به نظر می‌رسد که وارد عصری در حوزه‌ی بازی‌های ویدئویی شده‌ایم که کاربران این محصولات سرگرمی نگران انحصاری بودن این آثار و همچنین وجود لوت‌باکس‌ها در این بازی‌ها شده‌اند. ار آن طرف نیز شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی بازی‌های ویدئویی نیز نسبت به موضوعات فوق به سرعت واکنش نشان داده و حداقل برای جلوگیری از بروز هرگونه انتقاد […]

Kerbal Space Program 2 در انحصار فروشگاه اپیک گیمز نخواهد بود

به نظر می‌رسد که وارد عصری در حوزه‌ی بازی‌های ویدئویی شده‌ایم که کاربران این محصولات سرگرمی نگران انحصاری بودن این آثار و همچنین وجود لوت‌باکس‌ها در این بازی‌ها شده‌اند. ار آن طرف نیز شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی بازی‌های ویدئویی نیز نسبت به موضوعات فوق به سرعت واکنش نشان داده و حداقل برای جلوگیری از بروز هرگونه انتقاد و شایعه‌ای، اطلاعات لازم را در اختیار طرفداران قرار می‌دهند. حال استودیوی  استار تئوری (Star Theory) نیز برای خاموش کردن آتش شایعات حول محور Kerbal Space Program 2، اطلاعاتی را در اختیار طرفداران قرار داد.

پس از معرفی رسمی Kerbal Space Program 2 در شب افتتاحیه‌ی نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۹ بود که شایعاتی مبنی بر انحصاری بود این اثر در فروشگاه اپیک‌ گیمز به گوش رسید. این شایعات زمانی قوت گرفت نام هیچگونه  فروشگاهی در پایان تریلر معرفی این بازی به نمایش در نیامد و بسیاری بر این عقیده بودند که استار تئوری و پرایوت دویژن (Private Divsion) برای جلوگیری از وارد آمدن هرگونه انتقاد و اعتراض، نسبت به اعلام فروشگاه‌های نسخه‌ی رایانه‌ی شخصی این اثر خودداری کردند. البته پرایوت دویژن وظیفه‌ی انتشار بازی Outer Worlds را هم بر عهده دارد و این اثر قرار است که به صورت انحصار زمانی برروی فروشگاه اپیک گیمز منتشر شود و این هم یکی از دلایل احتمالی برای انحصاری شدن Kerbal Space Program 2 بوده است.

حال استودیوی استار تئوری نسبت به شایعات به وجود آمده واکنش نشان داده و اعلاک کرده است که بازی Kerbal Space Program 2 به هیچ وجه در انحصار هیچگونه فروشگاهی نخواهد بود. بر اساس توضیحات این استودیو و همچنین ناشر، بازی Kerbal Space Program 2 در هنگام عرضه برروی تمام فروشگاه‌های عرضه‌ی بازی‌های دیجیتالی از جمله اپیک گیمز، استیم و GoG قرار خواهد گرفت. نسخه‌ی کنسولی این عنوان نیز در عرض مدت کوتهای پس از انتشار نسخه‌ی رایانه‌ی شخصی، در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

همچنین اعلام شد که بازی Kerbal Space Program 2 شامل هیچگونه پرداخت درون‌برنامه‌ای و لوت‌باکس نخواهد بود و در واقع هدف استودیو نیز ارائه‌ی محتویات خالص به کاربر بدون نیاز به هیچگونه پرداخت درون‌برنامه‌ای است تا بازی‌بازان بتوانند بیشترین لذت ممکن را در Kerbal Space Program 2 کسب کنند.

Kerbal Space Program 2 یک شروع تازه برای این مجموعه خواهد بود و مادها و سازه‌های نسخه‌ی اول به هیچ وجه قابل انتقال به نسخه‌ی دوم نمی‌باشند اما با این‌حال دست توسعه‌دهندگان شخص ثالث برای ساخت ماد برای Kerbal Space Program 2 به لطف فناوری‌های جدید موحود در این اثر، کاملا باز خواهد بود.

Kerbal Space Program 2 با قیمت ۵۹٫۹۹ دلار در تاریخ نامعلومی طی سال ۲۰۲۰ برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان و همچنین پلتفرم رایانه‌ی شخصی عرضه خواهد شد. در حال حاضر هیچ صحبتی توسط استودیوی سازنده نسبت به عرضه این اثر برروی دو سیستم‌عامل مک و لینوکس به میان نیامده است. شما می‌توانید تریلر معرفی این اثر را از طریق این آدرس مشاهده فرمایید.

منبع متن: gamefa