ps5

به گزارش پردیس‌گیم، سونی پیش از این تولید 15 میلیون دستگاه را پیش‌بینی کرده بود، اما به نقل از بلومبرگ ظاهراً مشکلاتی در این بین مانع از رسیدن به این هدف شده است، کمبود تراشه علت این موضوع اعلام شده است. با توجه به نزدیک شدن به تاریخ عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعد سونی و مایکروسافت، این شرکت‌ها خودشان را برای تولید انبوه PS5 و XBOX SERIES X آماده می‌کنند.

در این بین مشکل تکراری این روزها یعنی همه‌گیری جهانی ویروس، تولید را با مشکلاتی همراه کرده است، از جمله کمبود قطعات که طبیعتاً ناشی از کاهش ظرفیت‌های تولیدی شرکت‌های مادر برای مقابله با همه‌گیری جهانی است. این معضل بدون شک برنامه‌ریزی شرکت‌های بزرگ را مختل کرده است و سونی نیز از این قاعده مستثنی نیست. پیش از این آن‌ها تولید 15 میلیون دستگاه تا پایان سال را برنامه‌ریزی کرده بودن، اما با توجه به شرایط کمبود قطعات حیاتی از جمله تراشه‌ها، رسیدن به این هدف میسر نیست و به نقل از بلومبرگ تخمین زده می‌شود که 4 میلیون از این پیش‌بینی کاهش یابد. البته این نکته نیز شایان ذکر است که پیش از این و با توجه به وخامت اوضاع جهانی، سونی از تولید بسیار محدود 5 تا 6 میلیون واحدی سخن گفته بود ولی الآن آن‌ها از توانایی تولید تقریباً دو برابره آن مقدار مطمئن هستند.

قیمت نهایی و تاریخ دقیق عرضه‌ی کنسول Playstation 5 هنوز مشخص نیست ولی حال که صحبت از بلومبرگ شد، بد نیست به گزارش‌های سابق آن‌ها نیم نگاهی بیاندازیم. بلومبرگ پیش از این گزارش داده بود که نسخه‌ی کامل PS5 (منظور نسخه‌ی دارای درایو) قیمت 449 دلاری را خواهد داشت و نسخه‌ی باریک‌تر و دیجیتالی کنسول قیمتی در حدود 400 دلار و حتی پائین‌تر را خواهد داشت تا بدین ترتیب سودآوری خوبی عاید شرکت کند.

playstation

سونی یک مراسم ویژه به تاریخ پنجشنبه 27 شهریورماه ساعت 00:30 (نیمه شب چهارشنبه) برنامه‌ریزی کرده است و قرار است در این نمایش حدوداً 40 دقیقه‌ای اطلاعات جدیدی از بازی‌های نسل بعد خود ارائه دهد. البته با توجه به اعلام قیمت توسط مایکروسافت انتظار می‌رود که سونی نیز در این مراسم قیمت و تاریخ عرضه‌ی دقیق PS5 را اعلام کند و به انتظار طولانی هواداران خاتمه دهد.

 

خب دوستان نظرتان چیست؟ این میزان تولید پیش‌بینی شده یعنی حدوداً 11 میلیون دستگاه، برای شروع کافی به نظر می‌رسد؟ پیش‌بینی شما از مراسم آینده چیست؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منبع متن: pardisgame