به گزارش پردیس‌گیم، اخیرا PlatinumGames با برخی مشکلات مالی و تجاری روبرو شده بود که به نظر می‌رسید باعث به زمین خوردن آنها شده است. برخی از بازی‌های آنان کنسل شدند و تا مدتی هیچ عنوان جدیدی معرفی نشده بود. از همین رو شایعاتی نیز پخش شدند که ادعا می‌کردند مایکروسافت، به دنبال خرید PlatinumGames می‌باشد. پس از آن نیز دوباره شایعات سر برآوردند و گفتند که معامله‌ی این دو به جایی نرسیده است.

البته PlatinumGames با همکاریِ Tencent توانسته The Wonderful 101: Remastered را منتشر ساخته و چندین بازی دیگر نیز به لاین آپ خود اضافه کند. به نظر می‌رسد که این استدیو هم‌آکنون با مشکلات مالی کلنجار نمی‌رود و در وضعیت مناسبی قرار گرفته است.

چند روز پیش تهیه کننده‌ی ارشد PlatinumGames آقای Atsushi Inaba در مصاحبه با VGC به این شایعات واکنش نسبتا تندی نشان داد و گفت که چنین اخباری "احمقانه" هستند. با توجه به سخنان اینابا مایکروسافت حتی پیشنهاد همکاری نیز به آنها نداده و آن‌ها نیز به هیچ وجه تمایلی به فروش استدیو ندارند و دوست دارند که به شکل مستقلانه به فعالیت خود ادامه دهند. اینابا در صحبت‌های خود چنین گفت:

"شایعاتی شنیدم که می‌گفتند Xbox می‌خواهد PlatinumGames بخرد، با خودم گفتم چرا مردم احمقانه‌ترین چیزها را در اینترنت بارگذاری می‌کنند! زیرا مایکروسافت اصلا به سراغ ما هم نیامده است. همچنین باید اضافه کنم که ما مایکروسافت نیستیم و نمی‌دانیم که پشت درهای آنان چه اتفاقای رخ می‌دهد و آیا تصمیم خرید PlatinumGames را داشته‌اند یا نه.

ما چنین صحبتی نداشته‌ایم، و حتی اگر این اتفاق افتاده بود، باید بگویم که ما به ساخت و انتشار مستقلانه‌ی بازی‌های خود پایبند هسیتم. نمی‌گویم که ما علاقه‌ای به مایکروسافت نداریم، اما قرار گرفتن در زیرمجموعه‌ی آنان کاملا با اهداف فعلی ما در تضاد است و فرصت‌های ما را محدود می‌کرد. فکر کنم هر فرصتی که به محدود کردن فعالیت‌هایمان ختم شود، برخلاف اهداف ماست."

فیل اسپنسر اخیرا اشاره کرده بود که دوست دارد یکی از استدیوهای آسیایی را به کمپانی خود اضافه کند، اما به نظر می‌رسد که این خلا در مایکروسافت و اکس باکس، با PlatinumGames پر نخواهد شد.

منبع متن: pardisgame