یکی از ویژگی‌های مثبت و خوب Xbox One این بود که شما با آن کنسول می‌توانستید اکثر بازی‌های نسل هفتم را بازی کنید و در Xbox Series X هم قرار است 4 نسل از بازی‌ها قابل اجرا باشند. سونی هم گفته PS5 چنین چیزی خواهد داشت، اما متاسفانه اطلاعاتی که ارائه داده تا به الان بسیار مبهم بوده‌اند و هیچ‌وقت به‌طور واضح با مخاطبان در این رابطه صحبت نکرده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، استریمر معروف Lance McDonald که بخاطر نمایش‌هایش از بازی‌های Bloodborne و Dark Souls به شهرت رسیده، اخیرا در توئیت جدید خود گفت سخت‌افزار PS5 توان اجرای تمام بازی‌های فعلی PS4 را دارد. این توئیت اکنون حذف شده، اما در ResetEra تصویر آن را پخش کرده‌اند. او گفته بود:

"قبلا ابهاماتی در این باره وجود داشته و حالا می‌توانم آن‌ها را رفع کنم. PlayStation 5 می‌تواند تمام بازی‌های PS4 را اجرا کند و نیازی نیست حتما سونی اجازه و امکان را برای هر بازی به‌طور مجزا فراهم کند. سونی به آزمایش بازی‌ها ادامه می‌دهد، ولی سیستم PS5 مانع شما در آزمایش سایر بازی‌ها نمی‌شود."

McDonald این توئیت بالا را حذف کرد و سپس گفت:

"من یک توئیت را به احترام مالک یکی از پلتفرم‌ها حذف کردم. هر برداشتی که می‌خواهید از آن توئیت داشته باشید."

زیر این توئیت آخر او هم بحث شده که آیا خود وی تصمیم گرفته که توئیت قبلی را حذف کند یا از او درخواست کردند که چنین کاری انجام دهد. 

قبلا اعلام شده بود که 100 مورد از بهترین‌های PS4 روی PS5 اجرا می‌شوند. اما طبق این گزارش، ظاهرا هر عنوانی از PS4 که بخواهید را می‌توانید روی PS5 اجرا کنید.

منبع متن: pardisgame