به نظر می‌رسد که پس از گذشت سال‌های متمادی، قرار است که شاهد چیزهای جدیدی در سری محبوب Call of Duty باشیم که بیش از هر چیزی به تکرار متهم شده بود. اگرچه عده‌ای همچنان مدعی خلاف این قضیه هستند، اما تلاش سازندگان نسخه جدید در اعمال تغییرات عمده در این سری را نمی‌توان نادیده […]

توسعه‌دهنده Call of Duty: WWII از تاثیرات World of Warcraft بر روی این بازی می‌گوید

به نظر می‌رسد که پس از گذشت سال‌های متمادی، قرار است که شاهد چیزهای جدیدی در سری محبوب Call of Duty باشیم که بیش از هر چیزی به تکرار متهم شده بود. اگرچه عده‌ای همچنان مدعی خلاف این قضیه هستند، اما تلاش سازندگان نسخه جدید در اعمال تغییرات عمده در این سری را نمی‌توان نادیده گرفت. یکی از نمونه تغییرات اعمال شده جدید، تلاش جهت چگونگی مدیریت جنبه‌های اجتماعی این بازی است که گفته می‌شود این بخش الهامات زیادی از سری World of Warcraft داشته است.

مایکل کاندری (Michael Condrey)، مدیرعامل Sledgehammer Games و یکی از بنیان‌گذاران این استودیو، در جریان مصاحبه تازه‌اش با وب‌سایت یوروگیمر جزئیات بیشتری در رابطه با ویژگی Headquarter‌ها تشریح کرد و از تاثیرات Orgrimmar از بازی World of Warcraft بر روی این قابلیت سخن گفت. وی در این زمینه تصریح کرد:

زمانی که برای اولین بار به Orgrimmar در بازی World of Warcraft رفتید را به یاد آورید. زمانی که برای نخستین بار ماموریت خود را به پایان رساندید و به سطح بالاتری رفتید و پاداش‌های بزرگی بدست آوردید و زمانی که بار دیگر در Orgrimmar قدم گذاشتید و شهری شلوغ را مشاهده کردید که مردم آن با انجام فعالیت‌های مختلف یک جامعه را شکل داده بودند را به یاد آورید. [در آن زمان] فرقی نمی‌کرد که فردی رتبه حداکثری داشت یا همه پایه‌های بنفش (Purple Mounts) داشتند یا عده‌ای به دیگران پیام می‌فرستادند یا عده‌ای برای هر چیزی اقدام به دادن هدیه می‌کردند. این حس جامعه چیزی بود که ما احساس کردیم هنوز سری Call of Duty به آن دست نیافته است. تلاش ما با قابلیت Headquarter رسیدن به این ویژگی است.

کاندری سپس در خصوص نوع ماموریت‌ها و پاداش‌هایی که مستلزم این ویژگی هستند صحبت کرد. وی در این رابطه بیان داشت:

ممکن است که افسرانتان به شما بگویند که هی، الان زمان آن است که به صف اول نبرد بروید. در جنگ‌ها شرکت کنید و موفق شوید و با بازگشتتان، ما به شما پاداش می‌دهیم. [این] بعضی از اعمال اجتماعی خواهد بود. این ماموریت‌ها ممکن است در رابطه با زامبی‌های نازی یا شرکت در رقابت‌های یک به یک یا بدست آوردن نخستین نشان شما باشند.

بر اساس گفته‌های بالا به نظر می‌رسد که سازندگان تلاش دارند تا بازی Call of Duty: WWII بر روی ویژگی‌های اجتماعی و آنلاین تمرکز زیادی داشته باشد. ایده ماموریت‌های روزانه با پاداش‌های مختلف و متعدد، چشم‌انداز جالبی دارد و باید دید در عمل چه تجربه‌ای را برای بازیکنان به امرغان خواهد آورد.

بازی Call of Duty: WWII در تاریخ جمعه ۱۲ آبان ماه (۳ نوامبر ۲۰۱۷) برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی عرضه و منتشر خواهد گردید. این در حالی است که چندی پیش تائید شد که این عنوان برای کنسول موفق نینتندو سوییچ عرضه نخواهد شد. در راستای دیگر اخبار مرتبط با این بازی، به تازگی اطلاعاتی از بخش چند نفره این عنوان منتشر شده است. همچنین شاهد انتشار ویدئویی ۱۳ دقیقه‌ای از گیم‌پلی و تصاویر جدیدی از آن بودیم که از این نشانی می‌توانید به تماشای آن‌ها بپردازید.

منبع متن: gamefa