یکی دیگر از قابلیت‌های دیوانه کننده‌ی PS5 مشخص شد!

طبق اخباری که در هفته‌های پیش از PS5 شاهد بودیم، به نظر می‌رسد که کنسول نسل بعدی سونی از SSD بسیار قدرتمندی بهره می‌برد، تا جایی که بسیاری از سازندگان و خبرنگاران به این مسئله اشاره کرده‌اند، اما فعلا اطلاعات چندانی از دیگر قابلیت‌های PS5 نداریم. لیکن با توجه به برخی جزئیاتی که در فُرم ثبت اختراع PS5 دیده می‌شود، می‌توان به یکی دیگر از امکانات PS5 پی برد.

به گزارش پردیس‌گیم، با این‌که مقایسه‌ی Xbox Series X و PS5 نشان از قدرتمندتر بودن کنسول مایکروسافت می‌دهد، اما Sony نیز بیکار ننشسته، همانطور که گفته شد، در ثبت اختراع PS5 مورد جدیدی به چشم می‌خورد که بدین شرح است: "روابط پویا و داینامیک در جهت ورود مستقیم به گیم‌پلیِ بازی".

این قابلیت PS5 مطمئنا اشاره به SSD قدرتمند کنسول دارد که به بازیکنان اجازه خواهد داد بدون فوت وقت و مصرف انرژی، به بازی‌ها دسترسی داشته باشند و نیازی به معطلی برای اجرا نداشته باشند. بدون شک این ویژگی، دستِ بالا را در اختیار کاربران PS5 قرار می‌دهد و سرعت آنان در بازی کردن را افزایش خواهد داد.

SSD در PS5 بسیار مهم و حیاتی است.

اگر منظورِ دقیق ویژگی مذکور را متوجه نشده‌اید با این مثال کاملا از موضوع باخبر خواهید شد: فکر کنید در حال بازیِ Uncharted هستید و به نقطه‌ی خاصی از بازی می‌رسید، خودِ بازی قابلیت ذخیره و سیو کردن ندارد، اما کنسول PS5 به شما اجازه خواهد داد تا هرجایی که دلتان خواست بازی را ذخیره کنید، و در دفعات بعد دقیقا از همان مکان و زمان، دوباره مشغول بازی شوید. برخی منابع حتی پا را از این نیز فراتر گذاشته‌اند و مدعی هستند که چنین قابلیتی درمورد بازی‌های مولتی‌پلیر نیز امکان پذیر است.

چندی پیش اعلام شده بود که Sony می‌خواهد بازی کردن با PS5 به آسانی فیلم دیدن در نتفلیکس باشد، گویا Sony به این هدف خود نیز رسیده است! نظر شما چیست؟ آیا کنسول PS5 از Xbox Series X برتری خواهد داشت؟ اگر قیمت هردو کنسول برابر باشد، انتخاب شما چه خواهد بود؟

منبع متن: pardisgame