موفقیت و عظمت Minecraft موضوع جدیدی نیست اما براساس گزارش اخیر وب‌سایت Business Insider، به تازگی مشخص شده که این بازی محبوب هم‌اکنون هر ماه دارای بیش از ۱۱۲ میلیون بازی‌باز است. باید اشاره کنیم که آخرین آمار مربوط به تعداد بازی‌بازان فعال ماهانه که در اکتبر سال گذشته منتشر شد، رقم ۹۱ میلیون بود. […]

بازی Minecraft هر ماه بیش از ۱۱۲ میلیون بازی‌باز دارد

موفقیت و عظمت Minecraft موضوع جدیدی نیست اما براساس گزارش اخیر وب‌سایت Business Insider، به تازگی مشخص شده که این بازی محبوب هم‌اکنون هر ماه دارای بیش از ۱۱۲ میلیون بازی‌باز است.

باید اشاره کنیم که آخرین آمار مربوط به تعداد بازی‌بازان فعال ماهانه که در اکتبر سال گذشته منتشر شد، رقم ۹۱ میلیون بود. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، حتی پس از گذشت چندین سال از زمان عرضه‌ی Minecraft، افراد زیادی هنوز هم در حال تجربه‌ی این بازی بزرگ هستند.

خانم هلن چیانگ (Helen Chiang)، رئیس استودیوی موژانگ (Mojang)، توضیحات جالبی را در مورد این دستاورد ارائه داد:

این عنوانی است که بازی‌بازان همچنان به آن بازخواهند گشت. بازی‌های عالی زیادی هنوز هم منتشر می‌شوند و ممکن است Minecraft همیشه در صدر و جلو‌تر از بقیه نباشد، اما این عنوانی است که مردم دوست دارند به آن بازگردند.

شرکت مایکروسافت استودیوی موژانگ و حقوق آی‌پی Minecraft را در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۲/۵ میلیارد دلار خریداری کرد. این بازی هم‌اکنون یکی از موفق‌ترین و بزرگترین عناوین تاریخ صنعت بازی‌های ویدئویی به شمار می‌آید. در طی سالگرد ده سالگی ساخته‌ی موژانگ، مایکروسافت اعلام کرد فروش این بازی از مرز ۱۷۶ میلیون نسخه عبور کرده است.

البته موفقیت چشمگیر Minecraft هنوز به ساخت یک دنباله‌ منجر نشده است. به گفته‌ی مایکروسافت، این شرکت قصد دارد تا با به‌روزرسانی بازی اصلی، طرفداران و کاربران فعلی را راضی نگه دارد و با انتشار نسخه‌های فرعی نظیر Minecraft Earth، این مجموعه را بیش از پیش گسترش دهد.

بازی Minecraft هم‌اکنون برروی تمام کنسول‌های نسل هشتم، رایانه‌های شخصی و تلفن‌های هوشمند مجهز به IOS و اندروید در دسترس قرار دارد.

منبع متن: gamefa