بازی‌هایی که دوست داریم در سال ۱۳۹۹ منتشر شوند (بخش دوم)

"به قلم عرفان جلیلی"

همانطور که در مقاله قبل گفتیم. بازی‌‌های زیادی هستند که معرفی شدند ولی اطلاعات زیادی از آن‌‌ها نداریم و تاریخ انتشارشان مشخص نیست. هر کدام از این عناوین نیز پتانسیل خود را دارند و می‌توانند به بازی‌هایی موفق در زمینه خود تبدیل شوند. در این مقاله به ادامه معرفی این عناوین می‌پردازیم.

Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise (Switch)

 

Deadly Permission 2 عنوانی ترسناک و جهان‍باز می‍باشد که سال پیش با انتشار تریلری توسط نینتندو معرفی شد. نسخه اول این عنوان داستان جذاب و شخصیت پردازی مناسبی داشت ولی متأسفانه مکانیک‌های بد گیم‌پلی به تجربه این عنوان صدمه زیادی وارد کرد. نسخه دوم این عنوان نیز درباره‌ی یک کارآگاه FBI می‌باشد که درمورد قتل ‌های سریالی مشکوک در شهر کوچکی در New Orlean تحقیق می‌کند. این عنوان قرار است که در تاریخ نامشخصی در ۲۰۲۰ منتشر شود.

Yakuza: Like a Dragon (PlayStation4)

 

یکی از عناوین محبوب بازی‌های مبارزه‌ای سری Yakuza می‌باشد. داستان پیچیده این عنوان و محتوای زیادی که در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد علت محبوبیت این عنوان در میان طرفداران می‌باشد. این سری در طول مسیر خود عناوین زیادی را منتشر کرده است که هر کدام توانسته‌اند به نحوی در این سبک عملکرد خوبی داشته باشند. نسخه ژاپنی Yakuza Like a Dragon در دسترس قرار دارد ولی هنوز تاریخ انتشار آن برای بازیکنان غربی مشخص نشده است.

Total War Saga: Troy (PC)

 

سری Total War یکی از انحصاری‌های مهم کامپیوتر‌های خانگی می‌باشد که در طول مسیر خود پستی‌ها و بلندی‌های زیادی را تجربه کرده است. ولی به طور کلی می‌توان آن را تنها بازی برشمرد که توانسته به این خوبی نبرد‍‌هایی با وسعت بالا را به همراه استراتژی در نگه‌داری کشور، شبیه سازی کند. این بار بازی داستان دوران یونان باستان و نبرد بیست ساله تروا که میان پادشاهی تروی و یونانیان رخ داد، را روایت می‌کند. سازندگان گفته‌اند که عناصر جدیدی را به بازی اضافه خواهند کرد ولی تا به امروز اطلاعات زیادی از بازی در دست نیست.

World Of Warcraft: Shadowland (PC)

 

این عنوان هشتمین بسته الحاقی بازی محبوب نقش‌آفرینی و آنلاین World Of Warcraft می‌باشد. اگر با این عنوان آشنایی ندارید باید بگویم World Of Warcraft عنوانی آنلاین در سبک نقش‌آفرینی می‌باشد که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و توانست به بزرگترین عنوان MMORPG در سال ۲۰۰۹ با نزدیک به ۱۰ میلیون بازیکن، تبدیل شود. یکی از تغییراتی که در این بسته به وجود آمده کاهش لول بازیکنان می‌باشد. در گذشته حداکثر لولی که بازیکنان می‌توانستند به آن برسند ۱۲۰ بود؛ ولی در این بسته این عدد به ۶۰ کاهش یافته و لول بازیکنان با حداکثر لول نیز به ۵۰ کاهش می‌یابد. این بسته الحاقی در BlizzCon 2019 معرفی شد و برای انتشار در سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است.

Little Nightmares 2 (PlayStation 4, Xbox One, Switch, PC)

 

Little Nightmares عنوانی ترسناک در سبک پلتفرمینگ و معمایی می‌باشد که با اتمسفر قوی، طراحی شخصیت‌های منفی ترسناک و به یادماندنی و همچنین صداگذاری خوب، بازیکنان را به سوی خود جذب کرد. حال نسخه دوم اینجاست و ادامه داستان شخصیت ما یعنی Six را روایت می‌کند. حال و هوای بازی نیز همانند نسخه قبل می‌باشد و اینبار شخصیت منفی داستان فرد مرموزی به نام Broadcaster است که کاراکتر زرد پوش کوچکمان باید بار دیگر پرده از راز این فرد و سرزمین بازی بردارد.

Gods and Monsters (PlayStation 4,Xbox Series X, Xbox One, Play Station 5, Play Station 4, Switch, PC)

 

این عنوان اثری جدید از خالقان Assasins Creed می‌باشد که همانند بسیاری از عناوین این لیست در E3 2019 معرفی شد. در این عنوان خدایان به شما قدرت‌های خاصی داد‌ه‌اند تا با استفاده از آن‌‌ها به مبارزه با هیولا‍‌ها بروید و از خدایان در برابر آن‌‌ها محافظت کنید. شما با استفاده از قابلیت‌های خود توانایی گشت و گذار در زمین و آسمان را نیز خواهید داشت. اطلاعات زیادی از این عنوان در دست نیست ولی با توجه به تصاویر منتشر شده این عنوان محیط‍‌هایی گسترده و زیبا مملو از راز‌های مختلف را خواهد داشت که منتظرند تا توسط بازیکنان کشف شوند.

Babylon’s Fall (PlayStation4, PC)

 

اگر بخواهیم از روی تریلر‌های منتشر شده قضاوت کنیم، Babylon’s Fall عنوانی خوش ساخت است که با همکاری بین دو استودیو Platinum Games و Square Enix ساخته می‌شود. طراحی دشمنان و محیط بازی بسیار خوب و جذاب هستند و گیم‌پلی اکشن و مبارز‌های آن لذت بخش و هیجان انگیز به نظر می‌رسد. هر دو استودیو نیز عناوین درخشانی مانند Nier Automata و Final Fantasy را در کارنامه خود دارند که انتظارات را از این عنوان بسیار بالا می‌برد.

Crossfire X (Xbox One)

 

امروزه تعداد عناوین شوتر بسیار زیاد شده است و ما در سال‌های اخیر شاهد شکست بسیاری از این آن‌ها به دلیل تکراری بودن و کمبود محتوا بوده‌ایم. Crossfire X جدید Xbox نیز یکی دیگر از این عناوین می‌باشد. در بازی نبرد بین دو گروه نظامی جهانی است: یکی از آن‌‌ها Global Risk بوده که با استخدام نیروی ویژه سعی در ایجاد نظم دارد و دیگری Black List نام دارد که با به کار گیری مزدوران برای سقوط رژیم ‌های ستمگر تلاش می‌کنند. با توجه به آنچه در تریلر این عنوان دیده‌ایم گیم‍‌پلی بازی روان و جذاب می‌باشد و مبارزات بازی سریع و هیجان انگیز هستند. امیدواریم که این عنوان با نو آوری‌های خود بتواند به عنوانی موفق تبدیل شود.

Hollow Knight: Silksong (Switch, PC)

 

اگر Hollow Knight را قله عناوین مترویدوانیا بدانیم بیراه نگفته‌ایم. این عنوان اکشن و ماجراجویی دو بعدی در سال ۲۰۱۷ توسط استودیو Team Cherry منتشر شد و نظر مثبت همه را به سوی خود جلب کرد. با اینکه نسخه اول نوآوری‌های زیادی نداشت ولی سازندگان به طور کامل بر روی هر یک از بخش‌های بازی کار کرده بودند. اتمسفر و موسیقی عالی بازی به خوبی با محیط آن همخوانی داشت و در طول بازی قابلیت‌های جدیدی به شخصیت اصلی اضافه می‌شد که هر کدام جذابیت گیم‌پلی را زیاد و از تکراری شدن بازی جلوگیری می‌کرد. به هر کدام از شخصیت‌های بازی به خوبی پرداخته شده بود و هر کدام ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود را داشتند. این نسخه ادامه بازی قبلی بوده و کاراکتر اصلی بازی اینبار Hornet می‌باشد که بر خلاف خواسته او به سرزمین Farloom آورده شده و حالا باید راه خود را تا بالای این سرزمین پیدا کند. در اپتدا قرار بود این یک بسته الحاقی برای بازی باشد ولی سازندگان گفتند که گستردگی آن برای یک بسته الحاقی خیلی زیاد شد که باعث شد تا آن را به عنوان یک بازی جدا معرفی کنند.

Outriders (PlayStatin5, PlayStation 4, Xbox Series X, Xbox One, PC)

 

Outriders  یک عنوان شوتر سوم شخص ساخته استودیو People Can Fly است که ناشر آن Square Enix می‌باشد. در بازی ۴ کلاس برای انتخاب کردن وجود دارد که هر کدام توانایی‌های مخصوص خود را دارند. یکی از آن‌‌ها قابلیت کنترل کردن زمان، دومی قابلیت کنترل کردن آتش و سومی که ویرانگر نام دارد، توانای ایجاد زمین لرزه را دارد. از کلاس چهارم هنوز رونمایی نشده است. همچنین عنوان حاوی عناصر نقش‌آفرینی مانند مأموریت‌های فرعی، قابلیت انتخاب دیالوگ و گشت و گذار در محیط را دارا خواهد بود. این عنوان قرار است اواخر سال ۲۰۲۰ منتشر شود.

Vampire The Masquerade – bloodlines 2 (PlayStation 4, Xbox One, PC)

 

Vampire the Masquerade Bloodlines 2 عنوانی اکشن و نقش‌آفرینی می‌باشد که توسط استودیو Hardsuit Labs در حال توسعه است. نسخه اول این عنوان در سال ۲۰۰۴ منتشر شد، ولی به دلیل همزمان بودن با انتشار دو عنوان Half Life 2 و Metal Gear Solid 3 نتوانست به فروش خوبی دست پیدا کند. وجود سیستم انتخاب دیالوگ گسترده و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد کلن‌ها، این عنوان را از سایر بازی‌ها متمایز کرد ولی به دلیل مکانیک ‌های ضعیف گیم‌پلی، بازخورد‌های متفاوتی را توسط منتقدان دریافت کرد؛ به طوری که به آن یک شاهکار ناقص می‌گویند. نسخه دوم این عنوان پس از سال‌ها در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و برای انتشار در سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است.

Beyonetta 3 (Switch)

 

Bayonetta 3 یکی از عناوین مورد انتظار نینتندو سویچ محسوب می‌شود. هیدکی کامیا با ایده‌های عجیب خود توانسته تا یک عنوان قوی با گیم‌پلی سریع و هیجان انگیز را که با سایر عناوین سبک خود متفاوت است، خلق کند. هدف اصلی خلق این عنوان نیز همین بود که داستان‌‌ها و ایده‌های تکراری را که در عناوین اکشن وجود دارند، کنار بگذارد و مسیر خود را در پیش بگیرد. نسخه سوم این عنوان در سال ۲۰۱۷ معرفی شد ولی تا کنون خبر دیگری از بازی به گوشمان نرسیده است؛ با این حال سازندگان گفته‌اند که ساخت بازی به خوبی پیش می‌رود.

 Dying Light 2 (PlayStation4,Xbox One, PC)

 

همانند سایر سبک‌ها، عناوین زامبی-محور نیز از تکراری و خسته‌کننده شدن در امان نیستند. اما عنوان Dying Light به خوبی توانست با این مشکل دست و پنجه نرم کند و این مسئله را حل کند. با اینکه این عنوان داستان چندان جالبی ندارد، ولی گیم‌پلی خشن و تنوع بالای سلاح ‌ها و دشمنان بازی همراه با عناصر پارکور، این عنوان را به یکی از بازی‌های خوب دنیای زامبی‌ها تبدیل کرد. یکی از ویژگی‌های نسخه دوم که سازندگان زیاد در مورد آن صحبت می‌کنند، انتخاب‌های شخصیت اصلی و تأثیر آن‌‌ها بر محیط بازی می‌باشد. در بازی انتخاب‌‌های شما تغییرات زیادی را در دنیای بازی به وجود می آورد؛ به گونه‌ای که جهان بازی افراد مختلف بسیار با یکدیگر فرق می‌کند. باید صبر کرد و دید که نتیجه نهایی این سیستم در بازی چه می‌شود. این عنوان در  ابتدا قرار بود که در بهار امسال منتشر شود ولی متأسفانه بازی با تاخیر مواجه شد و تاریخ انتشار آن فعلاً در دست نیست.

Elden Ring (PlayStation 4, Xbox One, PC)

 

هیدتاکا میازاکی هرگز ما را ناامید نکرده‌است. تمامی عناوین سری سولز، Bloodborne و Sekiro همگی بازی‌هایی شاهکار بودند و هرکدام  توانستند هسته گیم‌پلی این سری را به خوبی ارتقا دهند و عناصر جدیدی را به آن اضافه کنند. حال اینبار در Elden Rong شاهد همکاری George R. R. Martin نویسنده رمان بازی تاج و تخت، و آقای میازاکی هستیم که انتظارتمان از این عنوان را بسیار زیاد می‌کند. آن‌‌ها همچنین گفته‌اند که این بازی اولین عنوان جهان‍باز این سبک خواهد بود و مکانیک‌های جدیدی مانند اسب سواری به آن اضافه خواهد شد. تاکنون اطلاعات زیادی از بازی منتشر نشده و استودیو From Software به انتشار یک تریلر سینماتیک از بازی اکتفا کرده است.

منبع متن: pardisgame