PS5

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt زمانی که سونی وبسایت PS5 را راه‌اندازی کرد، کاربران منتظر رونمایی از کنسول نسل نهمی سونی بودند، اما آن‌ها اعلام کردند که فعلا آمادگی لازم برای رونمایی از کنسول خود را ندارند. همچنین Hiroki Totoki، مدیر مالی سونی، اعلام کرده بود که صحبت در مورد قیمت نهایی PlayStation 5، کار بسیار پیچیده‌ای است.

بااین‌حال به‌نظر می‌رسید شرایط برای سونی سخت‌تر از چیزی است که فکر می‌کنیم. وبسایت Bloombreg به‌واسطه‌ی یک منبع آگاه مدعی شده است که قیمت تولید هر دستگاه از کنسول PS5 برای سونی ۴۵۰ دلار هزینه بر‌می‌دارد. در ادامه اعلام شده که به‌خاطر محدود بودن مواردی مثل DRAM و فلش مموری‌های NAND به‌کار رفته در کنسول، هزینه ساخت به ۴۵۰ دلار رسیده است. همچنین اتفاقات رخ داده در چین (کرونا) روی تولید کنسول تاثیری نگذاشته است.

وبسایت Bloombreg همچنین اعلام کرده که سونی قرار بوده از یک دوربین بدون آینه هم در کنسول خود استفاده کند، اما انجام این کار منتفی شده است؛ زیرا بعضی از اعضای سونی خواهان این بوده‌اند که کنسول قیمت پایین‌تری داشته باشد یا به اندازه ایکس باکس سری ایکس، قیمت گذاری شود. ازاین‌رو برای سوددهی بیشتر خود، این دوربین بدون آینه را حذف کرده‌اند.

بااین‌تفاسیر باید منتظر قیمت گذاری مایکروسافت برای ایکس‌باکس سری ایکس بمانیم، زیرا سونی اعلام کرده که قیمت نهایی PlayStation 5، به قیمت نهایی کنسول مایکروسافت بستگی دارد. در انتها سایت Bloombreg به مورد جالب اشاره کرده است. این وبسایت به‌واسطه‌ی منبع آگاه خود مدعی شده که بازی‌های روز عرضه پلی‌استیشن 5، روی پلی استیشن 4 هم در دسترس قرار می‌گیرد. احتمالا شاهد بازی‌های Cross-Gen باشیم.

منبع متن: pardisgame