فیل اسپنسر؛ برنامه عرضه‌ی Xbox Series X در 2020 همچنان پا برجاست

بعد از پخش شدن ویروس کرونا در سرتاسر جهان، صنعت بازی‌های ویدئویی و همچنین کاربران نگران وضعیت کنسول‌های نسل بعد هستند؛ آیا این سخت‌افزارها همانطور که برنامه‌ریزی شده بود در تعطیلات 2020 عرضه می‌شوند یا خیر؟ به تازگی از Sony خبرهایی منتشر شد که عرضه PlayStation 5 تحت‌تأثیر قرار نخواهد گرفت و حالا هم نظر رقیب آن‌ها یعنی Microsoft در این باره را می‌شنویم.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از dualshockers، رئیس Xbox آقای فیل اسپنسر طی پادکستی با IGN درمورد برنامه‌های تیم Xbox برای عرضه‌ی Xbox Series X و پاندمیک جهانی که این روزها گریبان بسیاری را گرفته صحبت کرده.

«خب، همینجا بدون تعارف عرض می‌کنم، امنیت و سلامت تیم‌های ما از بالاترین اولویت‌هایمان محسوب می‌شوند و هیچ یک از تصمیمات من یا، صادقانه بگویم هر کسی از اعضای Microsoft با انگیزه‌ی اقتصادی موجب به خطر افتادن سلامت نیروهای‌مان نمی‌شود. تیم‌ها مهم‌ترین دارایی‌هایمان هستند.

به شکل واقع‌بینانه‌ای می‌گویم که زنجیره‌های تأمین از چین به کارشان بازگشته‌اند. فکر می‌کنم همگی در اخبار شنیده‌ایم که قبل از شیوع جهانی، چین از اولین کشورهای درگیر کوید 19 بوده و اکنون با بهبود وضعیت گزارش‌هایی به ما می‌رسد که کارخانه‌ها شروع به فعالیت کرده‌اند. مشکل بزرگی که درحال حاضر با آن سر و کار داریم ساختن بازی ویدئویی از خانه است... سر و سامان دادن صدها نفر در تیم‌های بزرگ به صورت پراکنده کار راحتی نیست. بازی‌هایی که در این دوره می‌شناسیم عظیم هستند و شامل بخش‌های بسیار بزرگی می‌شوند.

در رابطه با سخت‌افزار... فکر کنم قبلاً به صورت عمومی گفته‌ام که Series X خودم الان در خانه است و برای آزمایش کردن از آن استفاده می‌کنم. انجام این کار برایم خیلی لذت‌بخش است، اینطور وقت گذراندن با پلتفرم مهم است و می‌خواهیم مطمئن شویم که به اندازه مناسب زمان داریم تا تکنولوژی سخت‌افزار را آزمایش کنیم و به منظور این کار خیلی از تست کردن‌ها را به خانه‌ها منتقل کردیم. می‌توانم بگویم که انجام کارها در حال حاضر آسان نیست. فکر می‌کنم کارها طولانی‌تر شده‌اند، می‌توانم حسش کنم. هیچ مدرکی نداریم که بر اساس آن بخواهم بگویم قرار نیست به تاریخ‌های برنامه‌ریزی شده‌ی قبلی‌مان برسیم ولی دوباره می‌گویم، همانطور که قبلاً گفته‌ام، اینجور کارها فرایندی دارد و سلامت اعضای تیم‌هایمان و همچنین کیفیت محصول در اولویت است. یعنی، نمی‌خواهم اگر محصول آماده نیست آن را با عجله عرضه کنم. پس، احساس مثبتی دارم ولی چهار چشمی وضعیت را بررسی می‌کنم.

پس از صحبت درمورد اطمینان دادن به طرفداران که همه چیز برای عرضه Xbox Series X طبق برنامه پیش می‌شود، او در پاسخ به سوال «اگر کنسول‌ها در تاریخ مشخص شده آماده نشوند یا با محدودیت‌هایی در برخی کشورها مواجه شوند برنامه‌ی جایگزینی در نظر گرفته شده؟» این‌چنین جواب داد؛

می‌دونی، واقعاً شروع نکردیم که نقشه‌ی "ب" به این منظور که بهش اشاره کردی داشته باشیم پس دو به شک هستم که به «اگر»ها فکر کنم. بعد از تجربه‌ی عرضه کردن Xbox One می‌دانم که تأخیر داشتن در نواحی مختلف می‌تواند به ضرر ما تمام شود. از نظر هواداران برایمان خوب نمی‌شود. هر دفعه که به ژاپن سفر می‌کنم به من یادآوری می‌کنند که Xbox One با 9 ماه تأخیر در این کشور عرضه شد. و اینترنت هم هست، منظورم اینه که همه خبر دارند که فلان چیز در چه تاریخی عرضه می‌شود و مثل 30 سال پیش نیست که بعد از نرسیدن سخت‌افزار به برخی کشورها سر و صدای طرفداران بلند نشود. پس، می‌دونی، برنامه‌ی جایگزنی نداریم ولی شک دارم لازم هست چنین کاری بکنم یا نه و اساساً یک سری از مشکلانی که با آن‌ها کلنجار می‌رویم بیشتر مربوط به نرم‌افزار می‌شود تا سخت‌افزار و وقتی نرم‌افزار آماده می‌شود می‌توان آن را جهانی کرد برای همین چیزی را پیش‌بینی نمی‌کنم. ولی می‌دونی، همونطور که گفتم یک جورایی کارهامون رو به صورت روزانه مدیریت می‌کنیم و پیشرفتمون رو اندازه گیری می‌کنیم.»

این صحبت‌ها برای بسیاری باعث آسودگی خاطر است. همه چیز بستگی به این دارد که عاقبت ویروس کرونا به کجا خواهد رسید ولی اگر مشکلی پیش نیاید می‌توانیم انتظار داشته باشیم Xbox Series X در سال جاری و حین تعطیلات عرضه شود.

منبع متن: pardisgame