amazon

به گزارش پردیس‌گیم، آمازون سرانجام با معرفی سرویس Cloud Gaming (بازی در بستر سیستم‌های ابری) خود به نام لونا (Luna) وارد رقابت در حوزه‌ی بازی شد. این سرویس تازه معرفی شده در ماه آینده وارد حالت دسترسی زود هنگام می‌شود و بازی‌های بزرگی چون Resident Evil 7, Control, Tacoma, Metro Exodus, and Overcooked 2 را ارائه خواهد داد. شایان ذکر است که سگا و 505Games از پشتیبانان بزرگ این سرویس هستند. این سرویس در حال حاضر قیمت ماهیانه‌ی 6 دلاری را طلب می‌کند که در مقايسه با رقبا منصفانه می‌باشد.

در یک حرکت جالب آمازون همانند شیوه‌ی شبکه‌های کابلی عمل کرده است و همانند سرویس Amazon Prime Video شاهد وجود کانال‌های گوناگون هستیم. به عنوان مثال ما کانال یوبیسافت را داریم که در آن بازی‌های یوبیسافت ارائه می‌شود از Assassin’s Creed Valhalla و Far Cry 6 تا Immortals Fenyx Rising و غیره. این کانال‌ها قیمت جداگانه‌ای خواهند داشت.

دانلود ویدیو

تماشا به صورت تمام صفحه

در حال حاضر آمازون 1080p و نرخ 60 فریم را برای لونا هدفگذاری کرده است ولی قرار است در آینده که این سرویس ابری به مرحله‌ی نهایی وارد می‌شود، کیفیت 4K/60 را ارائه دهد. شما حداقل سرعت اینترنت 10mbps را برای بازی کردن با کیفیت 1080 نیاز خواهید داشت و این سرعت برای کیفیت 4K چیزی معادل 35mbps می‌باشد. آمازون همچنین یک دسته برای لونا معرفی کرده است که برچسب قیمتی 50 دلاری را به خود می‌بیند و عملکردی همانند دسته‌ی گوگل استادیا ارائه می‌دهد. لونا قرار است در اوایل ماه اکتبر میلادی به صورت دسترسی زود هنگام عرضه شود و بر روی PC, Mac, Amazon Fire Tv و ios عرضه شود. بله درست است یک سرویس استریمینگ بر روی ios! آمازون از طريق ارائه‌ی این سرویس بر روی مرورگر اینترنت به نوعی محدودیت‌های اپل را دور زده است. روشی که احتمالاً مایکروسافت و گوگل نیز به دنبالش هستند. گفته شده که احتمالاً در آینده شاهد در دسترس قرار گرفتن این سرویس بر روی اندروید نیز باشیم.

amazonamazon

خب دوستان نظرتان چیست؟ این سرویس‌های ابری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ تهدیدی برای گیمینگ یا یک فرصت؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

 

منبع متن: pardisgame