1

الکتریسیته نعمت خوبی است ولی همین نعمت عامل گرم شدن قطعات الکترونیکی نیز می‌شود و برای همین بسیاری از ابزارهای برقی دارای محفظه‌هایی برای خارج کردن این حرارت هستند. در کنسول‌های بازی و PCها، فن‌ها این حرارت را به بیرون از دستگاه هدایت می‌کنند. اگرچه، با از راه رسیدن نسل جدید کنسول‌ها در ماه آینده، برخی گزارشات منتشر شده توسط افراد تأثیرگذار موجب نگرانی طرفداران Xbox Series X شده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از dualshockers، وب‌سایت Windows Central تصمیم گرفته به کمک دوربین‌های حرارتی آزمایش کند که Xbox Series X واقعاً چقدر داغ می‌شود و بدین وسیله نه تنها می‌توان میزان حرارت را سنجید، بلکه می‌توان دید کدام قسمت داغ‌تر از بقیه است. در یک آزمایش Monster Hunter World در حالت resolution mode روی دستگاه اجرا شد، با رزولوشون 1800p و نرخ فریم حدود 50. حرارت ثبت شده در حین این تست از 35 سانتی‌گراد فراتر نرفت.

در حالت standby mode نیز حرارتی حدود 25 سانتی‌گراد ثبت شده. البته تمام این آزمایشات نسبی هستند چرا که محل انجام آن‌ها در انگلستان می‌باشد که این موقع از سال دمای پائینی دارد.. دمای اتاقی که Windows Central تصویربرداری را در آن انجام داده 18 درجه بوده است.

همچنین یک Xbox One X نیز با اجرای Monster Hunter World  در حالت resolution mode مورد ارزیابی قرار گرفته و رقم به دست آمده حدود 56 درجه سانتی گراد می‌باشد. یک PS4 مدل پایه نیز در حین اجرای Bloodbourne آزمایش شده و میزان حرارت به دست آمده 60 درجه است.

برای خیلی‌ها، میزان حرارت ساطع شده از کنسول‌ها واقعاً موضوع با اهمیتی نیست که واکنش منطقی‌ای نیز به نظر می‌رسد. یک بازی با میزان گرافیک بالاتر حرارت بیشتری تولید می‌کند ولی فن‌ها را برای همین مواقع کار گذاشته‌اند. بله، نگرانی آسیب دیدن قطعات به دلیل حرارت بالا وجود دارد ولی با مشاهده‌ی اندازه گیری‌های Windows Central تقریباً مطمئن هستیم نسل بعدی سخت‌افزارها مشکل بزرگی نخواهند داشت.

کنسول Xbox Series X طبق برنامه ریزی‌ها در 20 آبان ماه منتشر خواهد شد و به دنبال این اتفاق PS5 دو روز بعد در 22 آبان به میدان پا خواهد گذاشت.

منبع متن: pardisgame