مایکوسافت در عرض یک سال و چند ماه 7 استودیوی جدید را خریداری کرد. این استودیوها شامل Compulsion Games و inXile در کنار Playground Games ،Ninja Theory ،Obsidian ،Undead Labs و Double Fine می‌شوند.

طبق انتظارات، همه این استودیوها قبل از به مالکیت مایکروسافت در آمدن، در حال کار روی پروژه‌های معرفی نشده بودند. به گزارش پردیس گیم و به نقل از WCCFTECH، آرون گرینبرگ به عنوان مدیر کلی بازاریابی Xbox، در مصاحبه‌ای با مجله رسمی Xbox از انرژی خلاقانه قوی این استودیوها خبر داد و گفت از میزان نوآوری و محتویاتی که توسط آن‌ها در حال ساخت هستند، بسیار شگفت‌زده شده است:

"برای من رفتن به هر یک از این استویدوها و باز کردن درِ Ninja Theory یا ورود به Obsidian و بازدید و ملاقات با تیم‌ها و دیدن پروژه‌های آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز بوده است. تمام چیزهایی که می‌توانم بگویم، آین است که همه تیم‌های متفاوت در حال کار برروی چیزی هستند که مردم هم از اکثر آن‌ها خبر دارند و در عین حال چندین مورد دیگر هم هستند که مردم درباره آن‌ها چیزی نمی‌دانند. در هر صورت پروژه‌های متنوع و بسیار هیجان‌انگیزی محسوب می‌شوند. من بسیار از دیدن نوآوری‌ها و میزان محتویاتی که در حال است است، شگفت‌زده شدم. فکر می‌کنم مدتی طول بکشد مردم این محتویات را ببینند. آن‌ها از سوی استودیوهای جدیدی هستند که اخیرا خریداری کردیم. من فکر می‌کنم چیزهای زیادی برای سوپرایز طرفداران و به اشتراک‌گذاری در سال آینده داریم.

شما می‌توانید انتظار بازی‌های جدید بیشتر، دنباله‌های جدید و آی‌پی‌های جدید را داشته باشید. بخش جالبش اینجاست که باید منتظر چیزهایی باشید که فکرشان هم نمی‌کردید.

قبل از اینکه به Ninja Theory را خریداری کنیم، آن‌ها به ما گفتند که یک بازی شوتر چندنفره به نام Bleeding Edge را از قبل در دست ساخت داشتند. تیم تامیم آنتونیوس که روی Hellbalde کار کرده بود، مشغول ساخت چیزی است که مردم از آن خبر ندارند. در Obsidian یک تیم برای The Outer Worlds وجود دارد و تیمی برای Pillars و یک تیم دیگر برای پروژه‌ای مخفی.

در inXile هم یک تیم روی Wasteland 3 و تیمی دیگر روی پروژه‌ خودشان کار می‌کنند. ما فقط آی‌پی‌های جدید به‌دست نیاورده‌ایم، بلکه برخی از بزرگ‌ترین ذهن‌های این صنعت را جمع کردیم و به آن‌ها آزادی و منابع لازم برای کاری که به آن علاقه دارند را اهدا نمودیم و گذاشتیم خودشان بدون دخالت ما کارشان را انجام بدهند. ما به هر طریقی که بتوانیم از آن‌ها حمایت می‌کنیم و آن‌ها هم هنگام آمادگی با خلاقیت‌های خودشان به سراغ ما می‌آیند و روی نشان دادن بازی به طرفداران کار می‌کنند."

احتمال دارد مایکروسافت برخی از این پروژه‌ها را در X019 معرفی کند چراکه گفته شده بعد از E3 بزرگ‌ترین رویداد سال خواهد بود و از چند بازی در آنجا رونمایی می‌شود. 

منبع متن: pardisgame