به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt، در مورد سرویس محبوب Xbox Game Pass چیزهای زیادی گفته شده است، از محتوای بی نظیری که ارائه می‌دهد تا اینکه چه میزان در نسل بعدی و موفقیت شرکت Microsoft تأثیر خواهد گذاشت. اگرچه میلیون‌ها بازیباز در این سرویس عضو هستند (با گزارشی مبنی بر بیش از 10 میلیون کاربر  در آوریل 2020) ، اما به نظر می‌سد که این سرویس آنطور که باید و شاید برای این شرکت سوددهی ندارد. این موضوع را هارون گرینبرگ، مدیر بازاریابی بخش Xbox Games از شرکت Microsoft بیان کرده است.

گرینبرگ در مصاحبه‌ای با What’s Good Games، بیان کرد که:" در حال حاضر سرویس Xbox Game Pass سودآوری چندانی برای Microsoft ندارد چون تازه شروع به کار کرده است." او گفت که این شرکت با هزینه‌ای که در کوتاه مدت خواهد کرد، به دنبال یک موفقیت بلند مدت و همیشگی است."این طرز فکری متفاوت است، اگر سوددهی را اولویت کار خود قرار دهید می‌توانید از خود بپرسید که چگونه می‌توانیم از هر مصرف‌کننده و طرفدار سود بیشتری کسب کنیم اما اگر طرز فکره متفاوتی داشته باشید و اولویت شما موضوعات دیگری باشد می‌توانید از خود بپرسید که با انجام چه کاری می‌توانیم بیشترین ارزش را برای طرفداران قائل شویم. که اگر مورد دوم اولویت شما باشد، شما طرفدارانی وفادار به خود ایجاد خواهید کرد."

منظور گرینبرگ از "طرفداران وفادار" هرچه که باشد فعلا نامشخص است، اما خب با از سرویس بسیار ارزشمند Xbox Game Pass نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. در راستای همین ارزشمندی، در رویداد اخیر این شرکت با نام Xbox Games Showcase، عناوین مهمی همچون State of Decay 3, Fable, Halo Infinite, Avowed و بسیاری عناوین دیگر، در روز انتشار در سرویس Xbox Game Pass در دسترس خواهند بود که این خبر برای مشترکین این سرویس بسیار عالی است.

طرفداران نباید نگران پول بسیاری که این شرکت در این سرویس خرج می‌کند باشند، گرینبرگ ادامه داد:" ما همیشه می خندیم [وقتی این را می شنویم]. لطفا نگران ما نباشید. مایکروسافت خوب خواهد بود. ما این کار را خواهیم کرد - فکر می کنم خوب و خوب‌تر خواهیم شد. "

برخی از عناوین بزرگتری که در هفته های آینده به Xbox Game Pass خواهند آمد عبارتند از عنوان Grounded محصول Obsidian، عنوان The Touryst محصول Shin’en Multimedia، عنوان Yazkua Kiwami 2 محصول Sega، بازی Microsoft Flight Simulator برای PC و عنوان Wasteland 3 محصول inXile Entertainmen. علی‌رغم محبوبیت بی‌نظیر این سرویس نزد هواداران این شرکت و به طور کل بازیبازان، حال باید دید که Microsoft می‌تواند با استفاده از این سرویس شرایط خود را برای رقابت در نسل نهم بهوبد دهد یا خیر...

منبع متن: pardisgame