Gamelab 2020 | تیم ویلیتس از تکامل در روحِ بازی‌ها می‌گوید

به گزارش اختصاصی پردیس‌گیم و در جریان کنفرانس آنلاین Gamelab 2020 که میزبانِ آن نیز شهر بارسلون اسپانیا می‌باشد، برخی از سازندگان به نام و شناخته‌شده‌ی دنیای بازی‌های ویدئویی صحبت‌هایی داشتند که یکی از آنها نیز آقای Tim Willlits کارگردان و طراح سری Quake و Doom از استدیوی Saber Interactive می‌باشد. 

در جریان مصاحبه‌ی وی با خبرنگاری نام Chris Morris، سوالی جالب از تیم پرسیده شد که می‌گفت نظرِ او درمورد اصالت و روحِ بازی‌ها تا چه حد مهم است. تیم ویتیس در جواب گفت:

"به نظر من یکی از مهم‌ترین عناصر در بازی‌های ویدیویی اصالت آنهاست. برای مثال Doom را در نظر بگیرید. نسخه‌های جدید این مجموعه عناوین موفقی بوده‌اند و توانستد به فروش خوبی نیز برسند. اما اگر نگاهی جزئی‌تر به بازی داشته باشیم می‌بینیم که ریبوت سال 2006 و Doom Eternal هر دو از روح و اصالت بازی‌های قبل بهره می‌گرفتند و کاملا به ریشه‌ةای خود وفادار بودند. اما عاملی که باعث می‌شود سازندگان موارد جدیدی به بازی اضافه کنند یا تغییراتی در کلیت آن ایجاد کنند این است که بازیکن پس از معرفی یک عنوان با خود می‌گوید خب حالا باید یک چیز متفاوت تجربه بکنم."

وی در پیامی به سازندگان و مدیرانِ حوزه‌ی بازیسازی گفت:

"به تمام بازیسازان توصیه می‌کنم که همیشه به منابع مختلف پیام بفرستند و در پی انتشار پیغامِ خود باشند. اینگونه می‌توانیم در چنین شرایط بدی که گویا آخر دنیا نیز هست دوباره به ساخت بازی‌های اصلی بپردازیم. توصیه‌ی دیگر من این است که حالا که بازی‌های مولتی پلیر زیاد شده‌اند، بازیسازان به روحِ عنواین خود بیشتر پایبند باشند."

او همچنین در مقیاسی جالب از شاهکارِ بلامنازع Skyrim یاد کرد و گفت:

"تاد هاوارد واقعا انسان باهوشی است و به روایت قصه خیلی علاقه دارد. در بازی Skyrim موضوع اژدها بسیار مهم است و می‌توان گفت مفهومِ این عنوان با همین موجودات بزرگ تعریف می‌شود."

قبل از تیم ولیتس نیز افراد مختلفی به مصاحبه و مذاکره درمورد صنعت بازی‌های ویدیویی پرداخته بودند. ادامه‌ی این مراسم نیز در دو روز آتی پی گیری خواهد شد.

منبع متن: pardisgame