ffxiv

 به گزارش پردیس‌گیم، به تازگی و در طی یک مصاحبه با تهیه‌کننده‌ی بازی Final Fantasy XIV آقای یوشیدا (Naoki Yoshida) به احتمال عرضه شدن این بازی بر روی Xbox One و Xbox Series X اشاره کرده است. به نظر می‌رسد که عرضه این بازی پرطرفدار MMO بر روی کنسول‌های Xbox دیگر فقط یک رویا نیست.

پیش از این آقای فیل اسپنسر در مصاحبه پس از مراسم XO19 (که در آن عناوین فاینال فانتزی زیادی برای ایکس‌باکس و Game Pass معرفی شدند) به خبرنگاران گفته بود: "من با یوشیدا سان (سان یک پسوند احترامی در زبان ژاپنی می‌باشد و به معنای آقا یا خانم است.) صحبت کردم و ما FFXIV را به ایکس‌باکس خواهیم آورد."

در همین راستا به تازگی Game Watch از آقای یوشیدا پرسید که نتیجه‌ی این صحبت‌ها چه شد، پاسخ یوشیدا را در پائین نظاره کنید:

" ما با هم در ارتباط بودیم. من حدود سه سال و نیم است که صحبت‌های زیادی با فیل سان داشته‌ام. فیل سان تقریباً هر شش ماه به اسکوئرانیکس سر می‌زند و ما از طریق ایمیل نیز در ارتباط بودیم. آن زمان که صحبت می‌کردیم، قابلیت بازی بین پلتفرمی ایکس‌باکس همچنان بسیار محدود بود. محدود کردن بازیکنان همچنان خط مشی اصلی بود. اما ما هر دو این مفهوم مشترک را داشتیم که کنسول‌ها فقط یک وسیله‌ برای یک هدف نهائی هستند، مهم‌ترین اصل این است که چگونه جامعه (جامعه‌ی بازیکنان/کاربران) گسترش پیدا کند و چه چیزی از ما طلب کند.

این یک شروع برای گفت‌وگوی طولانی ما بود. از آن پس ما به صورت مداوم در حال بحث و گفت‌وگو هستیم. فیل سان همچنين یک سری قوانین و سیاست‌های ایکس‌باکس را نیز تغییر کرد که به FFXIV بر روی ایکس باکس تحقق ببخشد، که هم به ما کمکی کرده باشد و هم کارمان را راحت‌تر کند. بنابراین وقتی فیل سان به شما(منظور به فرد مصاحبه کننده) گفت که ما در ارتباطیم و این‌که آن‌ها همیشه پذیرای ما هستند، حقیقت را گفته است.

در حال حاضر FFXIV به صورت پایه از دایرکت‌ایکس 11 پشتبانی می‌کند، بنابراین حتی اگر ما فقط به توسعه بر روی PC ادامه دهیم بالأخره باید به دایرکت‌ایکس 12 کوچ کنیم. او به من گفته که در این زمینه نیز به ما کمک و پشتیبانی می‌کند. اگر ما پروژه‌ی جدیدی در دست توسعه داشته باشیم، حتماً به همه‌ی شما اعلام خواهیم کرد. "

آقای یوشیدا افزود:

" نیازی به گفتن ندارد که ما همچنین از SIE( Sony Interactive Entertainment)) سپاسگزاریم. آن‌ها به ما در نسخه اولیه FFXIV کمک کردند، در نسخه PS3 به ما کمک کردند و تا الآن هم از ما پشتیبانی و حمايت کردند. همه‌ی شرکایمان برای ما عزیز هستند. من می‌خواهم در آینده تجارتمان را گسترش دهم بدون این‌که بی احترامی یا بی ادبی به هیچ کدامشان کرده باشم. "

 ff14

بازی Final Fantasy XIV کماکان پس از گذشت 7 سال از زمان عرضه‌اش یک عنوان فوق‌العاده است. هرچند زمزمه‌هایی هم از نسخه جدید آن به گوش می‌رسد. همچنين شایان ذکر است که آقای یوشیدا به تازگی از علاقه‌ی قلبیشان به عرضه FFXIV بر روی PS5 نیز پرده برداری کرده‌اند و البته اشاره کردند که در شرایط فعلی جهان، کار دشواری است.

آقای Naoki Yoshida همچنين بر روی یک بازی اکشن AAA نیز در اسکوئرانیکس در حال کار کردن است. به همراه توسعه‌دهندگان بزرگی چون Ryota Suzuki که پیش از این بر روی مجموعه Devil May Cry در کپکام کار کرده است.

final fantasy xiv

چنانچه بازی پرطرفدار Final Fantasy XIV  برای Xbox One و Xbox Series X معرفی شد، حتماً شما را در جریان خواهیم گذاشت.

 

خب دوستان نظرتان چیست؟ از طرفداران فاینال فانتزی آنلاین هستید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منبع متن: pardisgame