سالمندان جزء افرادی به حساب می آیند که ممکن است مریضی های متعددی داشته باشند. به همین دلیل نگهداری از سالمند می تواند کار بسیار مشکلی باشد. برخی از والدین ترجیح می دهند برای نگهداری از سالمند خود پرستار سالمند استخدام کنند اما برخی دیگر خودشان از سالمند شان نگهداری می کنند. باید این نکته را اضافه کرد که نگهداری از سالمند نیازمند مهارت ها و آموزش های خاصی می باشد.

 از آنجایی که سالمند به بیماری ‌های مختلفی مبتلا است نحوه ی آشنایی با این بیماری ها بسیار اهمیت دارد و در صورتی که پرستار سالمند یا هر فردی که مسئول نگهداری از سالمند می باشد اطلاعات کافی نداشته باشد می‌ تواند سلامت سالمندان را به خطر بیندازد.

نگهداری از سالمند

 در صورتی که خود مسئول نگهداری از سالمند می ‌باشید باید وضعیت پزشکی و یا درمانی سالمند را با پزشک او در میان بگذارید اما اگر تصمیم به استخدام پرستار سالمند گرفته اید دیگر نگران چیزی نباشید زیرا پرستار سالمند مهارت ‌های کافی را برای نگهداری از سالمند دارا می باشد.

 

 مجموعه هوم کا یکی از مجموعه هایی می باشد که پرستاران با تجربه و آموزش دیده را برای نگهداری از سالمند شما در اختیارتان قرار می دهد. در صورتی که شما این پرستاران را برای سالمند خود استخدام کنید دیگر نگران چیزی نخواهید بود و با خیال راحت پرستار و سالمند را تنها می گذارید.

برای کسب اطلاعات درباره پرستار بیمار به این صفحه مراجعه کنید.

 

 

 سالمندان چه زمانی نیاز به نگهداری و مراقبت دارند؟

 بیشتر سالمندانی که نیاز به مراقبت دارند افرادی هستند که دچار ناتوانی هایی در انجام کارهای روزمره خود هستند. اکثر سالمندان به دلیل مشکلاتی که دارند زمین گیر شده‌اند و یا باید مدت زمان طولانی را بر روی تخت بمانند.

بنابراین نیاز به کسی دارند تا از آن ها مراقبت کند و در انجام کارهای روزمره به آن ها کمک نماید. اما باید به این نکته نیز توجه کرد که سالمندان وقتی به سن پیری و کهولت می ‌رسند روحیه ی بسیار حساس پیدا می‌ کنند و هر رفتار نامناسب و یا حرفی می تواند آن ها را آزرده خاطر کند.

 بنابراین شما به عنوان والدین آن ها باید در انتخاب پرستار سالمند توجه کافی را به کار ببرید تا بتوانید پرستار مناسبی را برای آن ها انتخاب کنید. ویژگی ‌های اخلاقی و جسمانی که پرستار سالمند باید دارا باشد یکی از مهم ترین مواردی است که شما باید قبل از استخدام پرستار سالمند به آن ها توجه کنید و شرایط سالمند خود را با پرستار مطابقت دهید.

 ویژگی پرستار سالمند

 از ان جایی که سالمندان دچار بیماری‌های مختلفی هستند پرستار باید دارای صبر و حوصله بالایی باشد. برخی از سالمندان دچار آلزایمر هستند و ممکن است که در مدت زمان کوتاهی چند سوال را مرتباً تکرار کنند.

بنابراین در صورتی که پرستار سالمند دارای حوصله بالایی باشد می تواند با صبر و حوصله سوال های سالمند را پاسخگو باشد و حتماً باید موضوع قابل بحث را برای سالمند شفاف و روشن کند زیرا زمانی که افراد به سن پیری می رسند درک آن ها برای برخی مسائل پایین می آید.

 دومین ویژگی که پرستار سالمند باید دارا باشد این است که به شغل نگهداری از سالمند به عنوان یک منبع درآمد نگاه نکنند بلکه آن را عشق و علاقه بدانند. در صورتی که بتوانند این تصور را از شغل خود داشته باشند می توانند رابطه بسیار عمیق و عاطفی را با سالمند برقرار کنند و همچنین تاثیر بسیار زیادی بر روی روحیه سالمند بگذارند.

 سالمندان بیشتر از هر کس دیگری نیاز به عشق و علاقه دارند بنابراین زمانی که احساس عاطفی بین سالمند پرستار برقرار شود انگیزه ی سالمند برای زندگی کردن افزایش پیدا می کند.

پرستار سالمند باید مهربان و دلسوز باشد. سالمندان افراد بسیار مظلوم و بی زبانی هستند بنابراین پرستار باید رفتار مناسبی با آن ها داشته باشد و آن ها را آزار و اذیت ندهد.

 پرستار باید از نظر فیزیکی قوی باشد. وضعیت فیزیکی پرستار به اندازه شخصیت  او مهم می باشد. زیرا در صورتی که پرستار از نظر فیزیکی قدرتمند نباشد نمی تواند برخی از کارهای سالمند را انجام دهد. به عنوان مثال زمانی که سالمند توانایی بلند شدن و یا نشستن را ندارد پرستاری که وضعیت فیزیکی قوی داشته باشد می تواند به راحتی در این امور به سالمند کمک کند.

 پرستار سالمند حتماً باید آموزش دیده باشد: وضعیت پزشکی سالمند در طول زمان تغییر می ‌کند بنابراین در صورتی که پرستار آموزش دیده باشد و مهارت های لازم را داشته باشد می ‌تواند در شرایط اضطراری و با مشاهده علائم، اقدام های اولیه را انجام دهد و وضعیت سالمند را با پزشک در میان بگذارد.

 

 مجموعه هوم کا می‌ تواند در استخدام مناسب ترین پرستار سالمند به شما کمک کند.

 از آن جایی که این مجموعه تجربه و سابقه بسیار زیادی در ارائه خدمات مراقبتی و بهداشتی دارد می تواند به شما کمک کند تا مناسب ترین انتخاب را در استخدام پرستار سالمند داشته باشید. مجموعه هوم کا بر این مبنا تأسیس شده است که روند بهبود و زندگی سالمندان را تحت کنترل نگه دارد و بتواند با در اختیار گذاشتن پرستار سالمند با تجربه طول عمر آن ها را افزایش دهد.

 

 در نگهداری از سالمند چه کارهایی انجام می شود؟

  همانطور که گفته شد پرستار سالمند علاوه بر مراقبت و نگهداری از سالمند  وظایف دیگری را نیز بر عهده دارد که باید آن ها را به خوبی انجام دهد تا با رضایت سالمند و والدین مواجه شود. از وظایف پرستار سالمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 در صورت داشتن قند و یا فشارخون تنظیم برنامه غذایی مناسب

 رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی سالمند

 همنشین و هم صحبت بودن برای سالمند

 یادآوری مصرف داروهای تجویز شده برای سالمند

 کمک به انجام کارهای روزمره

 کمک برای استحمام کردن

غذا دادن به سالمند

اکنون اگر به عنوان پرستار سالمند فعالیت می کنید و مسئول نگهداری از سالمند هستید باید نکات کلیدی را در این مورد بدانید. این نکات به شما کمک می کند تا کیفیت کاری خود را افزایش دهید.

 سالمندان برای انجام امور روزمره خود نیاز به مراقبت دارند شما به عنوان کسی که وظیفه نگهداری از سالمند را دارید باید امنیت سالمند را در خانه به وجود بیاورید‌. ما در ادامه درباره ی محیط های مختلفی که می توانند نقش بسیار مهمی در نگهداری از سالمند و همچنین امنیت او ایفا کنند را برای شما شرح می دهیم.

 

محیط استراحت سالمند

 از آ نجایی که سالمند بیشتر وقت خود را در اتاق استراحت می گذراند محیط آن باید به گونه‌ای باشد که در آن احساس آرامش و امنیت بسیار زیادی کند. شما به عنوان پرستار باید محیط استراحت سالمند را جوری چیدمان کنید که تمام وسایل ضروری او در دسترس قرار داشته باشد.

 بهتر است که قرص‌های سالمند نیز در اتاق در دسترس سالمند قرار بگیرد.  اما به این نکته نیز توجه کنید که پرستار سالمند به هیچ وجه نباید مصرف قرص های سالمند را فراموش کند زیرا در این صورت سلامت سالمندان به خطر می ‌افتد و حتی ممکن است عوارضی برای سالمند به وجود بیاید.

 

محیط آشپزخانه سالمند

 معمولاً اکثر سالمندان علاقه دارند که کارهای خانه و آشپزی را خودشان انجام دهند. بنابراین محیط آشپزخانه باید به گونه‌ای باشد که سالمندان آسیبی به خودشان وارد نکنند. پرستار سالمند باید به عنوان مراقب حواسش به همه چیز باشد. اما با کار کردن سالمند مخالفتی نکند.

 بهتر است که اجسام تیز و یا وسایلی که ممکن است فرد سالمند با آن به خودش آسیب بزند را از دسترس سالمند دور کنید و بهتر است که در هنگام کار کردن با گاز اشپز خانه به سالمند کمک کنید.

 محیط حمام و سرویس بهداشتی سالمند

 از آن جایی که حمام و سرویس بهداشتی جزء مکان‌های بسیار لغزنده به حساب می آیند پرستار باید در حین نگهداری از سالمند نکاتی را در مورد این فضا رعایت کند.

 بهتر است که در حمام از نشستن سالمند در وان جلوگیری کنند.

 از دمپایی هایی که احتمال دارد لغزنده باشند و هم چنین خطراتی را برای سالمند به وجود بیاورد استفاده نکند.

 بهترین گزینه برای سرویس بهداشتی در منزل سالمند سرویس بهداشتی فرنگی می باشد.

 پرستار سالمند باید در حمام و یا سرویس بهداشتی با سالمند همراه باشد. تا از لیز خوردن سالمند جلوگیری کند.

 برخی از سالمندان ممکن است که دچار عدم تعادل باشند در این صورت برخی از نواحی منزل را بهتر است که نرده بگذارید. تا سالمند برای حفظ تعادل خود از نرده ها استفاده کند.

توجه به این نکات بسیار مهم و ضروری می باشد و می تواند باعث شود تا شما در نگهداری از سالمند موفق تر عمل کنید.

 در صورتی که سالمند دچار افسردگی است و یا مشکلات روحی روانی دارد والدین باید قبل از استخدام پرستار سالمند به دنبال پرستاری باشند که تا حدودی به آموزش های روانشناسی نیز آگاه باشد و بتواند مشکلات روحی و روانی سالمندان را درمان کند.

حتی پرستار می تواند با استفاده از روش هایی مانند فیلم و سریال، تفریح، ورزش و یا سرگرمی های مفرح سالمند را از مشکلات روحی روانی دور نگه دارد. احتمال ابتلا به افسردگی و حتی مشکلات روحی روانی در سالمندان بسیار بالا می باشد. زیرا آن ها در این سن انگیزه برای زندگی کردن را از دست می ‌دهند و همچنین به دلیل ناتوانی هایی که دارند  بسیار منزوی و شکننده می شوند.

 زمانی که به مجموعه هوم کلا مراجعه کردید حتما با کارشناسان این مجموعه مشورت کنید و شرایط پزشکی سالمند خود را با آن ها در میان بگذارید تا بتوانند پرستار سالمند مناسبی را در اختیار شما قرار دهند. اما توجه داشته باشید که تمام پرستاران این مجموعه مسئولیت پذیر و قابل اعتماد هستند و شما می توانید با خیال راحت به این مجموعه اعتماد کنید.

 توصیه ما به والدین این است که برای استخدام پرستار سالمند حتماً به دنبال پرستاری باشید که دارای تجربه و سابقه باشد. زیرا تجربه داشتن پرستار به این معنا است که مهارت های لازم را دارا می باشد و همچنین تحت آموزش هایی قرار گرفته است و می ‌تواند در شرایط اضطراری وضعیت پزشکی سالمند را تحت کنترل نگه دارد و مدیریت کند.

 مزایای نگهداری از سالمند در منزل

 والدینی که تصمیم می گیرند پرستار سالمند استخدام کنند تا به صورت اختصاصی از سالمندان ان ها نگهداری کنند، خوب است که مزایای نگهداری از سالمند در منزل را نیز بدانند. از مزایای نگهداری از سالمند عبارت است از:

  افزایش روحیه و انگیزه زندگی کردن

 افزایش امنیت و آسایش سالمند

کاهش نگرانی های خانواده نسبت به وضعیت پزشکی سالمند

 رسیدگی مداوم به وضعیت پزشکی سالمند

 کنترل قندخون و فشارخون سالمند

 کاهش رفت و آمدهای مکرر برای ویزیت در بیمارستان

 خوردن غذاهای مفید و مغذی

 جلوگیری از داشتن رژیم غذایی نامناسب

 انجام کمک های اولیه در صورت بروز علائم حاد

 تغذیه سالمند تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامتی آن ها دارد و از آن جایی که سالمندان به سن پیری رسیدند و بدن آن ها نیز ممکن است عملکرد ضعیف تری داشته باشد باید یک رژیم غذایی مناسبی را با وضعیت پزشکی خود داشته باشند تا بتواند وضعیت سلامت سالمندان را کنترل کند و باعث بروز خطراتی برای آن ها نشود.

پرستار سالمند در حین نگهداری از سالمند علاوه بر اینکه باید به تغذیه آن ها توجه کند باید برنامه ورزشی را نیز برای آن ها در نظر بگیرند. ورزش می ‌تواند بسیاری از ناتوانی های عضلانی سالمندان را بهبود بخشد و همچنین به عنوان نوعی فعالیت بدنی برای آن ها به حساب می آید.

پرستار سالمند باید توجه کند که ورزش ها و تمرین های بسیار سبکی را برای سالمندان در نظر بگیرد. شرایط جسمانی و وضعیت سلامت هر سالمندی متفاوت است. بنابراین هر ورزشی که برای آن ها در نظر گرفته می شود با توجه به شرایط سلامت آن ها می باشد.

هدف مجموعه هوم کا و پرستارانش این است که بتوانند خدمات با کیفیتی را به والدین و سالمند ارائه دهند و از این رو بتوانند رضایت آن ها را جلب کنند.

یکی از دلایلی که باعث شده است  مجموعه هوم کا به یکی از معتبرترین مجموعه های ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی تبدیل شود این است که تلاش می کند تا رضایت مشتریان خود را جلب کند همچنین با در نظر گرفتن قیمت های مناسب برای خدمات خود مشتریان زیادی را به این مجموعه جلب می‌ کند.

منبع متن: pardisgame