توسعه‌دهندگان بازی Sparklite نسبت به برتری‌هایی حافظه SSD در امر اجرا و پیشبرد بازی‌ها توسط کاربران نهایی اطمینان دارند اما از نظر آن‌ها بهتر است تا توسعه‌دهندگان این کنسول‌ها نسبت به وجود برخی قابلیت‌های سخت‌افزاری به نفع توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی نیز تدابیری را اتخاذ کنند.

در حال حاضر آخرین ساخته‌ی استودیوی رد بلو گیمز (Red Blue Games) یعنی Sparklite در دسترس کنسول‌ پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ قرار دارد و تا پایان سال جاری نیز برای پلتفرم رایانه‌ی شخصی عرضه خواهد شد.

منبع متن: gamefa