قطعا می‌توان گفت نمایش بازی Spider-Man ساخته استودیوی اینسومنیاک گیمز، بهترین نمایش کنفرانس سونی و حتی یکی از بهترین نمایش ها در E3 2017 بود. پیش از کنفرانس سونی می‌دانستیم که اینسومنیاک برروی یک اسپایدر من جدید کار می‌کند و با توجه به نام استودیو نمی‌توان عنوان بدی را انتظار داشت اما هیچگاه گیم‌پلی Spider-Man را درست […]

اطلاعات جدیدی از عنوان Spider-Man منتشر شد

قطعا می‌توان گفت نمایش بازی Spider-Man ساخته استودیوی اینسومنیاک گیمز، بهترین نمایش کنفرانس سونی و حتی یکی از بهترین نمایش ها در E3 2017 بود. پیش از کنفرانس سونی می‌دانستیم که اینسومنیاک برروی یک اسپایدر من جدید کار می‌کند و با توجه به نام استودیو نمی‌توان عنوان بدی را انتظار داشت اما هیچگاه گیم‌پلی Spider-Man را درست و حسابی ندیده بودیم. این فرصت فوق‌العاده در کنفرانس سونی در E3 2017 فراهم شد و دریافتیم که بازی حتی بسیار بیشتر و بهتر از انتظارات و تفکر ما است.

پس از مشاهده نمایش بازی در E3 2017، اطلاعات خوب و مفیدی از جانب کارگردان بازی به دستمان رسید و خیلی بیشتر از قبل با این بازی مورد انتظار آشنا شدیم. حال، استودیوی اینسومنیاک گیمز در حساب رسمی توییتر خود، اطلاعات جدیدی را به بازی‌بازان و طرفداران داده است.

شاید مهم ترین سوالی که در ابتدا از اینسومنیاک گیمز پرسیده شد، این بود که آیا شخصیت نام آشنای مری جین (Mary Jane) در بازی حضور خواهد داشت یا خیر. اینسومنیاک در پاسخ به این پرسش به نکته جالبی اشاره کرد و گفت پیتر پارکر یک شخص بسیار خاص را در زندگی خود دارد و مانند همیشه، این رابطه بسیار پیچیده است. اگر از طرفداران اسپایدر من باشید حتما شخصیت مری جین که معشوقه پیتر پارکر است را می‌شناسید. با این وجود اما همیشه رابطه بین این دو پیچیده بوده است و پیوند زندگی پیتر با مرد عنکبوتی این رابطه را پیچیده تر نیز می‌کند.

پس از آن در مورد حضور شخصیت Miles Morales صحبت شد؛ کسی که در انتهای تریلر نشان داده می‌شود. سازندگان قول دادند که در آینده اطلاعات تکمیلی تر و جزئی تری را در اختیار بازی‌بازان قرار دهند که آیا او قابل بازی است یا خیر. اما با این وجود، آن ها اشاره کردند از آن جایی که این یک داستان پیتر پارکر است، بنابراین Miles نقشی در آن دارد و حضور او بی دلیل نیست.

به سراغ سوالات در مورد گیم‌پلی می‌رویم؛ جایی که دریافتیم «مخفی کاری» همیشه یک انتخاب قابل اعتماد و هوشمندانه است و می‌توان در برخورد با دشمنان از مخفی کاری استفاده کرد؛ البته این مخفی کاری در همه موقعیت ها جواب نمی‌دهد. تیم سازنده دوست دارد تا این حس انتخاب و آزادی را به بازی‌بازان بدهد.

این نکته نیز به صورت نهایی تایید شد که بازی Spider-Man برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ معمولی با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه اجرا می‌شود و برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو با رزولوشن ۴K (با استفاده از راه حل موقتی استودیوی سازنده) و نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه به نمایش در خواهد آمد.

در پایان در مورد تاریخ انتشار بازی سوال شد. به تازگی فروشگاه گیم‌استاپ، تاریخ عرضه بازی Spider-Man را ۳۰ ژوئن سال ۲۰۱۸ ذکر کرده است اما اینسومنیاک گیمز می‌گوید که این تنها یک فروشگاه نگه دارنده است و با توجه به این که سه ماهه مالی در ۳۰ ژوئن پایان می‌یابد، پس طبیعی است که تاریخ انتشار به وسیله گیم‌اسپات، اینگونه ذکر شود. با این حال، اگر یادتان باشد، آقای شان لیدن، رئیس شرکت سرگرمی های تعاملی سونی، تاریخ انتشار بازی را نیمه اول سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود که قطعا باید پیش از ۳۰ ژوئن باشد.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از بازی Spider-Man به دست آورید، می‌توانید از اینجا، صحبت های کارگردان بازی را مطالعه کنید. جایی که آقای Bryan Intihar به موضوع جالبی اشاره می‌کند و می‌گوید که دو عامل اینسومنیاک را در طول ساخت بازی هدایت می‌کرد؛ یکی این که اسپایدر من شخصیتی بسیار محبوب است و همه او را دوست دارند بنابراین تیم سازنده قصد داشت تا DNA این شخصیت را حفظ کند و به سنت ها پایبند بماند. مورد دوم این که آن‌ها علاوه بر این کار، قصد داشتند تا بازی‌بازان و طرفداران را غافلگیر کنند.

علاوه بر این، تیم سازنده حس کرده که زمانی بهترین داستان ها از دنیای اسپایدر من بیرون آمده اند که دنیای پیتر پارکر و دنیای اسپایدر من با یکدیگر ادغام شده اند. این نکته زمانی مشخص می‌شود که پیتر در تریلر گیم‌پلی دیدنی بازی، مارتین لی (Martin Li) را می‌شناسد. این چیزی است که تجربه کلی را منتقل می‌کند و در پایان کار، یک داستان عالی می‌سازد. مارتین لی‌ (Mister Negative) نقش بسیار بزرگی در بازی دارد و شخصیت های بسیاری در طول بازی دیده می‌شوند. Intihar توضیح می‌دهد که اینسومنیاک تنها یک سطح کوچک از داستان را باز کرده و اتفاقات زیادی رخ خواهند داد.

از هم‌اکنون تا زمان عرضه بازی، سازندگان Spider-Man به ساختن و شکل دادن به دنیای بازی، ماموریت های بازی و داستان می‌پردازند و سعی می‌کنند با توجه به نظرات و بازخورد هایی که از تریلر گیم‌پلی دریافت می‌کنند، تغییراتی را ایجاد کرده و بازی را بهتر کنند. آن ها می‌دانند که این شخصیت (اسپایدر من) چقدر مهم است و بار مسئولیت زیادی را برای خوب ساختن بازی، آن طور که مردم می‌‌خواهند، حس می‌کنند.

منبع متن: gamefa