تیم سوئینی، مدیرعامل Epic Games، از تاثیرات رایگان‌کردن بازی‌ها در فروشگاه این شرکت گفت

به گزارش پردیس‌گیم فروشگاه Epic Games در اواخر سال ۲۰۱۸ آغاز به کار کرد و ثابت کرد می‌تواند در دورنمای اکوسیستم PC اختلال ایجاد کند. نه تنها در فروشگاه بازی‌های سازندگان ثالث را به صورت اختصاصی منتشر کرد، اتفاقی که در تاریخ اکوسیستم PC کم‌سابقه بود، بلکه سهم کمتری از فروش بازی‌ها را از ناشران نسبت به اکثر فروشگاه‌های دیگر دریافت می‌کرد‌. حیله دیگر آن‌ها ارائه بعضی از بازی‌ها به صورت رایگان و هفتگی بود، کاری که به گفته مدیرعامل Epic Games به نفع همگان بوده است.

در مصاحبه ای با Gamespot، تیم سوئینی (Tim Sweeny) گفت که ارائه بازی‌ها به صورت رایگان در Epic Games Store به عنوان تبلیغاتی رایگان برای سازندگان عمل کرده است و با این کار فروش آن‌ها بر روی سایر پلتفورم‌ها نیز افزایش یافته است.

تیم سوئینی در طب مصاحبه‌ای سخنان جالبی به زبان آورد . . .

او گفت: "بیشتر سازندگانی که بازی‌های آن‌ها را به صورت رایگان بر روی فروشگاه عرضه کردیم، متوجه شده‌اند که فروش آن‌ها بر روی Steam و کنسول‌ها بعد از رایگان شدن در Epic به دلیل افزایش آگاهی نسبت به بازی، افزایش یافته است و بنابراین می‌توان گفت نتیجه این کار مثبت بوده است. این کار باعث آوردن ده‌ها میلیون کاربر جدید به سمت اکوسیستم Epic Games بوده است که این اتفاق فوق‌العاده ای برای شرکت است."

افزایش فروش سازندگان بازی‌های رایگان شده در Epic Games Store، در سایر پلتفورم‌ها اتفاق منطقی به نظر می‌رسد چراکه با این کار مردم نسبت به سازندگان و ناشران بازی‌ها بیشتر آشنا می‌شوند‌ و دیگر بازی‌های این شرکت‌ها را جستجو می‌کنند. همچنان Epic Games Store به صورت هفتگی بازی‌هایی را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و شما با خرید آن‌ها برای همیشه صاحب آن‌ها خواهید شد.

منبع متن: pardisgame