سمت تاریک فرهنگ کره و Loreهای The Coma 2: Vicious Sisters

 "ترجمه شده توسط رضا مدرسی"

بازی وحشت بقا و ماجراجویی Coma 2: Vicious Sisters به زودی برای نینتندو سوئیچ، پلی استیشن ۴ و در اواخر سال نیز برای ایکس باکس وان عرضه خواهد شد. امروز با سازندگان Coma 2: Vicious Sisters  یعنی  Devespresso Games همراه شدیم تا پی ببریم که چه چیزی باعث می‌شود که جهان و Lore این عنوان با دیگر بازی‌های وحشت بقا متفاوت باشد.

Tristan L. Riven، مغز متفکر روایت داستانِ The Coma and Vambrace: Cold Soul درمورد پروژه چنین می‌گوید:

"سال ۲۰۱۵ بود که Devespresso Games  کار بر روی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی The Coma: Cutting Class  را تمام کرد. پس از مدتی کوتاه این بازی تحت عنوان The Coma: Recut برای کنسول‌ها نیز منتشر شد. در جریان توسعه‌ی Cutting Class شک داشتیم که اصلا این بازی را به پایان برسانیم یا نه. ما اصلاً فکرش را هم نمی‌کردیم که ۵ سال بعد دنباله‌ی بازی را برای کنسول‌ها عرضه خواهیم کرد!

از زمان انتشار بازی اصلی تاکنون چیزهای زیادی یاد گرفته‌ایم اما پایه‌های اصلیِ بازی همچنان همانند گذشته باقی مانده‌اند؛ اتمسفر و سبک و سیاق کره‌ای The Coma 2: Vicious Sisters همچنان داستانی تاریک را روایت می‌کند. بازیکنان این بار ماجراجویی دانش آموزی به نام Mina Park  که شخصیت اصلی بازی است، را دنبال خواهند کرد. فرهنگ و رفتار نشان داده شده در بازی بر انگیزه‌ی سیری ناپذیر برای رسیدن به مؤفقیت تاکید می‌کند که غالباً نیز به بهای سنگینی تمام می‌شوند. کشمکش‌های درونی کاراکترهای بازی نیز با همین مورد آمیخته شده‌اند.

سیستم آموزشی کره‌ی جنوبی به گونه‌ای است که هدف اصلی‌اش را کسب افتخار و موفقیت‌های بزرگ برای کشور می‌داند. از همین منظر انتخاب یک دبیرستان برای روایت داستان بازی بسیار هوشمندانه به نظر می‌رسید. بنابر دلایلی تیم سازنده‌ی ما محدود به دبیرستان Sehaw ب ود، اما زمانی که به Vicious Sisters رسیدیم تصمیم گرفتیم که پا را از این فراتر گذاشته و ببینیم که محیط و اطراف مدارس چه داستانی برای بازگو کردن دارند. با توجه به این که استدیوی ما واقع در سئول است، فرصت‌های زیادی برای الگو گرفتن در دنیای The Coma را داشتیم و از این فرصت نیز به خوبی استفاده کردیم

 

Recut بازیکنان را در نقش Youngho Choi قرار می‌دهد که دانش آموزی درمانده است و خود را در نسخه‌ای پیچیده از دبیرستان می‌یابد.

تِم اصلی و هسته‌ی مرکزی بازیِ اول "موفقیت، اما به چه قیمتی؟" بود که Youngho را در کشمکشی قرار می‌داد تا برای فرار از این مشکلات دلیل رابطه‌ی نابود شده‌ی دانش آموزان و معلمان را یافته و خود را نجات دهد. Vicious Sistersبازیکن را در نقش دوست دوران کودکی Youngho یعنی Mina Park می‌گذارد و شما را در راستای پی بردن به سرنوشت Youngho و فرار از این سایه‌ی بزرگ همراهی می‌کند. او باید همزمان با فرار از مدرسه برای یافتن جوابِ سوالات خود، از خطر سایه‌ای تاریک که او را دنبال می‌کند نیز در امان بماند.

Vicious Sisters از هر جهت بزرگ‌تر از Recut است. ما در این نسخه از بازی محدود به مدرسه نبودیم و از همین جهت توانستیم متروها، مغازه‌های سنتی و دیگر موارد مربوط به فرهنگ کُره را در بازی پیاده کنیم. تمامی این موارد برای کسانی که زمانی از زندگی خود را در سئول گذرانده باشند کاملا عادی جلوه می‌کند.

تمامی حرف‌هایی که زده شدند، چشمه‌هایی از فرهنگ مردم کره می‌باشند و زندگی مردم این کشور را به نمایش می‌گذارند. این جهانِ بزرگ همچنین به ما اجازه داد که فرصت‌های بیشتری برای خلق کاراکترهای متنوع و داستان‌ةای چالش برانگیزتر داشته باشیم.

 

The Coma: Recut رگه‌های شناخته‌شده‌ی استرس و تنشِ خودکشی را در قالب دانش آموزانِ کره‌ای بررسی کرد و حالا بازیکنان باید دنیای سایه را از چشمان Mina تجربه کنند. این بازی داستانِ شخصی مینا را روایت می‌کند و واکنش او در مقابل آزار و اذیت، قلدری و بدگویی‌هایی که درموردش اتفاق می‌افتند را نشان می‌دهد.

مانهوای Minho Kim در بازی نیز مطمئناً به بازیکنان کمک خواهد کرد که تجربه‌ی زیباتری از توهمات مینا داشته باشند. کات‌سین‌های اینچنینی به رفتار و اعمال بازیکن وابسته هستند و یکی از موارد کلیدی گیمپلی این است که پایان‌بندی‌های مختلف بازی با کارهایی که شما انجام می‌دهید شکل پیدا می‌کنند.

این داستان پویا و گسترده خود به خود باعث می‌شود که کاراکترهای بیشتری نیز به بازی وارد شوند که برای مثال می‌توان به شامانِ کره‌ای که Mudang خطاب می‌شود اشاره کرد. همچنین راهبی مقدس نیز در بازی حضور خواهد داشت که هردوی این راهب و شامان‌ها به مبارزه با نیوری تاریکی خواهند پرداخت.

لیکن یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ـرین اجزای The Coma حضور Dark Song است که همیشه در کوچه پس کوچه‌ها و مناطق تاریک در کمین است و بازیکنان باید هنگام گذر از معابر مختلف مراقب خود باشند.  The Coma 2: Vicious Sistersدر اواخر سال جاری برای پلی استیشن ۴ و نینتندو سوئیچ عرضه خواهد شد. اطلاعات بیشتری درمورد این بازی نیز به مرور زمان در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. طبق گفته‌ی سازندگان این بازی سفری شخصی است که به قلب فرهنگِ کُره وارد می‌شود.

منبع متن: pardisgame