توضیحات هیدئو کوجیما درباره شروع بازی Death Stranding : حس یک گم شده را خواهید داشت

هیدئو کوجیما اخیرا گفته نه تنها Death Stranding شروع آرامی دارد، بلکه دست شما را هم نمی‌گیرد و کمکی نمی‌کند. درست مثل چند تریلر اول بازی، هنگام شروع حس گیجی و گم شده را خواهید داشت. ما هنوز نمی‌دانیم بازی تا چه حد طولانی است اما کوجیما گفته حداقل تا نیمی از بازی قرار نیست به شما خوش بگذرد و دوران سختی در انتظار است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Comicbook، هیدئو کوجیما در مصاحبه‌ای با GameReactor راجع به کاوش و نحوه شروع بازی گفت: "جزئیات زیادی وجود دارد و با اصطلاحات علمی جدیدی مواجه خواهید شد و در درک آن به مشکل بر می‌خورید اما نگران نباشید، در ابتدا خیلی آرام وارد بازی می‌شوید. این مثل Terminator یا Star Wars نیست. توضیح یا چیزی وجود ندارد. این‌طور خیلی آسان است و من می‌توانم این کار را بکنم اما داستان خیلی آرام پیش می‌رود، خصوصا در بخش آغازین. شما حس گم شده خواهید داشت اما نگران نباشید - به‌طور طبیعی در آن جای خواهید گرفت. سیستم آن توضیح داده شده است."

کوجیما ادامه داد: "برخی می‌گویند مثل فیلم Alien است، طوری که به تدریج می‌فهمید که جهان آن درباره چه چیزی‌ است و چه کارهایی می‌توانید انجام بدهید یا ندهید. شاید وقتی 50 درصد آن را تکمیل کنید، بسیار جذاب و سرگرم کننده شود. بازیکنان در عناوینی مثل بازی‌های شوتر با نقشی مشخص وارد آن می‌شوند و فکر می‌کنند که می‌دانند اوضاع از چه قرار است. من نمی‌خواستم این حس را در بازی خود داشته باشم. همه باید از صفر شروع کنند و ندانند چگونه بازی را انجام دهند و پیشرفت کنند. چیزی که من نشان داده‌ام شما را گیج خواهد کرد اما وقتی خودتان آن را بازی کنید، کاملا منطقی می‌شود."

همان‌طور که می‌بینید، توضیحات او کمی مبهم به‌نظر می‌رسد اما ظاهرا کوجیما می‌خواهد بازیکن بدون دانستن چیزی وارد بازی شود و خود بازی هم توضیحات زیادی به شما نمی‌دهد. به همین خاطر Death Stranding شروع آرامی خواهد داشت تا بازیکن را دست‌پاچه نکند و البته مدتی طول می‌کشد تا بازیکن بفهمد اوضاع از چه قرار است و احتمالا زمان می‌برد تا مثل بقیه بازی‌ها همان حس سنتی را به‌دست آورند.

منبع متن: pardisgame