کنترلر PlayStaion 5 معرفی شد + تصویر

به گزارش پردیس‌گیم SONY Interactive Entertainment اولین تصاویر از کنترلر PlayStation 5 را منتشر کرد که برخلاف انتظارات نام آن DualSense می‌باشد. این کنترلر شباهت زیادی به DualShock 4 داشته ولی تعداد کمی ویژگی‌های اضافی و متفاوتی نسبت به آن دارد. بعضی از این ویژگی‌ها را، مثل بازخوردهای لمسی آن، از قبل می‌دانستیم اما در کنار آن ویژگی‌های جدیدی نیز معرفی شدند.

SONY از کنترلر PS5 با نام DualSense معرفی کرد . . .

نام این کنترلر یک حرکت انقلابی از طرف SONY است چرا که تگ DualShock را که سالیان بر روی نام کنترلرهای PlayStation وجود داشته را تغییر داده است.

SONY از کنترلر PS5 با نام DualSense معرفی کرد . . .

همانطور که می‌دانید، از زمان پرش از کنترلر PS1 به کنترلر PS2، شرکت SONY برای تجدیدنظر کردن بیشتر از ایجاد انقلاب در ساخت کنترلرهای خود تمرین کرده است. با توجه به این نکته، پرش از PS3 به PS4 یک پرش قابل توجه بود. بزرگترین تفاوت بین دو کنترلر کنسول‌ها، صفحه لمسی وسط کنترلر بود. همانطور که می‌بینید، کنترلر PS5 همان اصلاحات و تجدیدنظرها را به خود دیده است و چگونگی بازی‌کردن شما بر روی PlayStation را تغییر به خصوصی نمی‌دهد، اما به کیفیت تجربه بازی‌ها اضافه می‌کند.
البته، احتمالا به دلیل اینکه PS5 دارای قابلیت پشتیبانی از بازی‌های PS4 می‌باشد، SONY هرگز دست به تغییرات گسترده‌ای در طراحی کنترلر نمی‌زد. علاوه بر این، چرا چیزی را که به خوبی کار می‌کند را تغییر بدهد؟ در تمام این نسل، شکایات بسیار کمی نسبت به کنترلر PS4 صورت گرفت. درست است که در برابر کنترلرهای حرفه‌ای مانند کنترلر XBOX One Pro کاستی‌هایی دارد، اما هیچ کنترلر بهتری با قیمت مشابه با آن در بازار وجود ندارد. به عبارتی دیگر، چرا باید ریسک کرد و چیزی را که بازار برای آن درخواست ندارد را تغییر داد؟ همانطور که می‌دانید، در حالی که PlayStation هر از گاهی دست به تغییر بزرگ در کنترلر خود می‌زند، اما هرگز در سطح Nintendo نیست، چرا که این شرکت هر نسل کنترلر خود را کاملا تغییر می‌دهد.
تغییراتی که در این کنترلر نسبت به DualShock 4 مشاهده می‌کنیم شامل:
* استفاده از پورت Type-C به جای Micro-USB
* دارا بودن میکروفون داخلی
* تغییر نام دکمه Share به Create
* تکنولوژی تریگرهای سازگار با محیط بازی
* طراحی دو رنگ کنترلر
* تغییر محل نور (لایت بار) به کنار صفحه لمسی

منبع متن: pardisgame