1

از زمان معرفی توسط Codemasters در اوایل امسال، تعدادی ویدئوی متفاوت از Dirt 5 دیده‌ایم ولی هرگز شفاف سازی نشده بود که این گیم‌پلی‌ها روی چه چیزی اجرا شده است. خب، امروز یک سری پیش نمایش‌ها منتشر شده که عملکرد این بازی روی سخت‌افزار Xbox Series X را هدف گرفته‌اند و باید اعتراف کرد، چیزی جز تحسین از آدم بر نمی‌آید!

به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، ویدئویی که از Dirt 5 برایتان آماده کرده‌ایم به لطف Digital Foundry اشتراک گذاری شده است. این عنوان توسعه یافته توسط Codemasters Cheshire، توسط تکنولوژی به روز رسانی شده‌ی استودیو ساخته شده که نسخه‌ی قبلی را نیز پشتیبانی کرده بود و در اینجا شاهد آب و هوای دینامیک، تغییر شک طبیعی گل و لای و برف و مه‌های حجم دار هستیم، اگرچه، اینجا تمرکز اصلی روی اجرا شدن بازی است. Digital Foundry کیفیت تصویر، نرخ فریم و حالت‌های 120Hz را آزمایش کرده و نمره‌ی قبولی را نیز داده است. اگر 15 دقیقه وقت اضافه دارید، می‌توانید ویدئوی کامل را در ادامه مشاهده کنید؛

دانلود با کیفیت HD - دانلود با کیفیت SD

نمایش به صورت تمام صفحه

با حالت Framerate mode می‌توانید به رزولوشن دینامیک4K  و فریم ریت 60fps دسترسی پیدا کنید. در اکثر مواقع، رزولوشن به 4K حقیقی نزدیک است، اگرچه هر از گاهی به 3328x1872 نیز افت می‌کند. از نظر اجرا شدن بیشتر روی 60fps قفل هستیم، با اینحال، گاهی اوقات به 50 هم تمایل پیدا می‌کند.

با حالت Image Quality به کیفیت 4K می‌رسید و همانند حالت Framerate، برخی مواقع با 1800p هم طرف می‌شویم. به جای رزولوشن بالات، تمرکز این حالت بیشتر بر وضعیت گرافیک بازی است، مثلاً سایه‌های با کیفیت‌تر؛ فیلترینگ بهتر بافت‌ها و افزایش جزئیات در بخش‌های خاصی از مسیر مسابقه.

در نهایت، حالت جذاب 120Hz را داریم که Digital Foundry آن را با ویدئویی آهسته شده نمایش داده (چرا که YouTube از 120fps پشتیبانی نمی‌کند). این حالت با 1440p دینامیک اجرا می‌شود و گاهی به 1080p سقوط می‌کند. اجرای بازی اکثراً روی 120fps است، اگرچه وقتی افت می‌کند، افت مشاهده شده بیشتر از سار حالت‌هاست و گاهی تا 90fps نیز پائین می‌آید. با همه این‌ها، DF تحت تأثیر حالت 120Hz قرار گرفته و به نظر آن‌ها تجربه‌ای روان‌تر و پاسخگوتر را به ارمغان می‌آورد.

Dirt 5 در 16 آبان ماه مسیر خود را به PC، Xbox One و PS4 باز می‌کند و در 20 آبان برای Xbox Series X/S عرضه می‌شود و تا 22 آبان نیز شاهد نسخه‌ی PS5 خواهیم بود.

منبع متن: pardisgame