xbox series x

به گزارش پردیس‌گیم، مایکروسافت مدت‌هاست که بر روی قابلیت دسترسی سریع یا Quick Resume مانور می‌دهد. این ویژگی هم برای Xbox Series X و هم Xbox Series S در دسترس است و چندین ویدئو نیز درباره‌اش دیده‌ایم. به کمک این قابلیت شما می‌توانید تا 6 بازی را در حالت آماده به کار یا به عبارت بهتر Suspend شده قرار دهد. به لطف این قابلیت شما می‌توانید به سرعت در بین بازی‌های مختلف جا به جا شوید و این عمل چیزی در حدود 5 تا 8 ثانیه از شما زمان خواهد برد.

xbox series s

بدون شک این موضوع خیلی بهتر از این است که منتظر بارگذاری کامل بازی باشیم. همچنين این‌که با کمک این ویژگی دسترسی سریع یا Quick Resume شما می‌توانید دقیقاً از همان جایی که بازی را رها کرده‌اید به ادامه‌ی آن بپردازید. در بررسی‌های انجام شده تعداد بازی‌هایی که به طور هم‌زمان می‌توانند از این قابلیت بهره‌مند شوند متفاوت بوده است. به عنوان مثال در یک بررسی تا 6 بازی از این قابلیت پشتیبانی کردند و به محض اضافه کردن بازی هفتم آن 6 تای پیشین از فهرست خارج شدند، در یک بررسی دیگر این تعداد 4 بازی اعلام شده بود و در نهایت خود مایکروسافت پیش از این گفته بود که حداقل 3 بازی می‌توانند به طور هم‌زمان از این ویژگی استفاده کنند.

چیزی که مشخص است این است که این قابلیت بستگی به بزرگی آن بازی‌ها دارد، هنوز مشخص نیست که وضعیت برای سری اس دقیقاً به چه شکل است. همچنین ظاهراً یک نشانه نیز برای این قابلیت تعبیه شده که به شما خاطرنشان می‌کند که می‌توانید به جای بارگذاری کامل بازی از این ویژگی استفاده کنید و سریعاً وارد بازی شوید.

xbox series x

در همین راستا، به تازگی مشخص شده که حجم قابل توجهی از SSD داخلی ایکس‌باکس سری ایکس به سیستم عامل و فایل‌های سیستمی اختصاص یافته، که احتمالاً بی ارتباط با این قابلیت ویژه نباشد.

 

خب دوستان نظرتان چیست؟ این قابلیت مورد توجهتان قرار گرفته است ‌؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منبع متن: pardisgame