تجربه‌ی ما از دموی بازی Moving Out

"به قلم مهدی داوری"

هیچ کس علاقه‌ای به اسباب کشی ندارد اما پس از تجربه بازی Moving Out حتما نظرتان عوض خواهد شد؛ چراکه در این بازی قرار است جیغ و داد کنان، با دوستان خود شروع به خارج کردن وسایل خانه کنید و لحظات فراموش نشدنی و بامزه‌ای را تجربه کنید. نسخه آزمایشی بازی Moving Out پیش از عرضه نسخه کامل آن برای کامپیوترهای شخصی، در دسترس قرار گرفته است و در این مطلب قصد داریم تا پیش از عرضه نسخه اصلی، نگاهی به این عنوان بیاندازیم و در مورد نقاط قوت و ضعف این اثر صحبت کنیم.

 

بازی Moving Out یک تجربه بامزه و لذت بخش از حمل و نقل اسباب و اثاثیه منزل است. در آن شما و دوستان‌تان به عنوان کارگران یک شرکت حمل اسباب و اثاثیه، وظیفه دارید تا در مدت زمان مشخص لوازم منزل مشتریان را از خانه خارج کرده و در داخل کامیون حمل بار قرار بدهید. در این بازی شما می‌توانید از بین ۴ کارگر، شخصیت مورد نظر خود را انتخاب برگزینید، آن را شخصی سازی کنید و سپس با دوستان خود به صورت ۲ تا ۴ نفره، وارد بازی شوید.

نسخه آزمایشی Moving Out با یک مرحله آموزشی شروع می‌شود که در آن شما را با چند مکانیک ساده و اصلی گیم پلی بازی یعنی حرکت کردن در محیط، بلند کردن وسایل، پرتاب آن‌ها، پریدن و حمله کردن آشنا می‌کند. در بخش آموزش شما یاد می‌گیرید که برخی از وسایل بزرگ به تنهایی قابل حمل نیستند. خصوصاً اگر به صورت تک نفره بازی می‌کنید، بسیار سخت می‌توانید آن‌ها را جا‌به‌جا کنید و برای جابجای سریع و آسان آن‌ها به کمک بازیکنان دیگر نیازمندید. پس از پایان مرحله آموزشی شما با تمام مکانیزم‌های گیم پلی آشنا می‌شوید و پس از آن می‌توانید از بین ۳ مرحله دیگر، هر کدام را که علاقه داشتید انتخاب کرده و تجربه کنید.

 

هر یک از ۳ مرحله موجود در نسخه آزمایشی Moving Out دارای چالش‌های مخصوص به خود هستند که باید با مسلط شدن به گیم‌پلی بازی، بتوانید به خوبی از این چالش‌ها عبور کرده و مراحل را پشت سر بگذارید. فضای مراحل بازی مثل فضای کل اثر، بسیار کمدی و بامزه است. در ابتدا و انتهای هر مرحله نیز با چند خط دیالوگ مواجه می‌شوید که به افزایش حس و حال کمدی عنوان کمک می‌کند. علاوه بر این موارد، موسیقی متن نیز به ایجاد فضای شاد در مراحل کمک کرده است و انیمیشن‌های بازی به خوبی این احساس را منتقل می‌کنند.

در Moving Out شاهد حضور روح‌های مزاحمی نیز خواهید بود که در صورت دیدن شما در هنگام حمل و نقل لوازم منزل، به شما حمله می‌کنند و کاراکتر شما را دوباره به نقطه شروع مرحله می‌فرستند. مکانیزم حمله کردن در گیم‌پلی برای مقابله با این ارواح به وجود آمده است و شما می‌توانید با ضربه زدن به آن‌ها جلوی حمله آن‌ها را بگیرید. البته بازی به شما این امکان را نیز می‌دهد تا با کمی مخفی کاری بتوانید از دست این موجودات فرار کنید. فیزیک در این اثر با حس و حال کمدی آن تطابق کامل دارد؛ بطوری که با تکان دادن یا برخورد با هر وسیله‌ای، شاهد یک اتفاق بامزه و خنده دار خواهید بود.

یکی از کارهای بسیار جالبی که در Moving Out می‌توانید انجام بدهید شکستن شیشه‌های خانه و عبور دادن وسایل از نقاط شکسته شده است تا با پرتاب مستقیم وسایل به بیرون، راحت‌تر و سریع‌تر آن‌ها را از خانه خارج کنید. در هر مرحله برای خالی کردن محیط، به شما ۳ زمان داده می‌شود که اگر بتوانید به سرعت و در زمان اول مرحله را تمام کنید مدال طلا، در زمان بعدی مدال نقره و پس از آن مدال برنز خواهید گرفت.

 

مزیت اصلی Moving Out در این موضوع است که تمامی اجزای اثر از گیم‌پلی گرفته تا داستان، موسیقی، انیمیشن و... در کنار هم برای لذت بخش شدن بازی مثل چرخ‌ دنده‌های یک ساعت کار می‌کنند و هر یک از این اجزا کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. احساس استرس در کنار لحظات شاد با دوستان همان هدفی است که Moving Out آن را دنبال می‌کند و به خوبی نیز به آن دست پیدا می‌کند. این بازی می‌تواند مخاطبین خود را برای ساعتی از هیاهوی اطراف خارج کرده لحظات شیرینی را برای آن‌ها رقم بزند.

اگر بخواهیم نقاط ضعف Moving Out را در نسخه آزمایشی بیان کنیم باید به کمی اشکال در کنترل بازی اشاره کرد. در هنگام حرکت دادن اشیا در محیط ممکن است با کنترل بازی تا حدودی به مشکل بر بخورید و نتوانید آن طور که باید شخصیت را در محیط تکان داده و اشیا را جا به جا کنید. این مشکل در زمان عبور دادن وسایل از درها نیز به چشم می‌خورد و حتی خارج کردن بعضی از وسایل از طریق درب‌ها بسیار دشوار است. سرعت بالای بازی باعث ایجاد هیجان بسیار زیادی می‌شود اما همین سرعت می‌تواند تجربه بازی را کمی دچار مشکل کند؛ بطوری که با سخت کردن کنترل، بازیکنان را عصبی می‌کند. البته در بازی حالت Assist Mode نیز دارد تا برای افرادی که علاقه دارند تا بازی به شکل آسان تری تجربه کنند، این امکان وجود داشته باشد.


با تمامی این اوصاف نسخه آزمایشی Moving Out بسیار بامزه به نظر می‌رسد و به احتمال خیلی زیاد نسخه نهایی آن نیز می‌تواند یک تجربه همکاری لذت بخش را به گیمرها هدیه بدهد. اگر علاقه‌مند هستید تا با دوستان خود و در کنار هم یک بازی همکاری بسیار جذاب و پر از جیغ و فریاد را تجربه کنید، Moving Out گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. در نسخه نهایی نیز با اضافه شدن مراحل جدید و چالش‌های بیشتر به نظر می‌رسد که با تجربه متفاوت و جذابی مواجه خواهیم بود.

عنوان Moving Out توسط SMG Studio و DEVM Games مراحل تولید و توسعه خود را گذرانده است و Team17 Digital وظیفه انتشار این اثر را برعهده دارد. این عنوان برای کنسول‌های نینتندو سوئیچ، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و دو سیستم عامل ویندوز و مکینتاش منتشر خواهد شد. در صورتی که علاقه دارید تا این اثر را تجربه کنید، می‌توانید همین حالا آن را پیش خرید کنید. عرضه اولیه Moving Out در تاریخ 28 آوریل 2020 (8 اردیبهشت) انجام خواهد شد.

 

منبع متن: pardisgame