beyond good and evil 2

به گزارش پردیس‌گیم، چندی پیش شاهد یک خبر شوکه کننده برای جامعه‌ی هنر-صنعت بازی‌های ویدئویی بودیم، آقای میشل انسل از بازی‌سازی خداحافظی کرد. آن هم در حالی که دو بازی بزرگ Beyond Good and Evil 2 و Wild را هنوز به سرانجام نرسانده بود و بعد از این همه سال کماکان نیمه‌کاره بودند. ظاهراً ماجرا یک خداحافظی ساده نبوده است.

روزنامه‌ی فرانسوی Libération که پیش از این نیز به افشای محیط ناسالم یوبیسافت اقدام کرده بود و چندین مورد را در این چند وقت اخیر پرده‌برداری کرده بود، به تازگی مصاحبه‌ای با یکی از کارکنان یوبیسافت انجام داده است. این شخص که نامی از آن برده نشده است به شرایط کاری بی نظم در روند توسعه‌ی Beyond Good and Evil 2 اشاره کرده است و گفته تقریباً در طول این 7 سال، چیز زیادی ساخته نشده است و این ایراد بیشتر به کارگردان مجموعه یعنی میشل انسل بازمی‌گردد. این کارمند، میشل انسل را فردی دمدمی مزاج و بد اخلاق معرفی کرده که همیشه حرف حرف او بوده است و هیچ احترامی به نظر و تلاش سایر کارکنان و دست‌اندرکاران نداشته است. او می‌گوید میشل به قدری مدیریت ضعیفی دارد و دمدمی مزاج است که فرضاً یک روز خوب رفتار می‌کند و ایده‌ی شما را می‌پذیرد و فردای آن‌روز و در جلسه شما را احمق و بی ارزش خطاب می‌کند و تا یک ماه هم با شما سخن نمی‌گوید.

beyond good and evil 2

او (میشل انسل) هیچ ثبات فکری ندارد، یک ایده می‌دهد و سپس چند ماه بعد تمام ایده را دور می‌ریزد و ایده‌ی جدیدی ارائه می‌دهد، در این بین زحمات تیم همه به باد می‌رود. همانطور که احتمالاً حدس زده‌اید آن تریلرهای معروف ارائه شده در سال 2017 و 2018 یک طرح مفهومی بودند که عجله‌ای ساخته شده‌اند و امکان پیاده‌سازی آن حجم از جزئیات در یک بازی جهان‌باز مبتنی بر چندین سیاره فراهم نبود. این مدیریت ضعیف و ناصحیح میشل انسل باعث افسردگی و ناراحتی اعضای تیم شده بود و افراد زیادی درخواست جابه‌جایی به استودیوهای دیگر را داده بودند.

یوبیسافت برای حل این مشکل تصمیم به اضافه کردن افراد بزرگ و کارکشته‌ای چون ژان-مارک جفری که سابقه‌ی کار بر روی Splinter Cell و Ghost Recon را گرفت ولی آن‌ها نیز موفقیتی حاصل نکردند و وارد درگیری با میشل انسل شدند.

این‌که چه دلیلی موجب بازنشستگی و خداحافظی میشل انسل شده، هنوز مشخص نیست. اما ظاهراً این شخص به دلیل حجم نارضایتی و شکایت کارمندان تحت تحقیق و ارزیابی داخلی یوبیسافت قرار گرفته است. اتفاقی که مورد تعجب کارمندان قرار گرفت و بدون شک ضربه‌ی سختی به روند توسعه‌ی Beyond Good and Evil 2 وارد کرد. البته این موضوع تحت تحقیق قرار گرفتن را خود میشل انسل نیز به روزنامه‌نگار فرانسوی گفته است.

beyond good and evil 2

اگر خاطرتان باشد ایو گیلموت مدیرعامل یوبیسافت قبلاً گفته بود که در روند سالم‌سازی محیط کاری هیچ خط قرمزی ندارند و از این رو این ماجرا نیز غیرمحتمل نیست.

شایان ذکر است که میشل انسل به این ادعاهای روزنامه‌ی فرانسوی واکنش نشان داد و آن‌ها را تکذیب کرد.

"اخبار جعلی. اظهار نظر یک عده قلیل که خشمگین و حسود هستند را بگیر و به اسم کل مجموعه پخش کن. خبر را نیز خیلی سریع پخش کن تا با اخبار منفی اخیر در خصوص یوبیسافت همپوشانی کند. واقعاً!؟ این رفتار حرفه‌ای از جانب یک روزنامه‌ی در سطح ملی می‌باشد!؟

من دست از مبارزه برای احقاق حقم و بیان حقیقت بر نخواهم داشت. واقعاً باعث تأسف و شرمندگیست. من همیشه سخت بر روی پروژه‌هایم کار کرده‌ام و احترام ویژه‌ای برای تیم قائل بودم. این اتهامات کذب است. مدیریت ناسالم!؟ وظيفه‌ی رهبری و مدیریت تیم با من نبوده است، من فقط ایده‌های جدید را می‌دادم و تهیه‌کننده‌ها و مدیران تصميم می‌گرفتند کی و چطور از این ایده‌ها استفاده کنند.

افراد بسیار قدرتمندی در جریان ساخت این پروژه‌های بزرگ بوده‌اند چرا این روزنامه‌نگار حرفی درباره‌ی آن‌ها نزده است؟ من همیشه نظرم را تغییر می‌دهم؟! یک دروغ دیگر. من سال‌ها توضیح می‌دادم که نیازی به بازسازی مجدد شهر نیست، ساعت‌ها بحث می‌کردم که شخصیت‌ها به اندازه‌ی کافی خوب هستند و نیازی به تغییر دادنشان نیست. درباره‌ی سیاره‌ها و غیره نیز همچنين.

اما بعضی اوقات افرادی در گروه چیزها را تغيير می‌دادند علیرغم توصیه‌های من. مدیران برای حل این مشکلات حاضر هستند. دموی سال 2017 غیر واقعی و تنها یک ویدئو بود؟ باز هم دروغ. آن دمو کاملاً حقیقی و بازسازی شده بود و نسخه‌ی 2018 نیز همچنین. برخلافِ اخبار منتشر شده دموی 2018 جزئیات خوبی داشت و قابل اجرا نیز بود با کمک سرویس‌های استریم و پردازش آنلاین. این یک فناوری فوق‌العاده بود. این اطلاعات ارائه شده در این روزنامه تماماً دروغ است و از جانب افرادی می‌باشد که می‌خواهند من را و پروژه را نابود کنند. اما این اتفاق نخواهد افتاد چرا که من در برابر این ادعاها ایستادم. من به روزنامه‌نگار اطلاعاتی دادم تا آن‌ها را بررسی کند. بگذارید ببینیم او چه می‌کند. "

 beyond good and evil 2

به نظر می‌رسد که میشل انسل تصميم گرفته با این ادعاها مقابله کند. ما هر خبر تازه‌ای در این خصوص را حتماً به اطلاعتان خواهیم رساند. چرا که این بازی بسیار مورد انتظار است و میشل انسل نیز بازی‌ساز بزرگی می‌باشد.

 

خب دوستان نظرتان چیست؟ هنوز هم به تجربه‌ی Beyond Good and Evil 2 علاقه دارید؟ یا به کل از بازی قطع امید کرده‌اید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منبع متن: pardisgame