نویسنده The Witcher 3 از چالش نویسندگی برای بازی‌های ویدیویی می‌گوید

اخیرا مصاحبه جدیدی با استودیوی CD Projekt RED انجام شده که در آن نویسنده The Witcher 3 از نگرانی‌های زمان ساخت و چالش‌های نویسندگی برای بازی‌های ویدیویی گفته است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DualShockers، نویسنده اصلی بازی The Witcher 3: Wild Hunt یعنی Jakub Szamalek، در مصاحبه‌ای با سایت Eurogamer گفت سازندگان زمانی نگران بودند که این بازی به اندازه کافی محتویات نداشته باشد:

"ما جلسات و نمودارها و طرح‌ها و پست‌های زیادی برای به تصویر کشیدن بازی داشتیم اما کار فوق‌العاده سختی بود. ما در واقع بسیار نگران شدیم که بازی به اندازه کافی محتویات نداشته باشد. ما شدیدا مضطرب بودیم که ماموریت‌ها، دیالوگ‌ها و چیزهای سرگرم کننده برای بازیکن وجود ندارد. بدیهی است که در اشتباه بزرگی بودیم چون تجربه بازی کمبود خاصی نداشت اما ارزیابی آن در زمان توسعه بسیار دشوار بود."

Szamalek همچنین گفت یک مشکل فنی بزرگی که تیم سازنده با آن برخورد کرد، این بود که The Witcher 3 اولین بازی جهان‌باز آن‌ها به‌حساب می‌آمد. علاوه بر این، او گفت تیم آن‌ها همزمان روی بازی و موتور ساخت آن کار می‌کرد که باعث ایجاد بی‌ثباتی و اضافه شدن ویژگی‌های بیشتر به‌صورت تمام وقت شد:

"یکی از مواردی که مردم همیشه قدردان آن نیستند، این است که ساختار یک بازی از قطعه‌های بسیار زیادی است و محصول نهایی را تا آخرین دقیقه نمی‌بینید بنابراین برنامه‌ریزی برای مشکلات پیش‌بینی نشده سخت می‌شود. هنگام کار روی اجرای تئاتر، ممکن است لباس‌ها و ست‌ها را نداشته باشید اما بازیگر را در حال تفسیر متن‌ها می‌بینید و تصور می‌کنید که اجرای نهایی به چه شکل خواهد بود ولی در بازی‌ها این کار به‌شدت دشوار است. حتی اگر هدف و مسیر مشخصی داشته باشید، ممکن است در نهایت به جای متفاوتی برسید چراکه بخش خاصی از بازی حذف و مکانیک جدیدی به آن اضافه می‌شود که نیاز به تغییر خط داستانی دارد وگرنه تستر به شما می‌گوید بازی فلان مورد را کم دارد."

بازی The Witcher 3 هم‌اکنون برای پلتفرم‌های PC ،PS4 و Xbox One در دسترس قرار دارد و اخیرا برای کنسول Nintendo Switch هم منتشر شده است.

منبع متن: pardisgame