سری عناوین Battlefield با وجود محبوبیت بسیار بالا در بین بازی‌بازان، هیچ‌گاه به صحنه‌‌ی مسابقات ورزش‌های الکتورنیک (Esports) راه پیدا نکرده‌اند ولی استودیوی دایس (DICE) قصد داشت با انتشار یک حالت رقابتی ۵ در مقابل ۵ برای بازی Battlefield V، این وضعیت را کمی تغییر دهد. با این حال، به نظر می‌رسد هواداران نباید بیش […]

توسعه‌ی حالت رقابتی جدید ۵v5 برای بازی Battlefield V لغو شد

سری عناوین Battlefield با وجود محبوبیت بسیار بالا در بین بازی‌بازان، هیچ‌گاه به صحنه‌‌ی مسابقات ورزش‌های الکتورنیک (Esports) راه پیدا نکرده‌اند ولی استودیوی دایس (DICE) قصد داشت با انتشار یک حالت رقابتی ۵ در مقابل ۵ برای بازی Battlefield V، این وضعیت را کمی تغییر دهد. با این حال، به نظر می‌رسد هواداران نباید بیش از حد نسبت به این موضوع امیدوار باشند؛ چراکه استودیوی سازنده برنامه‌های خود برای توسعه و انتشار این حالت جدید را به صورت کامل کنار گذاشته است.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی تهیه‌کننده‌ی بازی، آقای رایان مک‌آرتور (Ryan McArthur)، توسعه‌ی حالت رقابتی جدید کنار گذاشته شده است تا استودیوی دایس بتواند برروی رفع برخی از مشکلات بازی و انتشار سریع‌تر محتوای جدید تمرکز کند.

تمرکز برروی بهبود کیفیت بازی Battlefield V و انتشار محتوای جدیدی که شما منتظر آن هستید، باعث شد ما نسبت به برنامه‌های خود در زمینه‌ی انتشار یک حالت رقابتی ۵ در مقابل ۵ جدید، تجدید نظر کنیم. گرفتن تصمیم برای عدم ساخت یک حالت رقابتی جدید بسیار دشوار بود ولی این تصمیم برای رسیدن ما به اهدافی همچون رفع مشکلات بازی و تولید محتوا، حیاتی بود. با این حال، ما همچنان ایده‌ی ساخت یک حالت رقابتی جدید برای سری Battlefield را دنبال خواهیم کرد. ما مطلع هستیم که یک شرایط رقابتی در بین بازی‌بازان وجود دارد و ما قصد داریم با اضافه کردن ویژگی‌های جدید از جامعه‌ی بازی‌بازان حمایت کنیم. ما می‌خواهیم از نزدیک با هواداران همکاری کنیم تا بتوانیم با گسترش امکاناتی که در اختیار دارند، تجربه‌ی آن‌ها از بازی را بهبود ببخشیم. با این روش، ما می‌توانیم از مکان‌هایی که در حال حاضر رقابت‌های Battlefield V در آن‌ها جریان دارند، حمایت کنیم.

علاوه بر صحبت درباره‌ی عدم توسعه‌ی یک حالت رقابتی جدید، آقای مک‌آرتور اطلاعات جدیدی از برنامه‌های استودیوی سازنده برای به‌روزرسان بعدی بازی را نیز در اختیار هواداران قرار دادند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، به‌روزرسان بعدی بازی که اواخر تابستان عرضه می‌شود، شامل دو نقشه‌ی کاملا جدید و بازطراحی یکی از نقشه‌های کلاسیک سری می‌شود.

نقشه‌های Provence و Lofoten Island

دو نقشه‌ی جدید Provence و Lofoten Island به صورت ویژه برای هواداران مبارزات تاکتیکی طراحی شده است و به شما اجازه می‌دهد در کوچه و خیابان‌های فرانسه‌ی پس از اشغال، پیش‌روی کرده و مبارزات سریعی را در این دو جزیره تجربه کنید. با توجه به این‌که تنها نیروهای پیاده اجازه‌ی حضور در این نقشه را دارند، فرصت‌های زیادی برای دور زدن دشمن وجود خواهد داشت ولی باید به شدت مراقب مناطق بسته و شبی‌خون‌های دشمن باشید. این دو نقشه هم‌زمان با به‌روزرسان ۴٫۴ عرضه می‌شوند و در ابتدا از دو حالت Team Deathmatchو Squad Contest پشتیبانی خواهند کرد.

بازطراحی یکی از نقشه‌های کلاسیک

در به‌روزرسان ۴٫۶ که در ماه سپتامبر عرضه می‌شود، ما نقشه‌ی Operation Underground را به حالت‌های Conquest، Team Seathmatch، Beackthrough و Squad Conquest اضافه می‌کنیم. کمی بعد از آن، حالت Rush نیز برای مدتی محدود برروی این نقشه قابل بازی خواهد بود. این نقشه، برداشت ما از نقشه‌ی کلاسک Operation Metro است و ما از تجربه‌ی آن در داخل استودیو بسیار لذت برده‌ایم. این نقشه توسط سازنده‌ی اصلی همان نقشه‌ی کلاسیک طراحی شده است و در کنار داشتن همان حس نقشه‌ی قدیمی Metro که هواداران قدیمی از آن لذت خواهند برد، گیم‌پلی آن کاملا تازه و نو خواهد بود.

دیگر به‌روزرسان‌ها

حضور شما در مناطق جنگی آفریقای شمالی در نقشه‌ی Al Sudan بسیار عالی بوده است و ما می‌دانیم که شما بی‌صبرانه منتظر تجربه‌ی این نقشه در حالت‌های دیگر هستید. به دلیل برخی از مشکلات، تمامی حالت‌ها برروی این نقشه که هم‌زمان با فصل چهارم منتشر شد، در دسترس نبودند. شما از امروز قادر خواهید بود این نقشه را در حالت‌های Team Deathmatchو Squad Contest بدون هیچ مشکلی تجربه کنید ولی طبیعی است که ما می‌خواهیم این نقشه در تمامی حالت‌های در نظر گرفته شده قابل اجرا باشد. تیم ما در حال تلاش است تا این مشکلات را در به‌روزرسان ۴٫۶ که ماه آینده عرضه می‌شود، رفع کند ولی من نمی‌توانم در این زمینه به شما قول صد درصد بدهم.

بازی Battlefield V هم‌اکنون برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس است. اگر هنوز این بازی تیراندازی و چندنفره را تهیه نکرده‌اید، تماشای هایلایت و تحلیل فنی اختصاصی وب‌سایت گیمفا از این بازی می‌تواند شما را در تصمیم‌گیری یاری کند. همچنین مطالعه‌ی نقد و بررسی این عنوان به قلم آقای مهدی رضایی برای هواداران خالی از لطف نخواهد بود.

منبع متن: gamefa