کارگردان بازی فاینال فنتزی XIV آقای Naoki Yoshida هم‌چنان تمایل دارد بازی سبک MMORPG اش را به کنسول‌های نینتندو و مایکروسافت بیاورد و ملاقات‌هایی با مسئولین دو کمپانی انجام داده است.  در مصاحبه‌اش با کوتاکو وی بیان کرد که دوست دارد به هر مقدار که ممکن است افراد بیشتری بازی‌اش را تجربه کنند و صحبت‌هایی […]

کارگردان Final Fantasy 14 علاقه مند است بازی‌اش را بر روی ایکس باکس وان و سوییچ نیز عرضه کند

کارگردان بازی فاینال فنتزی XIV آقای Naoki Yoshida هم‌چنان تمایل دارد بازی سبک MMORPG اش را به کنسول‌های نینتندو و مایکروسافت بیاورد و ملاقات‌هایی با مسئولین دو کمپانی انجام داده است.  در مصاحبه‌اش با کوتاکو وی بیان کرد که دوست دارد به هر مقدار که ممکن است افراد بیشتری بازی‌اش را تجربه کنند و صحبت‌هایی با فیل اسپنسر،رئیس بخش ایکس باکس مایکروسافت، و مسئولین بالا رتبه نینتندو انجام داده است.

Naoki Yoshida به یک شرط حاضر است بازی‌اش را بر روی این کنسول‌ها عرضه کند و آن این است که از بازی‌اش توسط این دو شرکت در بازی بین پلتفرمی (کراس پلی) پشتیبانی شود.  یکی از مشکلاتی که یوشیدا به آن اشاره کرد این بود که خیلی از شرکت‌ها تاثیراتی را که بروزرسانی‌ها با توجه به روشی که سرور‌ها تنظیم می‌شوند و می‌توانند بر روی یک بازی MMORPG تاثیر بگذارند را در نظر نمی‌گیرند.

آن‌ موارد می‌توانند مانع ما شوند اگر تصمیم بگیریم که برای یک مدت طولانی با فاینال فنتزی کار کنیم. پس وقتی من با آن‌ها صحبت میکنم از آن‌ها سوال می‌پرسم که آن‌ها توانایی آماده سازی همچین چیزی را دارند؟ راه حلی برای آن در نظر گرفته‌اند؟ آیا تمایلش را دارند؟

وی در ادامه افزود:

اگر ما بتوانیم با آن‌ها به توافق برسیم در آخر صحبتمان باهم دست می‌دهیم و قضیه را حل می‌کنیم. اما اگر به توافق نرسیدیم متاسفانه خبری از فاینال فنتزی XIV نخواهد بود. در هر صورت ما به بازیبازانمان نتایج را اطلاع خواهیم داد و در این گفت و گو‌ها مصمم هستیم.

راضی کردن سونی به کراس پلی با ایکس باکس وان و سوییچ برای Naoki Yoshida و اسکور انیکس مانعی غیر قابل تحمل است. سونی چند وقت پیش دلایل مخالفتش با بازی بین پلتفرمی را بیان کرد.

طی E3 2017 اعلام شد که بازی Rocket League و Minecraft بین کاربران ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند. شرکت سونی در این بین حضور ندارد که این به آن معناست که کنسول پلی استیشن تنها پلتفرمی است که از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند.

به تازگی بسته‌ی الحاقی Stormblood برای این بازی عرضه شد هرچند مدتی است سرور‌های این عنوان زیر حملات DDoS هستند اما اسکور انیکس اعلام کرد که درحال باز پس گرفتن سرور‌ها می‌باشند.

 

منبع متن: gamefa