به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از game informer، تاکنون احتمالاً شنیده‌اید که Microsoft در کنار سایر ویژگی‌های ZeniMax، حال Bethesda را نیز به دست آورده است. البته Microsoft تأیید کرده است که آن‌ها به بازی‌هایی مانند Deathloop و Ghostwire که از معاملات انحصاری PlayStation هستند احترام گذاشته و این معاملات تا زمان مقرر در قراداد پا بر جا خواهند ماند. اما تمام اخبار و   حواشی پیرامون این قضیه به اینجا ختم نمی‌شود. به نظر می‌رسد که حداقل طبق گزارش‌های اخیر از منابع غیر رسمی مختلف، شرکت Sony در حال مذاکره با Bethesda برای انحصار عنوان Starfield بر روی کنسول نسل بعدی خود بود که پس از خرید ZeniMax همه‌چی ناتمام ماند.

اما نکته‌ی جالب توییت عمران خان در این خصوص است که در توییت خود به نکته‌ی خاصی اشاره ‌می‌کند، وی بیان داشته :"زمان این اعلامیه کاملاً جذاب است. دقیقا یک هفته پس از اینکه شرکت Sony انحصار یک سری از بازی‌های Bethesda را برای خود تثبیت می‌کند و روز قبل شروع پیش سفارشات کنسول Xbox."

در اینکه این زمان‌بندی کاملا با فکر و نبوغ انجام شده شکی نیست، اما ظاهرا این معامله‌ی عظیم 7.5 میلیارد دلاری تأثیر خود را حتی بیشتر از آنچه در ابتدا تصور می‌کردیم بر رقابت نسل بعدی خواهد گذاشت. عمران خان در ادامه‌ی توییت اولیه خود بیان کرد که گفته می‌شود شرکت Sony در حال اتمام یک معامله ویژه با IP جدید علمی-تخیلی Bethesda بوده است. وی در این باره گفت: "Sony به تازگی و از چند ماه پیش در مورد انحصار زمان بندی شده عنوان Starfield در حال مذاکره بوده است. حدس می‌زنم یا این گفتگوها انجام شده است یا اینکه قیمت پیشنهادی ناگهان بسیار زیاد شده است."

البته درخصوص دو بازی Deathloop و Ghostwire همانطور که رئیس بخش Xbox شرکت Microsoft یعنی فیل اسپنسر بیان کرده است، این دو بازی طبق روال قدیمی خود خواهند بود، اما پس از این دو بازی برای بازی‌های ساخته شده یا در دست توسعه، تک به تک و به اقتضای شرایط تصمیم‌گیری خواهد شد.

اینکه تاثیر این خبر و خرید عظیم در رقابت نسل بعدی و به طور کلی صنعت بازی‌های ویدیوی به چه شکل باشد موردی است که تنها زمان آن را مشخص خواهد کرد، اما این تصمیم بزرگ و ریسک صورت گرفته در کنار زمان بندی دقیق و هوشمندانه‌ی اعلام آن نشان‌دهنده‌ی این است که Microsoft این بار برای فتح نسل نهم به میدان آمده است. موردی که می‌تواند به هرچه جذاب‌تر شدن رقابت نسل بعدی دو غول صنعت بازیسازی کمک کند.

منبع متن: pardisgame