خب… این عناوین درحال حاضر کجا هستند؟ درحال حاضر بزرگ‌ترین مشکل ایکس‌باکس عدم یا کمبود عناوین انحصاری هیجان‌ انگیز فرست‌پارتی است و مراسم E3 امسال تائیدیه‌ای برای سوءظن افراد بسیاری بود که بر عدم عناوین بزرگ ایکس‌باکس ایمان داشتند. هم‌اکنون افراد بسیاری به این نتیجه رسیدند که Forza، Gears of War، Halo همچنین Sea of Thieves و Crackdown تنها عناوین انحصاری […]

آرون گرینبرگ: عناوین معرفی نشده بسیاری برای ایکس‌باکس وجود دارند

خب… این عناوین درحال حاضر کجا هستند؟

درحال حاضر بزرگ‌ترین مشکل ایکس‌باکس عدم یا کمبود عناوین انحصاری هیجان‌ انگیز فرست‌پارتی است و مراسم E3 امسال تائیدیه‌ای برای سوءظن افراد بسیاری بود که بر عدم عناوین بزرگ ایکس‌باکس ایمان داشتند. هم‌اکنون افراد بسیاری به این نتیجه رسیدند که Forza، Gears of War، Halo همچنین Sea of Thieves و Crackdown تنها عناوین انحصاری ایکس‌باکس هستند.

با این حال مدیرعاملان مایکروسافت اصرار دارند عناوین بسیاری برای ایکس‌باکس درحال ساخت و توسعه هستند که هم‌اکنون معرفی نشده‌اند. رئیس بخش بازاریابی ایکس‌باکس آقای آرون گرینبرگ (Aaron Greenberg) در مصاحبه اخیر خود این چنین بیان کرد:

در میزان نمایش عناوین باید توازنی وجود داشته باشد. من می‌توانم اعلام کنم که هم‌اکنون پروژه‌ها و عناوین بزرگ بسیاری برای ایکس‌باکس در دست ساخت هستند که امروز درمورد آن‌ها صحبت نخواهیم کرد.

بیایید باهم نگاهی به عناوین احتمالی معرفی نشده مایکروسافت بیاندازیم. برای شروع عنوان Halo 6 و احتمالا Halo: ODST 2 (احتمال آن ضعیف می‌باشد)، نسخه بعدی Gears of War که قطعا در دستور کار قرار دارد (هرچند زمان بسیاری تا معرفی آن باقی مانده)، معرفی عناوین جدیدی برای پشتیبانی از نسل قبل. درکنار این موارد، همیشه یک نسخه از سری Forza برای عرضه وجود دارد. عنوانی در ارتباط با بازی Fable نیز که با توجه به ورشکستگی استودیوی Lionhead بعید بنظر می‌رسد (هرچند ممکن است مایکروسافت استودیوی تازه‌ای را برای ادامه این سری درنظر گرفته باشد). اما شاید پروژه‌ای از استودیوی Playdead یا شاید حتی نسخه جدیدی از Alan Wake در دستور کار مایکروسافت باشد! همچنین مطلع هستیم که مایکروسافت در مراسم Gamescom امسال قرار است جشنی برای عنوان Age of Empires داشته باشد، بنابراین احتمال دارد شاهد معرفی یک عنوان استراتژیک جدید باشیم. نکته‌ای که از آن اطمینان داریم این است که نسخه دومی برای عنوان Sunset Overdrive وجود نخواهد داشت، هرچند گرینبرگ در گذشته اعلام کرده بود که: “هیچوقت نگو هرگز”، اما در زمان معرفی بازی اذعان داشت که: “درحال حاضر ما تنها یک بازی خواهیم ساخت”.

هم‌اکنون منطقی بنظر می‌رسد که گرینبرگ و مایکروسافت محتاطانه قدم بردارند، آن‌ها برای اینکه مردم برروی شرکت‌شان سرمایه گذاری کنند نیاز دارند تا طرفداران نسبت به آینده پلتفرم‌شان احساس امنیت کنند. در هرصورت باید صبر کرد و دید برنامه‌های آتی مایکروسافت برای ارائه عناوین بزرگ انحصاری چه خواهد بود.

منبع متن: gamefa