به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt، اگرچه پیش‌فروش‌ها زودتر در مناطق خاصی فعال شده‌ بودند، اما Xbox Series X و Xbox Series S هم اکنون در سراسر جهان برای پیش سفارش در دسترس هستند. ممکن است تا زمانی که این خبر را به انتها برسانید تمام موجودی کنسول‌های نسل بعدی برای پیش‌‌فروش خود به اتمام رسیده باشد اما به احتمال زیاد هنوز راه‌هایی برای خرید کنسول تا عرضه‌ی رسمی و جهانی وجود خواهد داشت.

کنسول Xbox Series X پرچمدار 4K شرکت Microsoft لقب دارد که با قدرت عملکرد 12 TFLOP خود و SSD یک ترابایتی قرار است قلب بازیبازان را تسخیر کند. با پشتیبانی از پردازنده AMD Zen 2 CPU و معماری RDNA2، این کنسول قادر است تا بازی‌ها را به صورت 120 FPS به نمایش بکشد و همچنین از قابلیت Ray-Tracing نیز پشتیبانی خواهد کرد. برادر کوچیک‌تر Xbox Series X اما Xbox Series S نام دارد که به نسبت از قدرت کمتری برخوردار است اما همچنان از همان پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی، به همراه یک SSD به حجم 512 گیگابایت استفاده می‌کند و توانایی اجرای بازی‌ها به صورت 1440p / 60 FPS را دارد. 

هر دو کنسول در تاریخ 10 نوامبر عرضه می‌شوند. کنسول پرچمدار Xbox Series X قیمتی 499 دلاری خواهد داشت در حالی که برادر کوچک‌تر آن Xbox Series S با قیمتی 299 دلاری به دست طرفداران خواهد رسید. شرکت Microsoft همچنین سرویس Xbox All Access را برای کنسول‌های نسل بعد خود ارائه می‌دهد، یک سرویس ماهانه که Xbox Series X و Xbox Game Pass Ultimate را به مدت 24 ماه با پرداخت هزینه‌ی 34.99 دلار در ماه فراهم می‌کند. اما موارد گفته شده زمانی اهمیت دوچندان پیدا می‌کنند که خبر داغ این روزها یعنی  خرید شرکت ZeniMax Media را کنار آن‌ها بگذاریم که در نتیجه‌ی آن طیف وسیعی از بازی‌ها و Ip های مختلف را در اختیار Microsoft می‌گذارد. با اعلام این خبر، جنگ بین کنسول‌ها در نسل بعدی به داغ‌ترین شکل ممکن ادامه خواهد داشت و حال باید دید که عکس‌العمل شرکت Sony در قبال شرایط ایجاد شده چیست.

منبع متن: pardisgame