به نظر می‌رسد که بازی Final Fantasy 8 برخلاف تصور همگان، بسیار محبوب بوده و آمار خوبی را در بازار فروش به ثبت رسانده است. اگر بخواهیم صادق باشیم، در میان نسخه‌های بزرگ سری Final Fantasy همانند شماره‌ی هفتم یا پانزدهم، نسخه‌ی هشتم این مجموعه‌ی بزرگ چندان محبوبیت نداشته و شهرت خاصی بدست نیاورده است. […]

Final Fantasy 8 بیش از ۹٫۶ میلیون نسخه به فروش رسانده است

به نظر می‌رسد که بازی Final Fantasy 8 برخلاف تصور همگان، بسیار محبوب بوده و آمار خوبی را در بازار فروش به ثبت رسانده است.

اگر بخواهیم صادق باشیم، در میان نسخه‌های بزرگ سری Final Fantasy همانند شماره‌ی هفتم یا پانزدهم، نسخه‌ی هشتم این مجموعه‌ی بزرگ چندان محبوبیت نداشته و شهرت خاصی بدست نیاورده است. اکنون با توجه به آمار فروش این بازی باید کمی تجدید نظر کنیم. شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) به تازگی آمار و ارقامی را در رابطه با فروش این بازی منتشر کرده است که می‌تواند بسیار جالب باشد.

طبق این گزارش‌ها، بازی Final Fantasy 8 تا کنون بیش از ۹٫۶ میلیون فروش داشته است. این عدد با توجه به این که این بازی تنها یک بار عرضه شد و شاهد نسخه‌ی بازسازی شده یا مخصوص پلتفرم‌های جدید نیستیم، بسیار خیره‌کننده است. همچنین می‌توان این طور برداشت که سری Final Fantasy چنان قدرتمند بوده که حتی یکی از نسخه‌های گم‌نام این مجموعه نیز به فروشی خیره‌کننده دست یافته است.

البته حرف از انتشار دوباره و نسخه‌ی بازسازی شده زدیم، باید بیان کرد که به نظر می‌رسد که ما در اینده شاهد نسخه‌ی بازسازی شده خواهیم بود ولی تنها به صورت دیجیتالی؛ یعنی دوستداران این سبک و این مجموعه نمی‌توانند نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی Final Fantasy 8 را به صورت فیزیکی خریداری کنند. در حقیقت، در تاریخ ۱۲ شهریور سال ۹۸ شمسی مصادف با ۳ سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد عرضه‌ی این نسخه برای کنسول‌های نسل هشتم، پلی‌اسیتشن ۴ و اکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و پلتفرم رایانه‌های شخصی خواهیم بود. با انتشار دوباره‌ی بازی Final Fantasy 8، قطعا می‌توان انتظار عدد ۱۰ میلیون نسخه را داشت که برای یک شماره‌ی گم‌نام از این سری، فوق‌العاده است.

منبع متن: gamefa