به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Screenrant، یک تحلیل‌گر معتبر ژاپنی پیش‌بینی کرده که PlayStation 5 می‌تواند بیش از 200 میلیون واحد در طول عمر خود به فروش برساند و به پرفروش‌ترین کنسول خانگی تاریخ تبدیل شود. کنسول‌های نسل بعدی هنوز در بازار نیستند اما تحلیل‌گران از حالا شروع به پیش‌بینی پیروز نسل نهم کرده‌اند و با توجه به موفقیت بزرگ PlayStation 4 به‌نظر می‌رسد سونی دست بالا را داشته باشد.

بعد از افتضاح به بار آمده در نحوه پیش‌فروش کنسول PlayStation 5، حالا شاهد خبری خوب برای این کنسول هستیم. سونی پیش از این وعده داده بود تاریخ شروع پیش‌فروش این کنسول را از قبل مشخص می‌کند اما تعداد زیادی از فروشگاه‌ها بعد از برگزاری رویداد اخیر PlayStation، پیش‌فروش آن را آغاز کردند و درخواست‌ها به حدی بالا بود که تعدادی از سایت‌ها بخاطر هجوم کاربران از دسترس خارج شدند. موقعیت به حدی آشفته بود که حتی Xbox هم در یک توئیت به این وضعیت طعنه زد.

یک تحلیل‌گر در گزارشی جدید گفته که PlayStation 5 به پرفروش‌ترین کنسول بازی خانگی تاریخ تبدیل خواهد شد. در مقاله منتشر شده توسط شرکت ژاپنی Rakuten، نوهیو ایمانکا در این رابطه صحبت کرده بود. یکی از کاربران توئیتر به‌نام تاکاشی موچیزوکی نتیجه نهایی این تحلیل را ترجمه کرد که در آن گفته شده کنسول نسل بعدی PlayStation می‌تواند بیش از 200 میلیون واحد در طول عمر خود به فروش برساند که یعنی باید از رکورد کنسول‌های PlayStation 2 و Nintendo DS عبور کند؛ هردوی این کنسول‌ها 155 میلیون واحد فروش داشته‌اند.

ایمانکا معتقد است قدرت بیشتر PlayStation 5 می‌تواند بازیکنان eSports را از کامپیوتر به سمت این کنسول جذب کند و تاثیرات به‌جا مانده از کووید-19 ممکن است باعث شود مردم بیشتری کنسول خانگی بخرند. در این گزارش همچنین این نکته گفته شده که سونی PlayStation 5 را با ضرر به‌فروش می‌رساند و این شرکت قصد دارد به جای سود کردن از فروش هر واحد کنسول، قیمت یکسانی با Xbox Series X داشته باشد. با این حال، ایمانکا می‌گوید این کار ارزشش را دارد چون بازی‌های بلاک‌باستر و جذاب زیادی از سمت سونی برای این کنسول منتشر می‌شوند و از طریق آن‌ها سود می‌کنند.

قیمت و اطلاعات مربوط به زمان عرضه PlayStation 5 به‌تازگی در این هفته مشخص شدند. سونی در رویداد PlayStation Showcase اعلام کرد از روز 12 نوامبر (22 آبان) این کنسول در برخی کشورهای منتخب و 29 آبان در سایر نقاط جهان منتشر خواهد شد. مدل استاندارد PS5 با قیمت 499 دلار به فروش می‌رسد که یکسان با Xbox Series X است اما مدل دیجیتالی آن 399 دلار قیمت دارد. به‌طور کلی هردو مدل PS5 از Xbox Series S گران‌تر هستند اما Series S سخت‌افزار بسیار ضعیف‌تری هم دارد و بازی‌ها را نهایتا با کیفیت 1440p اجرا می‌کند.

بعید است که PlayStation 5 بتواند 200 میلیون واحد به فروش برساند. فقط دو کنسول در تاریخ توانسته‌اند به چنین رقمی نزدیک شوند و با این حال آن‌ها هم 50 میلیون واحد با این عدد فاصله داشته‌اند. حتی با وجود موفقیت بزرگ PlayStation 4 سونی فقط 112 میلیون واحد از این کنسول به فروش رسانده است. این بدان معناست که رسیدن به فروش 200 میلیون واحدی تقریبا غیرممکن است؛ مخصوصا اینکه حالا PlayStation 5 رقیبان سفت و سختی مثل Xbox Series X و Nintendo Switch دارد.

منبع متن: pardisgame