به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt، همانطور که به پایان راه نسل 8 و شروع مسیر نسل 9 بازی‌های ویدیویی نزدیک می‌شویم، باید به روال تغییرات صورت گرفته با شروع هر نسل نیز توجه کنیم که وضوح کیفیت 4K (نه فقط در هنگام اجرای بازی‌ها) احتمالاً موردی بسیار رایج در نسل بعدی خواهد بود، حداقل برای کنسول‌های PS5 و Xbox Series X. و البته، با توجه به اینکه مصرف‌کنندگان انتظار دارند در نسل بعد بازی‌های خود را با کیفیت 4K ببینند، بدیهی است که آن‌ها این انتظار را نه فقط برای اجرای بازی‌های خود که برای موارد دیگر همچون UI یا همان رابط کاربری نیز داشته باشند. اخیراً گزارش شده است که Xbox Series X چنین کاری نمی‌کند و رابط کاربری آن با کیفیت 1080p ارائه می‌شود. این درحالی است که رقیب ژاپنی آن‌ها اخیرا از رابط کاربری خود با کیفیت 4K رونمایی کرده است و این موجب تعجب طرفداران کنسول قدرتمند Xbox Series X شده است.

با این حال، ممکن است وضعیت فعلی UI در نسخه‌ی نهایی خود و هنگام انتشار کنسول تغییر کند. اخیراً، جف گراب در توییتر خود یادآوری کرد که نسخه‌ی ارسال شده توسط شرکت Microsoft در کنار Xbox Series X برای نمایش‌ها و پیش نمایش‌های پیش از انتشار رسمی، به طور خاص ذکر می‌کند که رابط کاربری و برخی از عناصر فعلی، نهایی نیستند و قبل از انتشار به‌روز می‌شوند. بنابراین، ممکن است که رابط کاربری نهایی Xbox Series X هنگام انتشار کنسول با وضوح کیفیت 4K باشد.

تا کمتر از یک ماه دیگر به طور رسمی شاهد عرضه‌ی دو کنسول PS5 و Xbox Series X و آغاز دوباره‌ی این رقابت آشنا بین این دو برند محبوب برای حکمرانی بر صنعت بازی‌های ویدیویی هستیم، رقابتی که در این نسل بسیار جدی‌تر و سخت‌تر از نسل‌های گذشته برای هر دوی آن‌ها بنظر می‌رسد.

منبع متن: pardisgame