http://uupload.ir/files/8xgz_key-art_nologo.png

استودیو Frogwares یکی از قدیمی‌ترین سازندگان بازی‌های کارآگاهی می‌باشد که مجموعه بازی‌های شرلوک هولمز و بازی Dracula: Origins از محبوب‌ترین ساخته‌های آن‌ها می‌باشد. با وجود اینکه این استودیو در سال گذشته از ساخت بازی‌های شرلوک هولمز فاصله گرفت و یک بازی لاوکرفتی با نام The Sinking City منتشر کرد. اما باری دیگر تصمیم گرفته تا با یک داستان جدید از شرلوک، که پیش درآمدی بر بازی‌های قبلی‌ است، به این سری بازگردد.

Sherlock Holmes: Chapter One، یک بازی سوم شخص Open-World و داستان محور است که مانند سایر بازی‌های شرلوک هولمز، حال و هوای کارآگاهی دارد.

این بازی داستان هولمز جوان را روایت می‌کند و قصد دارد نشان بدهد که چگونه شرلوک هولمز به کارآگاه مشهور امروزی تبدیل شده است.

بازآفرینی شخصیتی برجسته: داستان و محیط پیرامون

Antonina Melnykova ، سرپرست طراحی روایت بازی، در این باره می‌گوید: "این‌بار ما تصمیم گرفتیم تا خلاقیت بیشتری در روایت داستان داشته باشیم و به سراغ ایده‌ای برویم که تا به حال در دیگر اقتباس‌ها مشاهده نشده باشد و خوشبختانه توانستیم آن را پیدا کنیم. اولین پرونده بزرگ شرلوک که در سن 21 سالگی با آن مواجه شد. او همچنان همان شرلوکی است که می‌شناسیم. اما در این برهه زمانی، او بیشتر یک استعداد نپخته است تا یک نابغه تمام عیار. او بی‌پروا، بی حوصله و پر رو است. اما بدون اینکه خودش متوجه باشد، در مسیر رسیدن به اوج قرار دارد."

"همچنین برای محیط بازی نیز می‌خواستیم تا چیز جدید و متفاوتی را نسبت به تمام محیط‌های معروف دوران لندن ویکتوریایی امتحان کنیم و به سراغ محیط‌های برویم که کمتر شناخته شده باشد. درحالی که بازی همچنان (مانند کتاب‌ها) در قرن نوزدهم می‌گذرد، در این بازی، ما جزیره‌ای مدیترانه‌ای را کندوکاو می‌کنیم که سرمایه‌داری مردم را به طبقات مختلف اقتصادی تقسیم کرده است و فساد در قلب جامعه نفوذ کرده. اینجا جایی‌ است که شرلوک ما دوران کودکی‌اش را سپری کرده است و حالا به عنوان یک فرد بالغ، او مجبور است تا به خانه کودکی بازگردد و از ماجرای حقیقی مرگ مادر خود پرده برداری کند. اتفاقی که کودکی او را در هم شکست و باعث شد تا او به لندن مهاجرت کند. مانند همیشه، شرلوک در ماجراجویی‌هایش تنها نیست. قبل از اینکه او با دکتر جان واتسون آشنا شود، دوست صمیمی دیگری به نام جاناتان داشت که رابطه عمیقی با یکدیگر داشتند و این رابطه از بخش‌های کلیدی داستان بازی خواهد بود."

"ما همانطور که تلاش می‌کنیم خلاقیت بیشتری در روایت اتفاقات دوران جوانی شرلوک هولمز به خرج دهیم، سعی کرده‌ایم تا حد امکان به داستان اصلی و کتاب‌ها وفادار باشیم و نیازی به نگرانی طرفداران از این بابت نیست. اکثر مردم تصوری از اینکه شرلوک دقیقا چه شخصی است در ذهن خود دارند. ما قرار نیست این تصور را خراب کنیم و صرفا می‌خواهیم به بررسی اعماق آن بپردازیم تا نشان دهیم او چگونه به چیزی که امروز است، تبدیل شده است. ما قصد داریم تا نشان بدهیم علاقه شدید او به ویولن از کجا شروع شد، چگونه استفاده از کلاه معروف او تبدیل به یک عادت همیشگی شد و حتی ماجرای اعتیادش به مواد مخدر را شرح دهیم."

نگاهی جدید به اکتشافات و مبارزات

علاوه بر داستان تازه و خلاقانه، تمرکز دیگر بازی روی سیستمی است که سازندگان آن را «Global Investigation System» نامیدند. این سیستم، در واقع نسخه‌ای به روز شده از رویکردی است که آن‌ها در بازی The Sinking City و گیمپلی «بدون آسان سازی» آن از پیش گرفته بودند. این سیستم جدید قرار است حتی از بازی قبلی نیز فراتر رود و به بازیکنان آزادی عمل بیشتری در حل پرونده‌ها دهد، به نحوی که حس یک کارآگاه نابغه واقعی را به بهترین شکل منتقل کند.

Yaroslav Martyniuk ، یکی از طراحان ارشد بازی، در این باره می‌گوید: "Global Investigation System به طور کلی راجع به این است که بازیکنان بر مهارت‌های خودشان برای کشف نکات مهم و حل پرونده‌ها تکیه کنند. سرنخ‌های موجود در این بازی، از طریق توانایی‌ها، فریب‌ها، ابزار و راهکارهای گوناگون به‌دست می‌آیند. از آنجایی که ترکیب‌های زیادی در بازی وجود دارد، بازیکنان باید درست مانند یک کارآگاه به انتخاب‌های خود فکر کنند چرا که به زور چسباندن سرنخ‌ها کنار یکدیگر جواب نمی‌دهد."

Sherlock Holmes: Chapter One همچنین از یک سیستم مبارزات جدید بهره می‌برد که به جای استفاده از روش‌های خشونت آمیز، از مهارت‌های افسانه‌ای و دقت نظر بسیار بالای شرلوک هولمز بهره می‌گیرد.

"ما با دقت نظر فراوان، واکنش‌های هواداران و منتقدین از The Sinking City و بازی‌های قبلی شرلوک هولمز را بررسی کردیم. این واکنش‌ها و انتقادها، ویژگی‌های موجود در Chapter One را شکل می‌دهند: اکتشافات، داستان، مبارزات، حل پرونده‌ها و غیره. برای مثال، سیستم مبارزات این بازی به طور کامل از نو طراحی شده است و مکانیک‌های بسیار زیادی، مشمول تغییرات اساسی شده‌اند تا به طور کلی، تجربه بهتری برای بازیکنان باشد."

زمان انتشار و پلتفرم‌های بازی

 Sherlock Holmes: Chapter One بر خلاف ظاهرش یک بازی اپیزودی نیست و انتخاب نام Chapter One، به دلیل این است که بازی آغازی بر ماجرای اصلی شرلوک هولمز است. این عنوان توسط استودیو Frogwares در حال ساخت است که وظیفه نشر آن به طور کامل بر عهده خودشان است. بازی با موتور گرافیکی Unreal Engine 4 ساخته شده است و قرار است در سال 2021 برای PC، PS4، Xbox One و کنسول‌های نسل بعد منتشر شود. 

دانلود با کیفیت HD | دانلود با کیفیت SD

تماشا در حالت تمام صفحه

منبع متن: pardisgame