SPIDER MAN

به گزارش پردیس‌گیم، از زمان اعلام این خبر که نسخه‌ی ریمستر بازی Marvel’s Spider-Man قرار است تحت عنوان Ultimate Edition در کنار Marvel’s Spider-Man: Miles Morales برای PS5 عرضه شود، طرفداران زیادی که بازی نخست را بر روی PS4 خریده بودند سرگردان بودند که آیا این ریمستر رایگان برای آن‌ها عرضه خواهد شد یا خیر. به تازگی سونی تأیید کرد که اینچنین نخواهد بود.

دلیل این تصمیم احتمالاً به این خاطر است که نسخه‌ی ریمستر شده بهبودهای فراوانی به خود دیده است چه از نظر گرافیکی و چه از نظر فنی. از اضافه شدن قابلیت رهگیری پرتو گرفته تا پشتیبانی از بازخورد لمسی DualSense و غیره. این نسخه حتی فهرست تروفی مخصوص به خود را دارد و فایل‌های ذخیره‌ی بازی با نسخه‌ی معمولی که بر روی PS4 بود هماهنگ نیست.

البته جای نگرانی نیست، چرا که اگر شما بازی Marvel’s Spider-Man را بر روی PS4 خریده باشید می‌توانید به رایگان آن را بر روی PS5 اجرا کنید ولی خب در اینصورت خبری از بهبودهایی چون رهگیری پرتو و غیره نخواهد بود.

نکته‌ی بد ماجرا اینجاست که نمی‌شود این ریمستر را به صورت جداگانه خریداری کرد و فقط از طریق نسخه‌ی آلتیمیت ادیشن در دسترس است. شاید بپرسید وضعیت Miles Morales چطور است؟ اگر آن را بر روی PS4 بخریم بر روی PS5 بهبودهای گرافیکی را رایگان دریافت خواهیم کرد؟ بله کاملاً رایگان دریافت خواهید کرد. در این صورت شما همچنین می‌توانید با پرداخت مبلغی به نسخه‌ی آلتیمیت دسترسی پیدا کنید و ریمستر نسخه‌ی اول را تجربه کنید! این ماجرای ریمستر بد داستانی شده است...

با توجه به اینکه استودیوهای زیادی ارتقاء گرافیکی رایگان برای بازی‌هایشان ارائه می‌دهند، این حرکت از جانب سونی چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد. درست است که بهبودهای شایانی را برای نسخه‌ی ریمستر اعمال کرده‌اند ولی باز هم این حرکت وجهه‌ی خوبی به سونی نمی‌دهد.

 

نظر شما چیست دوستان؟ آیا این شرایط اصلاح خواهد شد؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منبع متن: pardisgame