به فصل اول کوییز آو کینگز خوش آمدید!

کوتاه از تغییرات محبوب‌ترین بازی آنلاین ایرانی در آستانه‌ی پنجمین سال

کوییز آو کینگز در آستانه‌ی پنجمین سال حضور خود، برنامه‌های ویژه‌ای برای سرگرم کردن بیش از ۲۰ میلیون کاربرش دارد. برنامه‌هایی که از روزهای ابتدایی اسفند ماه سال ۹۸ آغاز شده‌اند و به نظر می‌رسد که تا مدت‌ها ادامه داشته باشند!

فصل اول: تور ایران‌گردی کوییز

عناوین محبوب بسیاری در دنیای بازی‌های ویدئویی، از واژه‌ی «فصل» (Season) برای مشخص کردن بازه‌های زمانی رقابت و آغاز رویدادهای بزرگ خود استفاده می‌کنند. فصل‌ها معمولا با یک شمایل بصری خاص، محتوای اختصاصی و رویدادهای هیجان‌انگیز همراه هستند.

کوییز آو کینگز با آغاز سال ۹۹ تصمیم دارد تا با برگزاری هر فصل در قالب چند هفته، محتوای جذاب و سرگرم‌کننده به دست کوییزبازها برساند. فصل اول کوییز که از ساعت ۱۲ شب ۲۹ اسفند آغاز شده است، با نام «تور ایران‌گردی کوییز» شناخته خواهد شد. با توجه به اپیدمی کرونا و نیاز به ماندن همه‌ی ما در خانه‌هایمان، کوییز سعی دارد تا با محتوایی پیرامون کشورمان ایران، شما را به یک تور مجازی ببرد.

در جریان فصل اول که تا تاریخ ۲۰ فروردین ماه ادامه خواهد داشت، کوییز هر روز با محتوای جدید به‌روز می‌شود و علاوه بر ظاهر بازی، آواتارهای آن، سوالات ویژه و البته چالش‌های خاص فصل اول را نیز شاهد خواهیم بود.

کوییزپلاس: جایزه‌ی بیش‌تر، لذت بیش‌تر!


کوییزپلاس، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های تشویقی کوییزبازها در جریان هر فصل است. کوییزبازها در جریان این برنامه و با انجام دادن ماموریت‌های مشخص (در این فصل، پاسخ دادن به ۵۰ سوال برای هر مرحله) علاوه بر سکه و قلب، آواتارهای ویژه‌ی فصل اول را نیز دریافت خواهند کرد. هم‌چنین حالت ویژه‌ای برای کوییزپلاس در نظر گرفته شده است که در آن کاربر با تهیه‌ی بلیت ویژه، جایزه‌های مخصوص فصل اول را نیز با پیشروی در هر مرحله به دست می‌آورد. از دیگر مزایای بلیت ویژه، رفع محدودیت یک مرحله در روز است. کوییز آو کینگز تصمیم دارد تا در فصل‌های پیش‌رو، تمرکز بیش‌تری روی بخش کوییزپلاس داشته باشد و این بخش از سیستم پیشرفت بازی را بیش از پیش با محتواهای جدید به‌روز کند.

از کرونا تا پایتخت ۶؛ برای هر اتفاقی یک محتوای جدید

طی ماه‌های اخیر و با تشکیل تیم لایوآپس (Live Ops) در کوییز آو کینگز، سعی شد تا تغییرات و به‌روزرسانی‌های محتوایی بازی از صرف سوالات خارج شود و کوییز با رویدادهایی کاملا نو به استقبال کوییزبازان بیاید. رضا عباسی، مدیر بازاریابی کوییز آو کینگز درباره‌ی فعالیت‌های تیم لایوآپس در راستای توسعه‌ی فصل اول می‌گوید: «از همان روزهای اول اپیدمی کرونا، سعی کردیم تا از تمامی رسانه‌های کوییز آو کینگز برای آگاه‌سازی درباره‌ی این ویروس و راه‌های پیش‌گیری از آن استفاده کنیم».

عباسی درباره‌ی تاثیر کرونا روی کوییز گفت: «این روزها که مردم در خانه‌هایشان هستند و زمان بیش‌تری برای بازی کردن دارند، سعی کردیم تا با اضافه کردن سوال‌هایی با موضوع آگاهی‌بخشی کرونا، به سهم خود به شناخت هر چه بهتر این ویروس کمک کنیم. هم‌چنین با به‌روزرسانی جدید، صفحه‌ی بارگذاری بازی نیز دست‌خوش تغییر می‌شود و به این ترتیب همواره شاهد نقش بستن موارد لازم برای پیش‌گیری در این صفحه هستیم».

هم‌چنین با توجه به محبوبیت مجموعه‌ی «پایتخت ۶» و درخواست‌های پرشمار کاربران کوییز آو کینگز برای اضافه شدن محتوای مرتبط با این سریال به بازی، تیم توسعه‌دهنده چالشی با محوریت رویدادها و حواشی این سریال در نظر گرفته است که طی هفته‌ی جاری در دسترس خواهد بود. هم‌چنین هر شب و پس از پایان سریال، چند سوال به‌صورت اتفاقی در بازی قرار می‌گیرند و در موضوع «برنامه‌های تلویزیونی»، از وقایع مرتبط با جدیدترین قسمت می‌پرسند.

چالش‌های پیش‌رو و فصل دوم کوییز آو کینگز

در جریان فصل اول کوییز، چالش‌های جدیدی از جمله «هفت شهر»، «گردونه‌ی تیمی» و «برد-برد» در نظر گرفته شده‌اند. تمامی این چالش‌ها با هدف شناساندن شهرهای کشور، مکان‌های تاریخی آن‌ها، آداب و رسوم شهرها و البته گستره‌ی عظیم قومیت‌هایشان به کوییزبازهاست.

تیم کوییز در حال حاضر تدارک دومین فصل خود را می‌بیند. فصلی که دهه‌ی دوم فروردین ماه آغاز خواهد شد و باز هم دوستداران کوییز را شگفت‌زده خواهد کرد.

منبع متن: pardisgame