به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از وبسایت gamingbolt، عنوان مورد انتظار DiRT 5 یکی از  مهم‌ترین عناوینی  خواهد بود که به صورت بین نسلی منتشر می‌شود و مانند بسیاری از آنها، نسخه‌ی‌ نسل نهمی عنوان مسابقه‌ای جدید استودیو Codemasters، توسعه دهنده‌‌ی عنوان Dirt 5، پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به نسخه‌ی نسل هشتمی آن خواهد داشت. به عنوان مثال، قبلاً تأیید شده بود كه کنسول نسل نهمی شرکت Microsoft می‌تواند این عنوان پرجزییات را به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا کند. بیشتر تصور می‌كردند كه این قابلییت در PS5 نیز موجود خواهد بود، و این چیزی است كه استودیو Codemaster اکنون رسماً تأیید كرده است.

راب کارپ، مدیر توسعه DiRT 5 در گفتگو با شماره جدید مجله رسمی PlayStation گفت: "قدرت PS5 همچنین بدین معنی است که ما برای اجرای بازی به صورت 120 فریم بر ثانیه نیز گزینه‌ای خواهیم داشت و این ویژگی برای بازیبازان تشنه‌ی سرعت که خواستار فریم‌ریت بالاتری هستند بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود."

این استودیو پیش از این نیز در مورد قدرت SSD کنسول Xbox Series X و کاربردهای احتمالی محرکه‌های سازگار در  قابلیت DualSense کنسول نسل بعدی شرکت Sony و همچنین استفاده از سایر ویژگی‌های خاص سخت افزاری نسل بعدی صحبت کرده بود.

عنوان مورد انتظار Dirt 5 اواخر امسال و در تاریخ 9 اکتبر برای پلتفرم‌های PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

منبع متن: pardisgame