به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt، در ماه سپتامبر بود، درست قبل از شروع پیش فروش کنسول‌های Xbox Series X / S، که صنعت بازی‌های ویدیویی با اعلام اینكه Microsoft یکی از شرکت‌های بزرگ و تاثیرگذار صنعت بازی یعنی Bethesda را به طور كامل با تمام IP ها و استودیوهای خود خریداری كرده است، به خود لرزید. گرچه بدیهی است که حداقل تا یک سال دیگر به طور مشخص اثرات این خرید عظیم را نخواهیم دید، اما این موردی است که اساساً بازار را همانطور که می‌شناسیم به شکل جدیدی تنظیم می‌کند. در مورد این خرید بزرگ احساسات شدیدی وجود دارد، اما یک سوال بسیار مهم همچنان باقی است: آیا عناوین Bethesda در سایر پلتفرم‌ها غیر از اکوسیستم Xbox نیز پشتیبانی می‌شود؟ هنوز پاسخ مثبت یا منفی مشخصی در این مورد وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد رئیس Xbox ما را به سمت راهی برای یک نه منفی هدایت می‌کند.

در حالی که منطق حکم می‌کند که تمام تولیدات Bethesda اکنون منحصر به اکوسیستم Xbox باشد (که هم اکنون شامل Xbox One ، Series X ، Series S ، PC و Xbox Cloud Gaming است) ، اما برخی امیدوارند که این امکان وجود داشته باشد که Microsoft همچنان اجازه دهد عناوین Bethesda در پلتفرم‌های دیگر نیز عرضه شوند. زیرا، ظاهراً هنوز برنامه این است که به Bethesda اجازه انتشار عناوین با نام تجاری خود بر روی آن‌ها را بدهد. رئیس بخش Xbox شرکت  Microsoft، فیل اسپنسر نیز همان موقع پیرامون این سوال پاسخ داده بود که تصمیم برای انحصار یا عدم انحصار هر بازی "به صورت مورد به مورد" خواهد بود.

اخیرا، اسپنسر در مصاحبه‌ای با کوتاکو بار دیگر به گفتگو پیرامون این سوال پرداخت. هنگامی که از آن‌ها سوال شد که آیا باید عناوین Bethesda (مخصوصاً در رابطه با عنوان بعدی Elder Scrolls) را روی پلتفرم‌های دیگر قرار دهند تا این خرید 7.5 میلیارد دلاری ارزش داشته باشد، او این ایده را رد کرد. وی گفت که افزودن عناوین و IP های بسیار Bethesda به مواردی نظیر Game Pass و Xbox Cloud Gaming باعث افزایش دامنه و مخاطبان آن برنامه‌ها خواهد شد. و این تمام آن چیزی است که در این زمینه برای Microsoft مورد نیاز است.

"من نمی‌خواهم در این مورد تلنگر بزنم. این معامله برای گرفتن بازی‌ها از بازیکنان دیگر انجام نشده است. آیا در هیچ جایی از اسنادی که جمع آوری کردیم این مورد بود که: «چگونه بازیکنان دیگر را از انجام این بازی ها باز داریم؟» ما می‌خواهیم افراد بیشتری بتوانند بازی کنند نه اینکه افراد کمتری بتوانند بازی کنند. اما در مدل نیز می‌گویم - من فقط مستقیماً به سوالی که شما داشتید پاسخ می‌دهم - وقتی به اینکه مردم در چه پلتفرمی بازی می‌کنند و تعداد دستگاه‌هایی که ما در اختیار داریم فکر می‌کنم، و ما xCloud و PC و Game Pass و کنسول‌های خود را داریم، مجبور نیستم آن بازی‌ها را به غیر از  پلتفرم‌هایی که از آنها پشتیبانی می‌کنیم، روی پلتفرم دیگری نیز عرضه کنیم تا به نوعی آن معامله برای ما مفید باشد. حالا هرچه که معنای این باشد. "

بنابراین اگرچه که اسپنسر همچنان مستقیما به این سوال پاسخ نمی‌دهد، اما به نظر می‌رسد که در بین سطرهایی که می‌خوانیم جواب روشن باشد. در واقع پاسخ اسپنسر به طور غیر مستقیم بیان می‌کند که نباید انتظار داشته باشیم عناوین Bethesda در پلتفرم‌های PlayStation و Nintendo عرضه یا اجرا شوند. اگرچه، می‌توان ادعا کرد که عدم پاسخ مستقیم اسپنسر یا هر کسی در Microsoft عجیب است. آیا هنوز ممکن است در خصوص قسمت‌هایی از معامله تصمیم‌گیری نشده باشد؟ در حالی که فقط مبلغی که برای خرید Bethesda پرداخت شده است می‌دانیم، جزئیات بیشتر این معامله و امتیازاتی که هر دو طرف برای طرف مقابل خود در نظر گرفته را نمی‌دانیم.

با وجود اینکه هر اتفاقی محتمل است، اما به نظر می‌رسد بازیکنان برای اجرای بازی‌های شرکت Bethesda به یکی از پلتفرم‌های متعلق به Microsoft نیاز خواهند داشت.

منبع متن: pardisgame